RCEX 2012 – 9. kolo

Deváté kolo 4. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 22. září a trvá do neděle 30. září 2012.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Jako obvykle přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.

Komentáře: 10

  1. Neděle 23. 9. 14:00 – 16.00 hodin, jižní vítr 2 – 4m/sec, 11°C.
    Model Q10, 1760 mm rozpětí, hmotnost 561g, AXI2208/20, AN 10/6, Hyperion 2C 1600, příkon 160W, koef. cca 1,426.
    1. let: 9:57, motor 22, přistání 180 cm, 37,37 bodů
    2. let: 9:57, motor 31, přistání 320 cm, 56,21 bodů
    3. let: 9:59, motor 24, přistání 120 cm, 52,48 bodů = 146,06 bodů celkem.
    Při prvním letu mi pomohlo káně s vyhledáním termiky, u dalších jsem vždy musel trochu přimotorovat. Bylo by se bývalo dalo přistávat přesněji, dával jsem však přednost nepoškozenému modelu :-).
    S přátelským pozdravem všem
    Petr.

  2. Neděle, kolem treti, jizni az vychodni 3-2m, napred na bundu, pak se to trochu ohralo.
    Stihnul jsem to mezi dalsim pokusem o likvidaci drevomorky a rodinnou seslosti.
    Dal jsem mensi vrtuli, kvuli pokusum s F5J, prikon jsem spocetl podle svycarskeho motocalcu.
    Na termiku to moc nevypadalo, takze jistota 20 sekund nahoru, v prvnim studenem vzduchu jsem musel primotorovat.
    Supra (oprava kridla vypada hnusne ale na funkci nema vliv), 2010 g, KIRA 480-34/5,2:1, vrtule AE 12/10, DS 1750 3S-G5, prikon podle motokalku 255W. Radeji bych to jeste odmeril, pristroj jsem ale pujcil Honzovi Spatnemu. V Praze mi ho vrati, pristi tyden zkontroluji prikon.

    1. 30 sec, 10:05, 2 metry
    2. 20 sec, 10:05, 5 metru
    3. 20 sec, 10:04, 0,5 metru

    Spolu 78 bodu – nejak malo, porad hledam chybu.
    Zdarec, Ivan

    PS: Byl jsem vcera svedkem havarie, pri ktere se hodne ohnula lipolka. Zajimave, fotky dam do Zpravodaje. Jo, kdo to cte, je zvan na nas stanek na MH. Prodavat ale moc nehodlame.

  3. Jan Kubica, 25.9.2012 mezi 16:30-17:30, Česká Kamenice, vítr J až JV 5 m/s a postupně ustával, skoro jasno s oparem
    LS Virus, 2000 mm, 580 g, TG 2826-1650, 10×6, 2S1550, 130 W, k=1.12
    1. let: 10:06, motor 42, přistání 20 cm = 53
    2. let: 10:00, 48, daleko = 84
    3. let: 10:01, 37, 50 = 42
    Celkem 179 bodů.

    Mám rekord, hurá 😆 (kdyby ta blbost či spíše lenost alespoň nadnášela…). Šel jsem domů dříve s tím, že mám baterku nabitou, takže hodím model do auta a pojedu na plochu (kousek, asi 3 km). V záchvatu zvědavosti jsem zkontroloval napětí a bylo nízké, zapomněl jsem, že jsem šel v neděli létat ❓ (asi stáří, no). Takže jsem dal nabíjet a potom už se mi nikam jezdit nechtělo. Tady u nás foukalo přes stromy, takže veliká turbulence, když jsem podržel plyn závratných 15 vteřin (100 m), tak byl model dole ještě rychleji, než když jsem se snažil držet nízko nad zemí. Bublinky byly, akorát když jsem se vracel ze stoupáku, tak jsem veškerou získanou výšku vypotřeboval na cestu zpátky. Navíc jsem nezvládl druhé přistání – modelu se naštěstí nic nestalo, ale motůrek má zvuk jak diesel, asi naražený hřídel, ale někde v krabici mám motor náhradní, ještě si tak vzpomenout kde :-). Samozřejmě, že když jsem šel domů, vítr se uklidnil. A já už taky :-). „Povinnost“ mám splněnou a mohu se soustředit na hořické F5J ;-). Honza

  4. Zdravím pánové.
    9 kolo jsem odlítal už ve středu,počasí bylo všelijaké,vítr proměnlivý a někdy i nárazový.Ale šlo to.Model Apis po opravě trupu.Zlomená uhlíková trubka.Vyměnil jsem i gondolu,delší a prostornější a kužel 36mm.Pohon je z Anubise,Roton L500W,regulátor SPIN 66,kužel 36mm a vrtule 14/8″AE.Při zalítávání jsem zkoušel 2S LiPol a 3S LiPol.Zkončil jsem u 3S.Výkon okolo 330W.Anubis lítá na 4S,ale ty mám velké a do trupu nevlezou.Už jsem našel rozměrově přijatelné 4S a jdu je objednat.To bude mazec.Výsledky píšu až dnes,musel jsem si v práci půjčit klešťák a změřit proudy.
    Tady jsou výsledky:
    Výpočet výsledků RCEX
    Pilot Boban
    Model Apis

    Rozpětí 2500 mm
    Hmotnost 1340 g
    Motor ROTON L500W
    Vrtule 14/8″AE
    Aku 3S1300
    Regulátor SPIN 66A
    Příkon 330 W
    Vyk. zatížení 246 W/kg
    Koeficient 1,23

    Datum 26.09.2012 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 10 5 18 50 5 22,16 0 27
    2. let 10 7 20 50 7 24,63 0 32
    3. let 9 57 23 0 3 28,32 0 31

    90 bodů

  5. Petr Dušek, Hořice – 30.9.2012 – 17:00-18:00 hod., jasno, bezvětří
    Arnica2400, 690g; PowerHD 2826/1820; 2S Lipol 1600; Ae10/6; 190W; K=1,377

    1. let: 9:59; motor 16 sec; přistání do 2 m; 26 b.
    2. let: 9:58; motor 32 sec (2x); přistání do 1 m; 46 b.
    3. let: 9:59; motor 31 sec (2x); přistání do 1 m; 44 b.
    Celkem 116 bodů.

    Původně jsem to chtěl odlétat včera po soutěži F5J, ale déšť mě vyhnal. Dnes jsem se dostal na letiště až k večeru a kupodivu i po páté hodině jsem v prvním startu narazil na jakousi nulečku nad ohřátým polem, další dva starty už byly jen čisté klouzání v podvečerním klidu.
    Chtěl jsem alespoň z výškoměru odečíst skutečnou stoupavost a klesavost, ale opět jsem bohužel narazil na plnou paměť výškoměru… takže až jindy.

  6. Zdravím priatelia,

    v tomto kole mám zase absenciu. Nevhodná kombinácia pracovných a rodinných povinností a počasia spôsobili že som na na letisko nedostal. Snáď nabudúce….

    Bohuš

  7. Tak mereni ukazalo 550 Wattu, celkem tedy 127 bodu. Nekde opravdu byla chyba. Ivan

  8. To se mi nějak nezdá, DriveCalculator ukazuje 360W, těch 550W je na tuhle konfiguraci opravdu hodně. Chtělo by to pro kontrolu změřit ještě otáčky vrtule?? (podle DC je to 7090 /min)

  9. Ivane, ani mně se to moc nezdá. Stejný výkon Ti to ukazovalo i se 13×11. S vrtulí 12×10 bych čekal tak o 20% méně. Podle DriveCalcu je to dokonce 25%, 455 W s 13×11 a 362 W s 12×10, určitě hraje roli i stav baterky a trámec a okolní teplota atd.

    Z moci úřední, bez nároku na odvolání :lol:, píšu Ti 92 bodů.
    362/2010 je 180 W/kg, k=0.9

    1. let: 10:05, 30, do 2 m = 5 za let, 27 za motor a 3 za přistání = 35
    2. let: 10:05, 20, do 5 m = 5 + 18 + 12 = 35
    3. let: 10:04, 20, do 1 m = 4 + 18 + 0 = 22.

    Boban vyhrál.

    Honza

  10. Diky, pratele. Napred jsem pouzil jsem ten svycarsky Motocalc ale nekde musi byt chyba.
    Vcera jsem na to nemel moc cas. Honza Spatny mi v nedeli vratil ten E-logger, jen jsem prepajel konektory a nameril a bez premysleni rychle napsal, abych nezdrzoval.
    Ivan

Komentáře nejsou povoleny.