Desáté kolo 4. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 27. října a trvá do neděle 4. listopadu 2012.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Jako obvykle přeji hezké počasí :-).
H.
Tak jsem si byl zalítat včera odpoledne okolo 14h.Bylo jasno,vítr JZ do 3m/s.Jelikož u nás na podzim bývá vlna a jeden z rotorů na úrovni Zlatého chlumu,tak si myslím,že při postupu směrem k Písečné je to na té mé louce tak trošku ovlivněno.Poletoval jsem si s minimální ztrátou výšky sem a tam a bylo to super.Pak jen nasadit na přistání a trefit se.
Krásně jsem si polítal.
tady má výsledky:
Výpočet výsledků RCEX
Pilot Boban
Model APIS
Rozpětí 2500 mm
Hmotnost 1340 g
Motor ROTON L500W
Vrtule 14/8″AE
Aku 3S1300mAh
regulátor SPIN66A
Příkon 330 W
Vyk. zatížení 246 W/kg
Koeficient 1,23
Datum 31,10,2012 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 0 20,8 0 0 25,61 0 26
2. let 10 5 21 40 5 25,86 0 31
3. let 10 6 24 20 6 29,55 0 36
93 bodů
Boban
Pátek 2. 10. 14:30 – 15.30 hodin, západní vítr 2 – 6m/sec, oblačno, 7°C.
Model Q10, 1760 mm rozpětí, hmotnost 561g, AXI2208/20, AN 10/6, Hyperion 2C 1600, příkon 160W, koef. cca 1,426.
1. let: 9:59, motor 24, přistání 110 cm, 38,22 bodů
2. let: 9:57, motor 30, přistání 90 cm, 45,78 bodů
3. let: 9:55, motor 33, přistání 205 cm, 58,06 bodů = 142,06 bodů celkem.
Při příjezdu na louku to hodně foukalo, postupně se ale vítr zmírňoval. Takže je mi záhadou, proč jsem měl první let mejlepší a poslední nejhorší 🙂
S přátelským pozdravem všem
Petr.
Jan Kubica, 3.11.2012 mezi 15:00 a 16:00, vítr J postupně až couvací, zataženo
LS Virus, 2000 mm, 580 g, TG 2826-1650, 10×6, 2S1550, 130 W, k=1.12
1. let: 9:58, motor 36, přistání do metru = 42
2. let: 9:55, 61, přistání do metru = 73
3. let: 10:03, 88, přistání do metru = 102
Celkem 217 bodů.
Pořád pršelo a na zítra to nevypadá lépe. První let byl v „pohodě“, sice zataženo, ale bublinek dost, i když co jsem nabral kroužením, to jsem ztratil cestou zpátky proti větru. Potom se ale nějak roztrhala obloha, stočil se vítr, takže foukal přes les, a dost zesílil. Alespoň jsem si zapáčkoval ;-).
Dva zážitky: v turbulenci jsem poprvé zažil, se se model dostal do střihu větru, ještěže má Virus pevné křídlo, papíráka by to asi rozebralo. Bylo to po zapnutí motoru asi ve 30 m, tak jsme na to viděl, model to otočilo na záda, ale křídlo bylo prohnuté možná o 20 cm. Druhý okamžik „hrůzy“ bylo „stoupání v klesáku“, kdy model asi 5 sekund visel na vrtuli pořád ve stejné výšce (tedy, ona ta baterka už je také v posledním tažení, takže to moc nestoupalo ani „normálně“). Doufám, že večer usnu :lol:, a přeji vám všem lepší podmínky.
Pro mě je to asi poslední letošní kolo, protože od 22. listopadu do Vánoc a zřejmě i hned po Vánocích mě opět čeká „lodička“. Takže blahopřeji Petrovi D. k obhájenému vítězství v ročníku. H.
Bohuš Belan, nedeľa 4.1.2012, 11:00-12:30, Žilina=Brodno, lúka za domom, zamračené, 11 st t, vietor J 1-2 m/s
Model Ambrozia, 2240 mm, 610 gr, motor TGY 1900, vrtuľa Aeronaut 10×6″, accu 2S Rhino 1050, príkon 170 W, koeficient 1,39
Dnes sa mi podarilo vystihnúť vhodnú chvíľu na lietanie. Bolo síce zamračené, ale len slabý vietor. Práve keď som končil sa vietor zdvihol, pri poslednom lete som sa už musel doťahovať motorom aby som vôbec doletel na pristávací bod.
V prvom lete som narazil na termiku z komínov nad dedinou, Ambrozia sa držala v rovnakej výške počas celého letu. Nakoniec som padal na brzdách 3 minúty a o pár sekúnd som prelietal. Pri druhom lete som už tak dlho nemotoroval a aj keď som letel do toho istého priestoru ako predtým, komínová termika bol slabšia, Ambrozia klesala a vo 4.minúte som musel primotorovať. V posledmom lete sa termika stratila úplne, začal fúkať vietor a musel som primotorovať 3x.
Pristátia neboli až také zlé ako to vyzerá z výsledkov, vždy som sa trafil do 2 metrov, ale model po dosadnutí ešte skĺzol po zemi. Ako som už písal na ploche kde lietam sa pasie stádo oviec a tráva je vyžratá až po zem. Pristátia sú tvrdé. Preto pristávam pod malým uhlom aby modely chránil a tým sa stane že dobeh na zemi je dosť dlný. No ale podľa pravidiel sa meria polohu modelu po zastavení. Tak som si uvedomil že sa musím naučiť pristávať 2 metre pred bod.
1. let 10:06, motor 30 sec, pristátie 70 cm, 47,80 bodov
2.let 9:51, motor 31 sec, pristátie 600 cm, 70,20 bodov
3.let 9:54, motor 33 sec, pristátie 400 cm, 63,98 bodov
spolu 181,98 bodov
Bedřich Koros, Hradec Králové – 4.11.2012- 14,30 – 16,00hod
Zataženo; proměnlivý JV vitr cca.4m/sec; 7-10°C
DAIDALOS RCEK 2000mm; 545g
AXI2208; 2sLipol1200;10×6; 185W ; K=1,70
Tak jsem se dostal k létání až nyní. Před chvílí ještě svítilo docela dost podzimní sluničko při slušné teplotě a ve středu by to bylo bývalo ještě podstatně lepší. Bohužel musím nyní když je příležitost vydělat nějaké peníze na zabezpečení sezony 2013 ,
takže času je poněkud méně.
Po delší době jsem létal s čistým RCEK kde jsem dodělal řízení SOP a vyměnil regl. Váha šla také po několika opravách poněkud nahoru. Motoroval jsem dvakrát mimo posledního letu. Ke konci se vítr na chvíli usadil, ale jen jsem přistál začal foukat od východu znovu.
1.let 9,59; motor 35sec; přistání 150cm; = 63
2.let 10,02; 37; 100 = 68
3.let 9,46; 35; 100 = 76
Celkem 207
Takže zdravím a přeji Honzovi pěkné zážitky.
30. 10. 7:30 – 9:30, Vinořice – „golfáč“. Chladno, postupně vylézalo sluníčko, mírný vítr tak do 4 m/s s občasnými nárazy. Model „VDC speciál“, rozp. 1750 mm, 620 g, motor Dualsky XM2826CA/12, vrtule 10×4,5, batereie 2S1200mAh. Výkon (počítaný jako „daňový“ z formuláře Honzy Kubici) 92W, k=0,74.
1. let 9:38, motor 56 s, přistání 540 cm=79
2. let 4:32, motor 40 s, přistání daleko=390
3. let 9:56, motor 60 s, přistání 275=55
Celkem tedy bídných 524
Odlítal jsem svoje první RCEx kolo už v úterý před cestou do práce. Původně jsem chtěl lítat s RCEK modelem -vylítat si cvičně jednu baterku a pak s druhou dát soutěžní lety, ale hned při prvním startu jsem měl crash – seklo se mi táhlo výškovky a při odhodu zamířil model přímo do země. Nestačil jsem ani stáhnout motor. Naštěstí to odnesla jen sklopka a trochu praskl tuhý potah kolem místa, kde je přišroubované křídlo – pak se naštěstí střihl šroub. Musel jsem tedy na soutěžní lety vytáhnout svůj depronový „speciál“, se kterým lítám Vigo depron cup. Musel jsem docela dost motorovat, navíc druhý let jsem totálně pokazil – nechal jsem se sfouknout turbulentním prouděním za řadou topolů a už nemělo cenu s tím nic dělat.
Meteogram Aladin ukazal na nedeli pred obedem a nespletl se. Po desti, deset stupnu, cca 2 metry. Bohuzel se ukazalo, ze baterka pro Supru je ve firme a zatim nemam vsechny klice. V aute jsem mel nastesti EK, melo uz dva starty. Trocha prace – snad jen pul hodinky – a mohl jsem letet.
Q**
2000 mm
530 gramu
Motor DS 2826EA-9, bat. DS 1200-2S 60C, regl DS 30, AE 10×6
1. start: 23s / 9:58 / 150 cm
2. start: 24s / 9:46 / 0 cm
3. start: 20s / 9:55 / 1000 cm
… celkem 161 bodu.
Bylo to fajne. Behem prvniho startu jsem od 6. minuty letal asi ve 30 metrech okolo hlavy, ve 3. startu jsem se hezky svezl ale vysunul moc brzo brzdy.
Vysledek je mizerny jednak diky lidskemu faktoru, jednak diky provozovani motoru systemem RCEK: max. vykon, bez ohledu na ucinnost. Z toho pak vyjde vysoky koeficient.