Jaké malé elektrolety

Na Stoupáku probíhá plamenná diskuse o pravidlech RCEK na rok 2013. Ne každý má chuť nebo čas nebo i odvahu psát, proto zkuste hlasování :-).

Jsou to tři různé otázky, takže musíte kliknout na „Hlasujte“ pokaždé zvlášť, zato se můžete vyjádřit třeba jen k jediné otázce. Výsledky hlasování se ukáží po kliknutí na výsledky. Jak kdo hlasoval nevidím, z každé IP adresy jde hlasovat jen jednou, hlasování končí 10. září.




Honza
10.8.2012

Komentáře: 5

  1. V hlasování je pěkných 38 hlasů, možná je čas na první zamyšlení.

    1. Otázky měly být jinak formulované, se mi zdá :-(, ale třeba se Aleš pochlapí a udělá za čas anketu novou a lepší.
    2. Hlasování plní svůj účel, zatímco do diskuse se zapojuje pořád pár těch samých lidí, 38 hlasů už poskytuje slušný obrázek o tom, co lidé chtějí.
    3. Hlasoval jsem pro výškoměry, motory omezené jen geometricky a MMR (to by mě zajímalo, kdo byl ten druhý odvážlivec :-)), osobně si totiž myslím, že je to jediný způsob, jak značku RCEK před výškoměry zachránit, nicméně mýlím se často a rád.

    Zdá se, že:

    • půlka lidí volí výškoměry a druhá půlka doufá, že to „káčka“ přežijí;
    • i u motorů je to půl na půl – půlka pilotů chce „vyjmenované“ motory, druhá půlka bez úprav (zde mezi ty druhé počítám i piloty hlasující pro zachování původního stavu, který fakticky nic neomezuje);
    • no, a co se letové úlohy týká, zde se mírná většina přiklání k omezení výšek (i když se ještě neshodují v názoru, jak toho dosáhnout).

    Pokud bych si mohl dovolit vyřknout nějaké subjektivní hodnocení (zdůrazňuji – můj subjektivní názor, protože v současné podobě RCEK létat nemíním), tak se mi zdá, že jsou možné dvě interpretace:

    A) Pravidla RCEK dokonalá nejsou a „lid“ (či větší část pilotů) nějakou změnu chce. Kdyby to bylo třeba 1/4 pro změnu a 3/4 pro zachování stávajícího stavu, bylo by možné nad „křiklouny“ mávnout rukou, ale půlka pro změnu už je, podle mého názoru, na to, aby se daly zavřít oči, moc.

    Podle mě je ale pravděpodobnější druhá alternativa:
    B) Ti, co volí výškoměry, chtějí i „uvolnění“ motorů a omezení startovací výšky. Protože ale plánují přechod k výškoměrům, je jim jedno, jak budou RCEK vypadat, a proto si nicnedělání v RCEK asi dovolit lze ;-).
    H.

    1. Ahoj Honzo, souhlasím s tebou krom tohoto bodu:
      „i u motorů je to půl na půl – půlka pilotů chce „vyjmenované“ motory, druhá půlka bez úprav (zde mezi ty druhé počítám i piloty hlasující pro zachování původního stavu, který fakticky nic neomezuje);“
      Snad nejsem jediný který dodržuje pravidla, ale v současném znění je něco o úpravách a dostupnosti.
      To, že to lze těžko kontrolovat je věc jiná, ale rozhodně bych ty dvě skupiny nespojoval. Když budu chtít zachovat současný stav, tak přece nejsem zastáncem omezení pouze rozměry.
      RB

      1. Na druhé straně ale Radime současný stav zcela legálně umožňuje věci jako Keda, Mega kV2499, od MiHo tě opravdu dělí jen to, aby Slováci dali tento motor na web – on ten současný stav opravdu znamená výkonově skoro to samé jako „uvolnění“, jen s větší hmotností hádek.

        Na druhé straně ale s tebou paradoxně souhlasím – podle mě si tohle asi zdaleka všichni hlasující pro „současný stav“ neuvědomují a tak jejich hlasy asi nelze jednoznačně připsat tam, kam navrhuje Honza. Bohužel zatímco anketa je v jistém smyslu výmluvná ve své třetí části, tak u motorů nám moc nepomůže – tak nějak logicky mi z toho vychází výsledek „neměnit a nechat“…

    2. Odpověď „stejné znění jako teď“ bych klidně sloučil s odpovědí „je mi to jedno“, protože současná definice je tak zmatečná, že je dost problematické ji vůbec dodržovat. Nikdo neví co je běžná obchodní síť (je motor koupený na ebay legální?), co je dodatečná úprava (můžu asi udělat nějakou základní úpravu, ale potom už nesmím udělat jinou dodatečnou úpravu?), na jedné straně jsou omezeny max. rozměry a potom v uvedeném seznamu motorů je řada typů které tyto rozměry překračují (konkrétně max. délku 26mm) …

  2. Ahoj Radime, z hlediska znění pravidel a postoje hlasujících máš samozřejmě pravdu, ale mně je bližší pragmatičtější přístup Petrův. Proto jsem tu citovanou větu taky napsal. Nicméně uznávám (viz výše), že některé otázky a odpovědi na ně měly být formulované jinak a lépe. H.

Komentáře nejsou povoleny.