Deváté kolo 5. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 28. září a trvá do neděle 6. října 2013.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.
Jan Kubica, 2.10.2013 mezi 11. a 12. hodinou, 8°C, vítr do 2 m/s, polojasno
AH Castor, Axi2814/10, 9.5×5, 2S1800, 220 W, 990 g, k=1.11
1. let: 10:03, 20, do 1 m = 25
2. let: 9:58, 24, do 1 m = 29
3. let: 9:58, 12, do 1 m = 15
Celkem 69 bodů.
Dneska jsem se ulil z práce s tím, že si počkám, až se rozptýlí mlha a než se rozfouká vítr. První let byl na 4 motorování a 2 „udržovací“ bublinky, akorát jsem si před přistáním vyzkoušel, zda ještě umím „Kubicovo kolečko“ :-). Při druhém letu bylo zamračeno a celý motor jsem vyplýtval v prvních asi 3 minutách, na třetí let vylezlo sluníčko a objevila se dokonce termika „stoupací“. Držím vám palce, na 68 už budete potřebovat i kliku ;-). H.
Zdravím,
včera jsem si byl po práci zalítat za barákem.Počasí:jasno a vítr čerstvý od západu a pěkně nárazový.Nevím jestli termika,ale lítál jsem dost vysoko a tam mě to drželo.Takže jsem motoroval jen jednou do výšky.Přistání byl horor.Splachoval mě turbulencí remízek stromů a to není to pravé ořechové.Na letišti by to bylo lepší,ale…….
Přeji všem lepší výsledky než ty moje.
Tady jsou:
Výpočet výsledků RCEX
Pilot Boban
Model Apis
Rozpětí 2500 mm
Hmotnost 1390 g
Motor Roton L500W
Vrtule 14/8″AE
Aku 3S1800mAh
Regulátor SPIN66
Příkon 330 W
Vyk. zatížení 237 W/kg
Koeficient 1,19
Datum 04.10.2013 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 11 17 250 11 20,18 6 37
2. let 9 55 20 150 5 23,74 3 32
3. let 10 15 25 250 15 29,68 6 51
120 bodů
Boban
No sláva! – Konečně jednou hezké počasí a přijatelné výsledky :-).
Neděle 6. 10. 2013 od 11. do 14. hodin. Skoro jasno, variábl do 2 m/sec, cca 14°C.
Daidalos měl poruchu – utržené 2 kablíky u šestikolíkového konektoru pro připojení serv pravého křídla, tak situaci zachraňovalo staré dobré Q10. Tentokrát si ostudu neudělalo…
Model Q10, rozpětí 1760, hmotnost 561g, AXI2208/20 160W, dvoučlánek 1300 mA.
Koeficient 1,426.
let, motor, přistání, body.
1) 10:0 20 sec 210 cm 34,47 b
2) 9:58 19 sec 150 cm 32,05 b
3) 10:03 17 sec 180 cm 30,20 b
Celkem: 96,72 b.
Petr Dušek, Hořice – 6.10.2013 – 13:00-14:00 hod., jasno, proměnlivý vánek do 1 m/s
NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 2200; Ae16/10; 245W; K=0,496
1. let: 9:58; motor 58 sec; přistání do 3m; 37 b.
2. let: 9:59; motor 19 sec; přistání do 1m; 10 b.
3. let: 10:00; motor 18 sec; přistání do 4m; 18 b.
Celkem 65 bodů.
Honzových 69 bodů byla velká výzva, počkal jsem si tedy až v neděli konečně přestane foukat a do NYXe jsem nasadil nejúspornější plíživý Autonomy pohon…
První start jsem se vytrápil, 3x motor, celkem 58 sec a jako naschvál stoupák přišel až v deváté minutě… Naštěstí to bylo nízko a téměř bezvětří a tak se mi povedlo do stejného vzduchu odstartovat hned znovu, sice to bylo dost daleko a na grafu je vidět, že jsem z toho chvílemi vypadával, ale v pohodě to stačilo na deset minut, navíc při přistání se levé ucho zastavilo přesně nad terčem… Rychle zapsat výsledek, rozhlédnu se a nějakých 200m přede mnou vytáčí káně… tak to byl skoro až neregulérní start, motoroval jsem až zbytečně vysoko (70m) a na grafu je vidět, že dravec se nemýlil 🙂 .
Trochu jsem to pokazil přistáním, ale i tak je 65 bodů slušných… sorry, to je za tu flašku 😉 .
Graf z výškoměru v příloze, pěkně na jedno zapnutí všechny tři starty.
Petr Dušek napsal:
Ahoj Honzo, odeslal jsem příspěvek do RCEX, ale nezobrazuje se mi?? tady to máš pro jistotu ještě jednou i s grafem.
P.
Petr Dušek, Hořice – 6.10.2013 – 13:00-14:00 hod., jasno, proměnlivý vánek do 1 m/s
NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 2200; Ae16/10; 245W; K=0,496
1. let: 9:58; motor 58 sec; přistání do 3m; 37 b.
2. let: 9:59; motor 19 sec; přistání do 1m; 10 b.
3. let: 10:00; motor 18 sec; přistání do 4m; 18 b.
Celkem 65 bodů.
Honzových 69 bodů byla velká výzva, počkal jsem si tedy až v neděli konečně přestane foukat a do NYXe jsem nasadil nejúspornější plíživý Autonomy pohon…
První start jsem se vytrápil, 3x motor, celkem 58 sec a jako naschvál stoupák přišel až v deváté minutě… Naštěstí to bylo nízko a téměř bezvětří a tak se mi povedlo do stejného vzduchu odstartovat hned znovu, sice to bylo dost daleko a na grafu je vidět, že jsem z toho chvílemi vypadával, ale v pohodě to stačilo na deset minut, navíc při přistání se levé ucho zastavilo přesně nad terčem… Rychle zapsat výsledek, rozhlédnu se a nějakých 200m přede mnou vytáčí káně… tak to byl skoro až neregulérní start, motoroval jsem až zbytečně vysoko (70m) a na grafu je vidět, že dravec se nemýlil 🙂 .
Trochu jsem to pokazil přistáním, ale i tak je 65 bodů slušných… sorry, to je za tu flašku 😉 .
Graf z výškoměru v příloze, pěkně na jedno zapnutí všechny tři starty.
Petře, nádhera! Blahopřeji a jenom „sírám“ :-). H.
Musel jsem se věnovat „praci v kulne a na podzimku“ a dostal jsem se na louku az v nedeli a dost pozde. Zase se ukazalo, ze se nic nemá lamat přes koleno. Po vlastním odbornem zasahu (spusteni motoru na zemi) prestal fungovat regl – ted se ukazalo, ze jen spadl FW. Tak priste.
Jen perličku – původní Petrův komentář jsem našel ve spamu (taky jsem se tam mohl kouknout dřív :-)). Antispamové filtry používám dva – prvním je jeden program (plug-in), který kontroluje, zda je komentář odesílán přes webové rozhraní, tj. je u toho člověk, a nejde o strojově generovaný spam. Strojově generovaný spam neprojde – komentář se ani nikam neuloží, vůbec o něm nevím.
Druhým filtrem je vlastní funkce wordpressu, která porovnává slova v komentáři se seznamem zakázaných slov. Pokud takové slovo najde, přesune komentář rovnou do spamu. Tedy, prosím nepoužívat slovo nejúsPORNější a slova jemu podobná ;-). Dík, H.
Tak jsem tohle kolo odkládal, až jsem ho odložil úplně – o víkendu, kdy bylo nádherně, ideální lítací počasí jsem tvrdnul u počítače a pracoval :-(.
Ja som toto kolo odlietal už v nedeľu 29.9., ale vyhodnotenie som odkladal zo dňa na deň. Posledný termín bol v nedeľu 6.9. a to ma prepadla viróza a nebol som schopný žiadnej aktivity. Až dnes som dokázal otvoriť počítač.
Takže už po termíne, len pre úplnosť:
Model Ambrozia, rozp. 2240 mm, hmotnosť 610 gr, motor TGY 1600, vrtuľa Aeronaut 10×6“, bateria Rhino 2S 1050 mAh, regulátor Mystery 40A, koeficient 1,393
1. 9:56, motor 49 sec, pristatie 4 m, 84,28 bodu
2. 9:58, motor 32 sec, pristatie 4 m , 58,59 bodu
3. 9:59, motor 36 sec, pristatie 5 m, 66,16 bodu
Spolu 209,09
Bohuš