1. Petr D. 78
2. Ivan 84
3. Honza 93
4. Boban 102
5. Martin 146
6. Mirek 173
7. Bohuš 212
Excelový soubor s výsledky.
(Prosím kontrolujte – děkuji).
Blahopřeji vítězi, i když jak se sám přiznal, dosáhl vítězství nesportovním způsobem – létal v termice :-D. A vítám Martina, zase je nás víc :-).
Sice jsme teprve za půlkou tohoto ročníku, ale mně už vrtá hlavou, jak dál. Ivanovi se „pořád nezdá“ 🙂 způsob odhadu výkonu pohonu, při odstupu pár bodů mezi soutěžícími může pár procent v odhadu výkonu mít na pořadí vliv. Na druhou stranu si myslím, že při tomto způsobu létání (MMR – vícenásobné zapnutí motoru) velmi výrazně převažuje termika nad technikou.
Přesto mám dva návrhy, co s tím:
a) Zapojit výškoměry: buď ručně nasčítat výšky na záznamu nebo (nechat) upravit firmware tak, aby čtečka vracela výšku nastoupanou za více stoupání. Argumentem proti ručnímu čtení je samozřejmě pracnost a taky to, že se výsledky člověk dozví až po stažení a vyhodnocení záznamů. Úprava FW by ale snad moc pracná být nemusela. Namísto doby chodu motoru by se potom počítala na motor nastoupaná výška. Nevýhodou je nutnost mít takto nastavený výškoměr.
b) Definovat jednotný pohon, nabízí se pohonná jednotka z RCEK, i když pro „ladiče“ bych omezil jen rozměry motoru a napájecí napětí, průměr vrtule a minimální hmotnost bych nedefinoval. Odpadl by přepočet sekund motorování podle výkonového zatížení, respektive by byl koeficient vždy 1.
Tato alternativa se dá navíc zavést okamžitě – již od příštího kola jako doplňková 🙂
Co myslíte? Předem děkuji za názory.
Honza
6.8.2013
Ahoj Honzo.
Myslím,že zavést jednotnou pohonnou jednotku už postrádá ten správný smysl této soutěže.Výškoměry by nebyly špatné,ale jsou i tací,co ho nemají.Nechal bych to tak jak je.Každý si na soutěžní kolo může vzít jaký model chce,třeba i akrobata,když mu pak nebudou vadit šílené body.
Boban
Muzeme se bavit o spravedlnosti pravidel (to porad dokola), ale všechny upravy by prinesly komplikace. Merime si každý sam, tak to není schudne.
Nejvetsi vyhodu prinasi velikost eroplanu … ale co s tim?
Při urcovani vykonu přes motocalc vychazi jedine reseni. To se mi na tom libi. Při mereni vychazi vykon v rozsahu od-do.
Suma sumarum: zadne zmeny.
Vzdyt o nic nejde a je to prijemne poletani.
Jestli dovolite mimo téma: Tady jsem travil minule dva tydny. Za letaci aparat se musim stydet, ale mel jsem to z postele na „letiste“ asi 50 metru. Viz http://www.horejsi.cz/fly.wmv
Obycejny kompakt, kvalita videa se trochu zhoršila nutnou konverzi z MOV do WMV kvuli strihani.
VELMI stary mlyn a statek na Radbuze u Stankova. Nase je to uprostřed, za hnedymi vraty.
Hezký Ivane, až na to „rozšlápnuté klíště“ (podle stínu na konci) 🙂 H.
Taky bych nic neměnil. Sice by pro mne varianta „jednotný RCEK pohon“ byla snadno schůdná, protože tak mám osazenou většinu modelů, ale spousta kolegů lítá s většími a jinak omotorovanými modely. Takhle je to zajímavější a rozdíl v omotorování je díky přepočtu částečně setřený.
Myslím si, že každá z uvedených změn může působit jako omezující – ne každý má výškoměr a bude si ho chtít pořídit „jen“ kvůli korespondenční soutěži, které se účastní pouze několik jedinců. Stejné by to bylo i s případnou nutností pořídit si přikázaný motor, což by mnohdy mělo za následek i nutnost pořídit si k němu vhodný nový model. Nevím, jak ostatní, ale já beru soutěž RCEX jen jako zpestření létání, kdy se i jinak obyčejné rekreační létání stává zajímavější – něco jako hrát mariáš vůbec o nic, nebo alespoň o sirky 🙂 … Proto bych také na pravidlech nic neměnil.
Kluci, díky za názory, já jen tak nahlas přemýšlel. Ale docela by se mi líbilo jít létat dvakrát, jednou „normálně“ a jednou s malým „káčkovitým“ letadlem :-). A taky pořád přemýšlím o „normální“ soutěži, kde bychom se sjeli na letišti, a pro to by RCE7(K) byly ideální. To ale až příští rok, letos už to asi nestihnu. H.
Nedam pokoj. Nelibi se mi nastupovat do souteze s vyhodou. Ale s tim velkym eroplanem je to tak prijemne politani …
Navrhuji usporadat vysledky do 2 skupin:
OPEN (vsichni) a 2m (do 2 m, to da rozum).
Dalo by se to udelat az na konec serialu. Ti s 2m by meli jednak vetsi sanci, jednak vetsi motivaci – byt lepsi nez „open“.
Co vy na to?
Už by se to dělilo a třídilo.
Tahle soutěž by ztratila své kouzlo a to lítat s čím chci a kdy chci v daném letovém okně.Snad jen pokud už dvě varianty,tak nechat otevřenou jaká je teď a pak doplňkovou s výškoměry.
Boban
Ivane, mně se to moc nelíbí, protože si myslím, že by to bylo nepřehledné. Předpokládejme čistě hypoteticky, že bude open a malé. Primární klasifikace jsou open, tedy i když poletím s malým, počítá se nejprve do open a potom může být sestavená samostatná klasifikace malých. Jeden výsledek by se tak někomu počítal jednou (>2 m) a jinému dvakrát (<=2 m). Navíc si myslím, že když Tě teď pobiju s malým, tak mám taky radost ;-). Můj alternativní návrh by byl mít open a malé, ovšem s tím, že pro malou kategorii je třeba letět zvlášť (když už se má něco počítat dvakrát, tak ať se taky letí dvakrát). Ale jak jsem psal výše, nedával bych omezení rozpětí, ale omezení motoru a baterky dle RCEK a navíc kratšího maxe, právě kvůli nemožnosti použít jeden výsledek dvakrát. Nakonec ale nemám problém s ničím, na čem se dohodneme. H. PS: Dneska jsem si krásně zalétal na soutěži RCEN v Úpici stylem "F5J" :-), i když přistávání nic moc.
Moje představa byla uplne jednoducha, umyslne jsem se nerozepsal, abych provokoval.
Taky si nemyslim, ze by se to mělo jakkoliv komplikovat nebo tříštit nebo rozsirovat o jiné „kategorie“.
Letalo by se uplne stejne jako ted, jen by se z celkoveho poradi vytahla era do 2 metru. Nebo v konecnem poradi jen oznacila. Vlastne jako juniori.
Jedine obtezovani by spočívalo v tom, ze by se „dvojmetrovi“ ucastnici v lednu ohlasili. Ale i to by se dalo resit jinak.
Na nicem ovsem netrvam, jsem spokojeny s tim jak to je 🙂 – velky eroplan je obrovska vyhoda. Spocitej si rozdil kineticke energie a uzasnes.