RCEX13 – 7. kolo

Sedmé kolo 5. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 27. července a trvá do neděle 4. srpna 2013.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.

Komentáře: 16

  1. Poprvé letos jsem si vzpomněl na rcex v den kdy mám čas a je zrovna termín 🙂 . Vyrazil jsem na letiště kolem 11h, teploměr ukazoval příjemných 33stupňů, které po poledni vystoupaly na 37. Jako teplomil jsem si liboval, bohužel proměnlivý vítr v nárazech přes 10m/s a tak se mi termika moc nedařila. Zase přistání proti silnému větru s možností přimotorovat je paráda, až na let3, kdy jsem na poslední chvíli vytáhl brzdy naplno a model přímo vyskočil a dopadl přes 6m daleko.
    Pike Perfect ET/rozpětí 3780mm/hmotnost 2417g/roton 300 (480w v desáté sec)/3s1300/koeficient 0,786

    1. let 9:55, motor 41s, přistání 65 cm, 37,23 bodů
    2. let 9:53, motor 54s,přistání 0 cm, 49,45 bodů
    3. let 10:1, motor 51s, přistání 630cm, 59,09 bodů
    Celkem 145,77 bodů.
    Vyplňoval jsem to poprvé, pokud je něco špatně, tak dejte vědět.

    Zajímavá soutěž, zase zpestření ke klasickému létání.
    Pak jsem ještě vytáhl bezmotorový trup, natáhl gumicuk a běhal jsem v tom vedru jak šílenec, jen v tom větru mi termika moc nejde.

    1. Ahoj Martine, vítej mezi námi :-). Kde jsi létal, my měli v Hořicích skoro bezvětří. H.

      1. Agro letiště u Rousínova, ten vítr byl fakt opruz jinak dokonaleho dne.

    2. Občas jsem potřebval spočinout ve stínu viz foto. Slunečník přivázán ke dvěma majzlíkům vydržel celou dobu i když se prohýbal jak z gumy 🙂

  2. Martine, moc velká fotka – na serveru byla, ale měla asi 11MB, zmenšil jsem jí a šlo to :-). H.

    1. Fotka měla 1,2MB. Jakou velikosr/rozlišení mám používat?

      Jméno souboru: DSC02576
      Velikost souboru: 1.2 MB (1 361 953 bajtů)
      Rozměry: 2592 x 1944
      Bitová hloubka: 24
      Vytvořeno: 28. července 2013 13:26:57
      Blesk Ne
      Doba expozice 1/1250 s
      Clona 2.8
      Ohnisková vzdálenost 5.91 mm
      ISO 64
      Digitální zoom 1.00
      Kompenzace expozice 0
      Režim měření expozice Se zdůrazněným středem
      Režim expozice Automatická expozice
      Vyrovnání bílé Automatické
      Orientace Normální
      Typ snímané scény Běžná

      1. Doporučuji zmenšit tak na 800 pixelů a jpg. Nevím, proč to dělá, jen už se to stalo poněkolikáté, tak vím kam sáhnout 🙂 H.

  3. Zdravím priatelia,

    využil som zrejme najteplejšiu nedeľu v roku. Po návrate z chalupy v Beskydách kde bolo ako-tak znesiteľne som v nedeľu podvečer vzbehol na lúku. Teplota bola nad 30 st, ale vzduch bol prehriaty a termiku sa mi nedarilo nájsť. Len v druhom lete som sa hneď po štarte usadil v širokom komíne a keby model neunášal vietor vystúpal by som až do stratosféry. Pri prvom a treťom lete som musel dodatočne motorovať, grafy vyzerajú ako zuby na píle.

    28.7.2013 16:30-17:30, Žilina – Brodno lúka za domom, skoro jasno, teplota 34 st, vietor horúci južný 2-5 m/s.
    Model Ambrozia, rozp. 2240 mm, hmotnosť 610 gr, motor TGY 1600, vrtuľa Aeronaut 10×6“, bateria Rhino 2S 1050 mAh, regulátor Mystery 40A, koeficient 1,393

    1. 9:48 motor 40 sec, pristatie 60 cm, 67,74 bodu
    2. 10:03 motor 21 sec, pristatie 10m , 52,26 bodu
    3. 10:07 moro 54 sec, pristatie 50 cm, 82,25 bodu
    Spolu 212,25 bodu

    Asi znovu posledné miesto. Ale polietal som si a to je hlavné.

    Bohuš

  4. Jan Kubica, 30.7.2013, AH Castor, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S1800, 220 W, 990 g, k = 1.11
    1. let: motor 29, 9:59, přistání do 1 m = 33
    2. let: 34, 9:58, do 3 m = 46
    3. let: 12, 9:59, do 1 m = 14
    Celkem 93 bodů

    Nějak jsem si nevybral správné počasí, v prvních dvou letech bylo sluníčko spíše pod mrakem, foukal docela vítr, byla taková turbulence, že jsem musel zapnout plné výchylky na vysílači. Na druhou půlku druhého letu se ale vše uklidnilo, i sluníčko chvílemi vylezlo, vítr utichl a začaly chodit jedna bublinka za druhou (takže těch 34 sekund jsem spotřeboval na prvních 5 minut letu!). Na třetí let stačilo jedno nastoupání :-). Zajímavé je, že chvilku po ukončení posledního letu zase začalo foukat a bylo po termice, alespoň já jí nebyl schopen nalézt. Tak nevím, zda jsem měl štěstí nebo smůlu :-). Ale vím, já mám vždycky štěstí! A to přeji i vám, 93 je snadno k překonání.

    Honza

    PS: Petr Lokvenc se omlouvá a pozdravuje, přivodil si zranění :-(. Tak mu prosím (alespoň v duchu) popřejte rychlé uzdravení.

    1. Děkuji za takto projevenou účast. Tajně jsem doufal, že to přece jen nakonec nějak odlétám, ale na dnešní kontrole se zjistilo, že se zanícená rána jaksi nechce lepšit, a tak hold nebudu tahat čerta za ocas 🙂 …

  5. Na zítřejší dopoledne jsem si u šéfa vyjednal dvě hodiny volna, už teď to jasně vidím, jak se ta termika líhne… V sobotu jedu pryč a na neděli to nechávat nebudu, tak držte palce 😀 .

  6. Petr Dušek, Hořice – 2.8.2013 – 11:00-12:00 hod., úplně jasno, téměř bezvětří, 30°C
    Arnica 96″, 650g; HD 2826/1820; 2S Lipol 1600; Ae10/6; 190W; K=1,46

    1. let: 9:58; motor 15 sec; přistání do 2 m; 27 b.
    2. let: 9:59; motor 15 sec; přistání do 1 m; 23 b.
    3. let: 9:57; motor 17 sec; přistání do 1 m; 28 b.
    Celkem 78 bodů.

    Jak jsem večer slíbil, tak jsem taky učinil, i když počasí bylo dnes na hranici regulérnosti pro soutěžní létání. Jinými slovy, nosilo to všude a nedalo se tomu uniknout 😀 .
    V prvním startu jsem letěl na kroužící káně, bylo to tam ale trvalo mi šest minut než jsem konečně našel to správné místo na ustředění, v deváté minutě jsem musel dolů. ale když už jsem si to našel tak jsem to tam poslal hned znovu a plynule jsem pokračoval ve stejném stoupáku… Třetí start jsem letěl už do nového vzduchu na jih, ale opět to bylo hned do stoupáku, který se sice chvíli ztrácel ale po šesté minutě jsem ho opět celkem jistě ustředil… Byla to nuda :wink:.
    Motoroval jsem vzhledem k podmínkám dost vysoko, ale má to jednoduché vysvětlení, letěl jsem s výškoměrem v F5J zapojení, takže bez možnosti restartu (V-kabel jsem zapomněl doma). Pro informaci F5J výšky: 134/144/123m.
    Přeji všem podobné výsledky a příjemné polítání, počasí o víkendu má být stále krásné (možná až moc…).
    Grafy v příloze.

    1. Hezké Petře, opravdu nečestné a nesportovní létání v termice :lol:. A blahopřeji, i když ještě zbývá Ivan a Boban a možná překvapí i někdo další 😉 H.

  7. Zdravím pánové.
    Tak jsem byl dnes odlítat 7 kolo.Počasí bylo horké s mírným větrem.Termika asi nějaká byla,ale já ji nějak nenašel jak měl.Podařilo se mi párkrát točit a stoupat a vzápětí zase rychle vyklesat.Vzduch byl až moc přehřátý.Lítal jsem na louce za barákem,zrovna tam mlátili obilí,no nic moc.Měl jsem jít včera na letiště.Už jsem měl sbaleno a model v autě,když se objevil bratr po X letech a padla flaša slivovice a nějaké to pivko.Samozřejmě se už nelítalo.Dnes mi bylo všelijak a je to i na lítání znát.Zítra jedu pryč,tak jsem to odlítal dnes.Ale opět jsem si pěkně zalítal.A zkoušel jsem i v malé výšce,to je adrenalin,když lítám kousek od drátu el.vedení.Tady jsou mé výsledky.
    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model Apis

    Rozpětí 2500 mm
    Hmotnost 1390 g
    Motor ROTON L500W
    Vrtule 14/8″AE
    Aku 3S1800mAh
    Regulátor SPIN 66
    Příkon 330 W
    Vyk. zatížení 237 W/kg
    Koeficient 1,19

    Datum 03.08.2013 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 58 19 100 2 22,55 3 28
    2. let 10 4 25 200 4 29,68 6 40
    3. let 10 1 23 250 1 27,30 6 34

    102 bodů
    Boban

  8. Ve čtvrtek nebyla po stredecnim prechodu fronty takova palba, tak jsem vyrazil. Letiste Stankov, 1.8., 17-18 hod, 32 stupnu, jasno, variabl.
    Dalo se to vydrzet.
    V kazdem startu jeden kopanec, ale nekde jsem cetl, ze dokonalost je nelidska.
    Vykon pocitam podle Drive Calculatoru. Konecny vysledek na koeficientu dost zavisi. Byl bych rad, kdyby mi to někdo overil, A kdybychom to pocitali všichni stejne. Mereni je dost problematicke.

    Model Supra
    Rozpětí 3400 mm
    Hmotnost 2010 g
    Motor KIRA 480-34, 5.2:1
    Vrtule 12×10
    Aku DS 1750-3SG5
    Regulátor CC 50 ICE lite
    Příkon 336 W
    Vyk. zatížení 167 W/kg Koeficient 0,84 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 10 1 10 700 1 8,36 21 30
    2. let 9 59 30 400 1 25,07 12 38
    3. let 10 1 15 100 0,5 12,54 3 16

    84

  9. Protože většina mých modelů je z nejrůznějších důvodů v neletuschopném stavu, musel jsem na toto kolo vytáhnout samodomo VDC speciál. Bylo tedy jasné, že výsledky asi nebudou nic moc-hlavně ve srovnání s Magicem. Ale buď to muselo být takhle a nebo bych musel tohle kolo vynechat a to jsem nechtěl. Lítat jsem šel v pátek kolem 14.hodiny, vedro bylo ukrutné, kupodivu ale i docela foukalo a hlavně se ten vítr docela točil. trochu termiky jsem chytil jen ve druhém letu, jinak jsem musel hodně motorovat
    Výsledky:
    Vinoř. Teplo, proměnlivý nárazový vítr. Model „VDC speciál“, rozp. 1750 mm, 620 g, motor Dualsky XM2826CA/12, vrtule 10×4,5, batereie 2S1200mAh. Výkon (počítaný jako „daňový“ z formuláře Honzy Kubici) 92W, k=0,74.
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 45 65 210 15 46.34 6 67
    2. let 9 50 42 300 10 29.94 9 49
    3. let 9 57 72 150 3 51.33 3 57

    Celkem tedy 173

Komentáře nejsou povoleny.