Říjnové kolo RCEX 2012 – výsledky

1. Boban Janák 93
2. Petr Lokvenc 142
3. Ivan Hořejší 161

4. Bohuš Belan 182
5. Béda Koros 207
6. Jan Kubica 217
7. Mirek Kopecký 524

Excelový soubor s výsledky.
(Prosím kontrolujte – děkuji).

Bobane ❗ Zase?! Blahopřeji moc! 🙂

Petře, na postupném zhoršování výsledků není vůbec nic špatného, koukni se na moje :lol:. Asi se vybíjí baterka nejen v modelu…

Ivane, prosím, v RC Revue se píše, že Q.12? má jiný profil křídla. Můžeš prozradit jaký? Jinak na 3. start, podle mě, vynikající – holt „lidský faktor“ 🙂

Bohuši, ovce jsou potvory, ale naše krávy jsou horší (alespoň se mám při přistávání čemu výhýbat, i když přistání by to bylo měkké :lol:). Pro příště doporučuji domluvit se s majitelem onoho domku, aby v určený čas přiložil do kamen nůši šišek – teoreticky to funguje :-).

Bédo, Ty zase myslíš na prachy (a přiznáváš se k tomu :-)). A děkuji za přání.

Sebe raději přeskočím.

Mirku, vítej, jsme cvoci, ale neškodní. Havárie mě mrzí, ale to se stává. Jinak nebýt toho předčasného přistání ve 2. letu, nebylo by to vůbec špatné. Držím palce, vytrvej.

(Omlouvám se, že si z vás dělám srandu, ale když mně se ty vaše komentáře hrozně líbí.)

A ještě jedna poznámka a dvě otázky:

I v Tasmánii jsou modeláři, viz hobartmodelaeroclub. Začátkem prosince mají soutěž historiků s modely Tomboy a podobnými, zajedu tam s foťákem.

1. Má být RCEX i příští rok?
2. Pokud ano, podle stejných pravidel nebo navrhujete nějakou změnu?

Dík,

Honza
6.11.2012

komentářů 14

  1. Děkuji.
    Vyšlo mi počasí a zároveň jsem si sakra dobře polítal.Model jsem si doladil a lítá dobře.
    Jinak vše záleží na počasí.Vyšlo mi.

  2. Za sebe jako za nováčka ad1) ano, ad2) na pravidlech bych nic neměnil

  3. To ma hodne spolecneho s Tvym jinym vlaknem. Rychlost letu.
    Kdyz jsem delal Q11, pouzil jsem hazedlarske profily, aby eroplan letal co nejrychleji. Profily jsou navic tenke a XPS duse lehci.
    Eroplan letal opravdu dobre ale byl velmi citlivý na udrzeni rychlosti. Spatne se to ridilo a dusledku mnoha drobnych ztrat vysky vysledky neodpovidaly ocekavani. Moc by mne zajimalo, jak leta Taser – ma totiz stejne profily.
    Takze jsem presel na profily, ktere ma Supra. Daleko prijemnejsi letani, lepsi vykon.

    K dotazum:
    1. Samozrejme
    2. Pravidla nejsou idealni ale kazda jina (a jaka?) by udelala vyhodnocovani slozitejsi. Vsichni si merime sami, komplikace mereni radeji nebrat. Jde o zabavu a mne se to libi. Nech to tak.

    1. Ivane, děkuji za vysvětlení, samozřejmě souhlasím :-). Házedlářské profily jsou optimalizované na mnohem menší plošná zatížení. Ještě bych dodal, že nosníky lze u silnějšího profilu provést slabší, čímž lze z části vykompenzovat nárůst hmotnosti jádra (teoreticky). H.

  4. K pravidlům

    Děkuji za názory. Je sice mým životním krédem měnit i to, co nějak funguje :-), ale souhlasím s tím, že RCEX zůstane jak je.

    Nicméně, přednesu zde zjednodušení, která mě napadla, obě vycházejí z Autonomy.

    1) Upravit hodnocení přistávání na „dvoustavové“: do určité vzdálenosti letadla od terče by byla nula (špatných bodů, nad tuto vzdálenost 30).

    2) Druhým problematickým bodem je přesné měření času. To by šlo vyřešit opět jako v Autonomy, že let musí být delší než 10 minut bez ohledu na přelétání.

    Aplikace těchto pravidel ovšem v podstatě vede ke „zrušení“ přistávání, takže by je šlo shrnout do „leť déle než 10 minut a přistaň kdekoliv“. Já ovšem přistání trénovat potřebuji, takže bych byl sám proti sobě ;-). H.

  5. Srdečně zdravím.
    S přesným měřením letového času nemám problém a nikoho k tomu nepotřebuji. V ditafonu mám namluvené odpočítávání času s pětivteřinovým odpočtem před startem, pak po minutách, z toho první a poslední minuta po vteřinách, přelétávání také. Dobu chodu motoru mi měří vysílač. Motor zapínám asi 3 – 4 vteřiny před startem, abych odhazoval model na povel diktafonu již s jeho plným rozběhem. Po vypnutí motoru (dobu mi odpočítal diktafon) jen zkontroluji, o kolik mi vysílač dík dřívějšímu zapnutí naměřil víc a tu dobu pak odpočítám od celkové doby chodu i při opakovaném spouštění. Přesnou dobu přistání mi opět řekne diktafon.
    Ohledně přistávání – tam bych nic neměnil, bylo by to pak méně zajímavé :-).
    S pozdravem Petr.

  6. Petře, dík za vysvětlení, já furt koukám na stopky a v duchu si počítám, taky to funguje :-). Nic měnit nebudeme, jen aktualizuji termíny, jiná změna nebude. H.

  7. Ani já nemám problém s měřením času.Na letových režimech mám nastavené dvoje stopky,motor a délka letu.Po přistání jen přepnu vypínač stopky stojí.Přistání na bod si rád trénuji.

  8. S měřením času také nemám problém, kombinuji obě metody – mám na mp3 odpočet času a k tomu mám nastavené na Tx dvoje stopky – jedny jedou jen při zapnutém motoru, druhé zapínám přepínačem hned po odhodu modelu a měří celkový čas.

  9. Kluci, prosím, nemáte někdo odkaz na mp3, „ukecanou“ (tj. hlášení po minutách a ke konci i častěji), ale bez hudby, prosím ;-). Dík, H.

Komentáře nejsou povoleny.