Castor je latinsky bobr a bobr a stromy patří k sobě.
Včera mi došlo, že bych před F5J v Hořicích mohl opět po dlouhé době vyzkoušet Castora s výškoměrem. Při třetím letu model při přistávání odfoukl vítr na stromy, prolétl mezi dvěma vysokými jeřáby a zarazil se o takové mládě, sotva 2 m vysoké. Při pádu jen sklouzl kužel po hřídeli. Nepoučil jsem se a šel to dnes zkusit ještě jednou na jinou plochu s jinými stromy – viz snímek. Ve stromořadí lemujícím silnici je mezera tak 50 m, ale tím teplem nějak ztrácím odhad :-).
Ze záznamu je vidět, že to bylo v 11 metrech. Nejdřív jsem se pokoušel na strom vylézt, ale marně. Potom jsem po modelu začal házet klacky, po nějaké době jsem se trefil a model spadl – bohužel jsem ho nechytil a dopadl na asfalt :-(.
Za volňásky jsem lezl na stromy dost často, za radiákem teprve potřetí :D.
Mimochodem, firmware v0.01 funguje, motor za letu pustit nejde, čtečka čte správně, tak snad Castora do Hořic spravím a po opravě zalétám. Už lepím.
Chuť jsem si spravil s házedlem Břehulí. Termiky i dravců byla spousta, nejdelší let 4:46, ale to jsem zkoušel i průlety na rychlosti, výška nad 100 m je mi u těch 60 cm už nepříjemná.
Honza
5.7.2012
Je to marný, je to marný, je to marný……. Honzo, přírodě neporučíš 😀
Já lezl pro Easy Stara na široko-daleko jediný strom a ES seděl pěkně cca metr pod vrcholem koruny ( 16-18m ). No a Petr Beran – http://www.mkchlumec.cz/Ostatni/Jak_ho_dostat_dolu.htm
Jak „je to marný“, vždyť je to teprve potřetí :lol:. Já měl vztek, že tam mám ten FAI výškoměr, mohlo stačit vrknout motorem, s výškoměrem nešel zapnout :-(. Ale možná by to dopadlo hůř, kdo ví. H.
Co udělá výškoměr, pokud vypneš a znovu zapneš radio ? Jako ztráta signálu ?
Neudělá nic, aby pustil signál z přijímače k motoru, musí se rozpojit napájení. Je to tak ve F5J pravidlech, po prvním vypnutí motoru už podruhé pustit nejde, až po odpojení a novém zapojení napájení. Normálně létám jen na „normální“ výškoměr (verzi 2.11), ten by motor zapnout dovolil, tady jsem zkoušel režim (verze 0.01) podle pravidel F5J. H.
Osobně výškoměry po soutěži pravidelně flashuji – na soutěž (u Altisu) fw 5.1 striktně FAI, pro tréning 2.1 s povoleným restartem. Je to trochu otrava, ale asi to stojí za ten klid. Mimochodem ale ten restart moc nepoužívám, není to dobré pro tréning, šetřím si to jen pro „nouzi“, která ale vlastně ještě nenastala.
Bobr stromy rád, tady je o tom taky něco…
http://www.stream.cz/uservideo/657139-himym-bobri-a-matika
😀 😀 😀
Opraveno, zalétáno. Bylo potřeba přilepit jednu půlku véčka, udělat nový okrajový oblouk křídla a olaminovat gondolu. Ještě jsem provedl modernizaci :-), kabinka už není na izolepu, nýbrž drát, a 2 konektory od křidélkových serv jsem nahradil zeleným Multiplexem.
Na gondole už není kousek bílý – byla to třetí oprava (mimochodem, poprvé jsme s Castorem třísknul při výškoměru v Hořicích, podruhé mě sestřelil Petr z Hořic a potřetí jsem spravoval po tréninku na Hořice – není vám něco nápadné? :lol:). Přemýšlím, že si na zimu koupím nový model od Arthobby a asi i novou gondolu na Castora. H.
O čem od Arthobby uvažuješ – Evolution? Podle mě má od nich smysl asi hlavně ta velikost 2,5m, kdybys chtěl větší, tak je momentálně asi jasně lepší volba Cirrus od Reicharda, pro kategorii 100 palců ale ArtHobby nevypadá špatně.
Tomáši, buď Orion nebo Evolution. Zajímá mě chování různých křídel/profilů na stejném trupu. Jinak míním zůstat u malých modelů, k větším mě to netáhne (zatím?). Ale do zimy je daleko :-). H.
Ty Hořice jsou fakt nějaké zakleté, dnes jsem tam při tréninku málem zrušil NYXe, daleko (asi 800m) a hodně nízko (určitě do 10m) jsem se chtěl zachránit, ale kombinace ztráty orientace, přetažení a možná i krátkodobý výpadek signálu, měla za následek zřícení až na zem, jen jsem stačil vytáhnout brzdy.
Naštěstí půda po dešti byla měkká, tráva docela vysoká a tak to odnesly jen převody na klapkovém servu a lehce vyboulený centroplán u upevňovacího šroubu (ale to už trochu bylo, jak mě Honza sestřelil v Itálii, když v klidu kroužil a já kolem rychle prolétával…).
Ve čtvrtek večer je nejvyšší čas opravit NYXe na sobotu, naštěstí převody v servu vydržely, pouze vidlička se vytrhla z plastové páky serva. Oprava na 5 minut. Tak aspoň ještě vytmelím a přebrousím staré šrámy, ať to trochu vypadá 😀 .
Petře, to je mi líto, doufám, že oprava nebude náročná. Já se dnes zařekl, že Castor půjde do vzduchu až příští sobotu. Dneska jsem naposledy potrénoval, zjistil, že nad 200 m stejně nevidím, a teď už jen nezapomenou nabít vysílač. H.
A mimochodem, nadpis máš blbě – odjakživa to zní „Zabij bobra, zachráníš strom“ 🙂
Jak napsal Honza Kadlec: Je to marný, je to marný, je to marný……. Honzo, přírodě neporučíš 🙂
Napadlo mě, jestli Břehule (Balzetta) létá i jako volná, bez rádia. Létá, ale k přistání si vybrala osaměle stojící šípkový keř, asi 3 m v průměru a 3 m vysoký. Připadal jsme si jak princ ze Šipkové Růženky :lol:. Taky mám nový rekord – 9:49, chtěl jsem ale „desítku“, zahájil sestup podle zvyklostí s velkými modely a… trapně nedoletěl 🙁 H.
Možná je na čase dávat jiná jména letadlům 🙂