Druhé kolo 5. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 23. února a trvá do neděle 3. března 2013.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.
Tak místo lítání ležím doma a prolévám se paralen gripem :-(. Snad se dám do konce týdne dokupy, abych mohl odlétnout kolo.
Tak mám zase smůlu – zítra sice letím domů, ale dorazím až v neděli večer :-(. Dostal jsem „opušťák“ a zase se sem vrátím, jen bůh ví, jak dlouho to bude ještě trvat. Docela mám obavy, abych vůbec nějaké kolo RCEX letos stihl 😉 H.
No jo – ale pokud se nemýlím, tak jsi do pravidel nedal, že se to musí odlétat ausgerechthned na území České republiky 😀 !
Předpověď na zítřek (vlastně na dnešek) je slušná, snad nějakou první letošní termiku ulovím… 🙂
Honzovi přeji příjemný let!
Petře, děkuji za přání. Zatím dobrý (teď čekám v HKG :-)). Přeji vám všem alespoň takové počasí, jaké bylo v Hobartu (v Sydney pršelo a v Hong Kongu je tma :lol:). H.
Zdravím všechny.
Právě jsem se vrátil ze slunečného,ale chladného dne lítacího.Vítr SZ,rozumný.Teplota okolo 6°C.Termika byla,jen já ji neumím lítat.Ale výsledky se mi líbí.Poslední let byl opět špatný,stále nemám nové baterky a oni mi vypínají už i při startu.Startuji na půl plynu.To je špatný.Ale i přes to všechno,byl to krásný den a já si moc pěkně zalítal.
tady jsou mé výsledky.
Boban
Výpočet výsledků RCEX
Pilot Boban
Model APIS
Rozpětí 2500 mm
Hmotnost 1340 g
Motor ROTON L500W
Vrtule 14/8″AE
Aku 3S1300
Regulátor SPIN 66A
Příkon 330 W
Vyk. zatížení 246 W/kg
Koeficient 1,23
Datum 02.03.2013 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 2 22 100 2 27,09 3 32
2. let 10 1 29,6 200 1 36,45 6 43
3. let 9 37 42 200 23 51,72 6 81
156 bodů
Nějaké foto z dneška:
Tak na podruhé.
A ještě jedna.
Tak jsem nevydržel a přesto, že dobírám léky, mi to nedalo a vyrazil jsem odlítat kolo. Lítal jsem s mým „seconhandovým“ RCEK modelem, vyměnil jsem oproti minulu vrtuli za 9×5 a napájím to trojčlánkem. Rázem to stoupá výrazně živěji než při kombinaci 10×6+2S 🙂
Nebýt pokaženého druhého letu, kdy jsem nepochopitelně „kvedlal“ kniplama tak, až se mi podařilo vytratit výšku, tak letové časy byly slušné. Poslední let i já, „termický dřevák“ chytil nádherný stoupák, až mi přišlo škoda jít na přistání. Mimochodem přistání-to dneska byla slabina-já se prostě zatím bojím, dělat s tím modelem nějaké „psí kusy“ nízko nad zemí, takže když mi nevyjde rozpočet, tak raději sednu tam, kde jsem…
Takže výsledky:
Pilot Mirek
model „RCEK“
rozpětí 1800 mm
hmotnost 540 g
motor dualsky 2826/18
vrtule AE CAM 9×5
aku 3s 850 mAh
„daňový“ výkon 77 W
koeficient 0,71
1. let: 9min 30sec, motor 58sec, přistání daleko, 101 bodů
2.let 6min 50sec, motor 30sec, přistání daleko, 241 bodů
3.let 9min 45sec, motor 55sec, přistání daleko, 84 bodů
Celkem tedy 426 bodů
Uz ne zima, jeste ne jaro. 4 stupne ve stinu, modre nebe, slaby vitr. Konecne bez obav, ze se z letiste nevyhrabu. Zejmena po tyden stare zkusenosti z Kladna, kam jsem jel ve snehove kalamite na skoleni rozhodcich F1. V nejhorsi situaci pribehla pani s lopatou sterku, jinak bych tam blokoval ulici az do oblevy.
Moc prijemne a zase uz bych rad podekoval Honzovi za organizaci. Jen tak bych se asi nevykopal a kdyz ano, zdaleka by mne to tak nebavilo. Jenom nerozumim tomu, proc nas neni daleko vic …
V Norimberku mi pani Sabina Konrath venovala KOBY 55, tak je tam.
Pilot IH
Model Supra
Rozpětí 3400 mm
Hmotnost 2000 g
Motor Kira 480/34/5,2
Vrtule AE 12×10
Aku Dualsky 1700-3S G5
Regulátor KOBY 55
Příkon 300 W
Vyk. zatížení 150 W/kg
Koeficient 0,75
Datum 02.03.2013 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 4 15 100 4 11,25 3 18
2. let 10 6 33 500 6 24,75 15 46
3. let 10 5 15 0 5 11,25 0 16
80
Jo: prikon jsem pocital podle Motocalcu. http://www.elektromodellflug.de
Je to daleko snadnejsi a presnejsi nez mereni a zda se mi to ferove i castecne kontrolovatelne. Doporucuji.
Ach jo … Poměrně chladno, vrozená lenost a vědomí, že je do konce roku ještě času dost se spiknuly proti mé chuti si zalétat a zvítězily …
Takže až příště :-).
Petr Dušek, Hořice – 2.3.2013 – 14:00-15:00 hod., skoro jasno, Z vítr asi 3m/s
NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 3S Lipol 1850; Ae14/9; 470W; K=0,95
1. let: 9:59; motor 32 sec; přistání 120cm; 34 b.
2. let: 10:03; motor 28 sec; přistání 150cm; 33 b.
3. let: 9:59; motor 36 sec; přistání 70cm; 35 b.
Celkem 102 bodů.
Odlétal jsem to včera, počasí přes okno vypadalo lépe než potom na letišti a navíc jsem začal zbytečně pozdě… Přesto se, zejména nad tmavou oranicí, nějaká termická aktivita vyskytovala. Ve druhém startu jsem se docela hezky chytal v sedmé minutě v malé výšce, až jsem z toho nadšení nestihl včas přistát 😀 .
Vzhledem k nulovému tréninku docela slušný výsledek. Přesto doufám, že o Velikonocích to bude lepší 😉
Kluci, moc hezký, závidím krásné polétání :-).
Mirku, proč jsi v druhém letu nepustil znovu motor? To tady jde… Nebo nastala nějaká porucha?
H.
Já vím, že to jde a hned v 1. letu jsem to využil a někdy v 5. minutě jsem si přimotoroval. Ale ten 2. let byl tak „pohnojenej“, že to snad už ani nemělo cenu. Tak jsem ho pojal tréninkově a snažil se „ulovit“ něco nad zemí, co by mne trochu vytáhlo nahoru