Šesté kolo 4. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 23. června a trvá do neděle 1. července 2012.
Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Jako obvykle přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.
Jan Kubica
Česká Kamenice, 28.6.12, mezi 17:00 a 18:00, skoro jasno, vítr variabilní, skoro žádný
LS Virus 2m, TG2826-1650, 10×6, 2S1550, 130 W, 580g, k=1.12
1. let: 10:00, motor 5, přistání 10 cm = 6
2. let: 10:01, motor 39, 80 = 45
3. let: 9:56, motor 7, 120 = 15
Celkem 66 bodů.
Krásné letní odpoledne :-). První let přímo do stoupáku, návrat z velké výšky – byl jsem neskutečně namlsán a trénovat násobení 3 x 6. Pýcha ovšem předchází pád, zajíci se počítají po honu, atd., přísloví na tuto situaci máme hodně. Ve druhém letu jsem opět odstartoval do stoupáku, mírného a bublina šla pomalu do sluníčka a já se z toho rozbrečel. A než jsem si stačil osušit oči, model byl nad zemí a nový stoupák jsem našel až v 8. minutě. Tedy, kolega termiku měl, ale vysoko, a mě bylo líto podržet plyn déle než 5 sekund. Opět opakuji – dobře mi tak. Třetí let byl opět do bubliny, ale byl jsem nízko nad stromy, tak jsem ještě asi ve 20. sekundě vrknul motorem. Od šesté minuty jsem na brzdách dělal malé kroužky pod malým mráčkem, ale modelu se vůbec dolů nechtělo. Asi v 8. minutě jsem klapky zavřel, model potlačil a … nic. Samozřejmě je to jen pocit, člověk má dojem, že se nic neděje – až po hodné chvíli k němu dolehne svištění a potom se objeví i eroplán. Tráva posekaná není, ale přistával jsem mírně (aby se nepoblinkali cestující :-)).
Láďa s Reichardovým Elipsoidem Evolution.
Letový park.
S Břehulí balsettou jsem letěl nejdelší let 5:18, jsem modelářsky uspokojen :D.
Držím palce a přeji krásné výkony. H.
Původně jsem výsledek tohoto kola nechtěl ani uvádět, ale co, někdo musí být poslední:-) Z důvodu dovolené jsem se dostal na louku jen 28.6., po posledním létání jsem samozřejmě zapomněl nabít vysílač, po zapnutí jsem zjistil, že to dá max. na 1/2 hoďky, tedy přesně 3 lety. Takže troje nabité pohonné accu mi byly k ničemu 🙁
Model pořád stejný, 1 let nic moc, 39s motoru a přistání 5 m hodilo 66 bodů, ale to nebylo nic proti druhému letu:-) Totálně špatný odhad startu, padalo to všude, ještě jsem nezažil, abych na 10minutový let motoroval 67s!!!!, takže krásných 99 bodíků. Jen třetí let paráda, 13s motoru a stoupák držel celých 10 minut :-), tedy 22 bodů.
Celkově 187 bodů, možná mám letošní „rekord“ celé soutěže 🙁
Tak jsem opět odkládal až jsem do odkládal.Ale bohužel,neměl jsem stejně kdy.Dnes okolo 17h za barákem u lesíka.Před bouřkou,vítr nárazový,termika asi žádná,ale zřejmě bouřkové mraky mě udržely ve vzduchu.Někdy se mi model úplně zastavil ve vzduchu.První přistání za 0 mě stálo uložení křídla.Zapíchl jsem to a povolili zadní šrouby.Vytrhl jsem to z křídla a další dva lety jsem lítal jako Blaník se šípem do předu.Letělo to.Tady mám hodnoty.Oproti minule mám jinou vrtuli a menší trámec.Proto mám jiný výkon.
Výpočet výsledků RCEX
Pilot Boban
Model Apis
Rozpětí 2400 mm
Hmotnost 1000 g
Motor TG H2218
Vrtule 10/6 AE
Aku 2S1300
Regulátor 60
Příkon 190 W
Vyk. zatížení 190 W/kg
Koeficient 0,95
Datum 01.07.2012 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 0 32 0 0 30,40 0 30
2. let 9 55 34 100 5 32,30 3 40
3. let 9 50 34 50 10 32,30 0 42
112 bodů
Boban
Tak jsem opět zaváhal, a nechal to na poslední chvíli, kdy to znovu vydatně funělo …
Pamatuji doby, kdy jsem přistával líp, ale pro dnešní vítr mi chyběl dostatečný tréning.
Takže:
1.7.2012. 14:30 – 16:00 hodin. Skoro jasno, vítr 4 – 7 m/sec, 29°C.
Model Daidalos, 545 g, motor AXI 2208/20, Aeronaut 10/6, Rhino 1050 – 2 články. Příkon 160W, koef. cca 1,468.
1. let 9:55, motor 22, přistání 150 cm – 40,29 b
2. let 10.01, motor 30, přistání 280 cm – 51,04 b
3. let 9.50, motor 26, přistání 410 cm – 60,17 b
Celkem 151,5 bodů.
S pozdravem Petr.
Bohuš Belan, sobota 30.6.2012, 15:00-16:30, lúka za domom Žilina-Brodno, skoro jasno, 32 st, vietor J 1-2 m/s
Model Q10.1, 1780 mm, 520 gr, motor AXI 2208/20, vrtuľa Aeronaut 10×6″, accu 2S Rhino 1050, príkon 195 W, koeficient 1,87
Meteorológovia predpovedali extrémne horúci víkend a tentokrát sa nezmýlili. Slnko pieklo od rána. Lenže keď som popoludní vyrazil lietať vzduch bol prehriaty a stúpaky som hľadal veľmi ťažko. V každom lete som musel v polovici motorovať, inak by som pristával v piatej minúte. V druhom lete dokonca 3x. Tu som ocenil pravidlá kroé umožňujú zapnúť motor opakovane. I keď potom výsledky nestoja za reč.
1. let 9:59, motor 35 sec, pristátie 25 cm, body 66,63
2. let 9:55, motor 49 sec, pristátie 300 cm, body 105,88
3. let 9:50, motor 30 sec, pristátie 500 cm, body 81,25
Spolu 253,75
Takže som zase na chvoste, snáď nabudúce to bude o niečo lepšie
Nedeľu som strávil v Martine na súťaži F5J-400. Teplota 35 stupňov, na juhu Slovenska padali rekordy okolo 38 st. Situácia podobná ako včera, vzduch bol prehriaty, napriek naoko ideálnym podmienkam v temer v každom kole niekto spadol za 4 minúty. Ale samozrejme tí čo vedia lietať robili maxá. Výsledky budú na http://www.F5JFUN.com
Bohuš
Bohuši, 9. místo je pěkné, to já tak vysoko v outrunnerech nikdy nebyl :-). Ještě mě zaujal výsledek Marka Galy ve 2. kole F5J – 34 m, chtěl bych mít takové nervy… H.
Sobota, 11.30-12.30, teplota 24-29 ve stinu, klidno.
Dalsi zive bytosti byli jen rorejsove v houfu. Umi to. Trava cca 10 cm.
Supra. 3400 – 2010g – KIRA 480-34/5,2 – DS1700-2S GT5 – AE13x11 – ICE 75 – 550W – koef. 1,37
10s – 9:59, 100 cm
10s – 9:50, 500 cm
15s – 9:59, 0 cm
celkem 79 bodu.
Letani v male vysce je docela zazitek.
Teplota se dala se to prezit, jen ta cesta domu bez klimatizace byla novodoba tortura.
Petr Dušek, Hořice – 1.7.2012 – 11:00-12:00 hod., skoro jasno, JV vítr do 1 m/s
NYX, 2470g; NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 2200; Ae16/10; 245W; K=0,496
1. let: 9:59; motor 57 sec; přistání 150cm; 32 b.
2. let: 9:58; motor 46 sec; přistání 70cm; 25 b.
3. let: 10:02; motor 52 sec; přistání 120cm; 31 b.
Celkem 88 bodů.
Výsledky těsně pod devadesát bodů mám asi rezervované. Ovšem na závěr vydařeného víkendu s větším než malým množstvím piva, opečeným selátkem a dalšími radovánkami jsem ani víc neočekával. Bylo vedro a lítal jsem zbytečně nízko (motor 60-80m) a jenom ve druhém startu jsem po třetím motoru vytočil stoupáček do závratných 120m, jinak to bylo ploužení v malých nulkách, které se vzápětí rozpadaly, nebo jsem se jich nedokázal udržet. Jednou mě také z nadějné bublinky vyhnal nízký průlet Blaníka, který si trochu zkracoval okruh 🙁 .
V takovém počasí , kdy je zem prohřátá široko daleko, by to asi chtělo motorovat do větší výšky.
Místo nezajímavých grafů přidávám jednu fotku ze soboty, vyzkoušeli jsme novou síť a posezení za ní je přeci jen jistější, zvláště když některým pilotům trocha alkoholu nejen zjemňuje pilotáž, ale i dodává odvahu… 😀
Pánové, vy mě zahanbujete. Mě horko ničí víc než mráz (i když kdo ví, co budu říkat v lednu ;-)), tak jak je nad 30 °C, nelétám (srovnejte s přístupem PJ). Mám to zdůvodněné i teoreticky – je velká viskozita vzduchu a proto malé Reynoldsovo číslo a modely (mé) nelétají dobře. A s termikou, jak poznamenal Bohuš a Petr, to bývá také na nic (ještě že to neví supi nad Saharou). Jo, chce to stoupat výše – již duševně trénuji do Hořic na F5J a před spaním si opakuji: „podrž plyn, podrž plyn, blbče, alespoň 20 vteřin“ :lol:.
Petře – „zjemnění“ piloti budou před sítí nebo za ní? Dále jsem si všiml, že modely většinou padají shora – neměla by být ta síť sklápěcí? (Ano, je třeba uvážit, na kterou stranu – viz první otázka.) A nakonec, dal bych do propozic, že před finále musí každý kvalifikovaný pilot „požít“ – aby byl odvážnější :-).
Nesouvisející zážitek – byly u nás v Kamenici závody ovčáckých psů. Pes je také ovládán, nikoliv rádiem, nýbrž hlasem. A ovce jsou blbý, až to bolí (říká se to, ale teď jsem to i viděl) – souvislost s termikou ❓ Celkové skóre odhaduji tak na 2:1 pro ovce, jak „chytnou dráhu“, tak je problém je zastavit, ale je to úžasně napínavé a psi, border kólie, i v tom horku létali jak blázni a nádherně si to užívali. Pokud se nachomýtnete k nějaké takové akci, vřele doporučuji (viz http://www.kpop.cz/). H.