RCEX 2012 – 2. kolo

Druhé kolo 4. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 25. února a trvá do neděle 4. března 2012.

Pravidla jsou v liště nahoře, dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX v Excelu a přepočtový formulář pro celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Jaro sice ještě nepřišlo, ale zima už taky nemá sílu. Přeji silnou termiku a spolehlivou techniku :-).
H.

komentářů 10

  1. 2. 3. 2012, 14 – 15:30 hodin, skoro jasno, ale vítr kolem 5 – 7 metrů, terén nacucaný tajícím sněhem jako houba na mytí …
    Protože jsem již při zkušebním letu vlastní blbostí poškodil Daidala, (při kontrole jsem se spokojil s tím, že se všehny ovládací plochy pohybují, ale nevšiml jsem si, že výškovka obráceně), musel jsem to odlétat s modelem Q 10, na který toho větru bylo skoro trochu moc…
    Model Q 10.1, aku Rhino 2C, pohon AXI 2208/120, Aeronaut 10/6 (160W)
    Lety 1) 9:55, motor 23, přistání 250 45,65 b
    2) 10:03, motor 38, přistání dáááááálekóóó 90,25b
    3) 9:58. motor 26, přistání 180, 44,17 b
    Celkem tedy bídných 180 bodů. (Ale jen se těšte, až se to konečně naučím 🙂 !)

  2. JK, Česká Kamenice, 2.3.2012, 15:30-16:30, vítr S 3 m/s, občas i modro prosvitlo, 7°C
    LS Virus 2m, TG 2826-1650, 10×6, 2S1550, 130 W, 580 g, k = 1.12

    1. let: 9:59, 30 sekund motoru, přistání do 1 m = 35
    2. let: 10:02, 42, do 15 m = 79
    3. let: 10:01, 18, do 1 m = 21

    Celkem 135 bodů.

    První let „normál“, při druhém jsem neměl srdce nad bodem potlačit (už i kvůli Petrovi zvažuji prodloužení pásky). Při třetím startu jsem podržel plyn celých 18 vteřin a v 9. minutě shazoval z obrovské výšky možná i 100 m :-), asi jsem měl už i v prvních letech létat výš a ne se plácat nad zemí. Ale hlavně, že už zase létáme – a bez rukavic :lol:.


    Jaro přijde co nevidět. Pole = houba, ptáci „řvou“ a sněženky vyrážejí.

    H.

  3. Petr Dušek, Hořice – 4.3.2012 – 14:00-15:00 hod., skoro jasno, V vánek do 1 m/s

    RCEK, 580g.
    TGY 2826-1900; 2S Lipol 1050; Ae10/6; 180W; K=1,55

    1. let: 9:59; motor 11 sec; přistání do 3m; 24 b.
    2. let: 9:57; motor 25 sec; přistání do 1m; 42 b.
    3. let: 9:59; motor 30 sec; přistání do 4m; 57 b.
    Celkem 123 bodů.

    Ahoj piloti, vzhledem k dnešním super podmínkám jsem to neuvěřitelně nezvládnul.
    Jak je viděl z grafu, všechny starty mi vyšly do dobrého vzduchu, ale jen v prvním jsem z té nulky dokázal přeskočit do pěkného stoupáku. I ve druhém a třetím letu bublinky chodily, ale zdárně jsem jim unikal a na závěr to korunoval nepřesným přistáním… Byl to prvním víkend, kdy jsem po zimě vytáhl káčko, ta přetrénovanost je znát. Doufám že se zde ještě objeví lepší výsledky.

  4. Taky mám grafy, ale mnohem trapnější :lol:. Alespoň jsem opravil „závratnou výšku“ v mém prvním komentáři. Byl jsme létat i včera a dnes a závěry mám dva – potřebuji novou baterku (na 20s motoru průměrně jen okolo 110 m) a, zdá se, nové ruce ;-), ale možná je to po zimě normální. H.

  5. Teplota 14, vietor 1-2ms, slnečno bezoblačno letisko Nitra Janíkovce.
    SPIRIT rozpatie 2570mm váha 872g, baterky 2s 1600 Hyperion, motor inruder s prevodovkou 5,23:1 vrtula 14/8. Príkon 122,4W pri odbere cca 16A.
    Začínam vždy od cca 10s po nejakých pár sekundách super stupáčik sice som musel letieť s ním dosť ďaleko a v ďalších kolách som zistil že to nebude také jednoduché.
    V druhom kole som prvý krát vypol asi v 14tej sekunde obletel velký kus a nič preto druhé zapnutie motora a zachytil som slabú nulku ktorú som musel naháť ale po chvílke sa znulky stal celkom pekný stupáčik alkurát som sním zas musel letieť odhadujem takých 400-500m od seba začal som letieť k sebe a ako vidieť z grafu samé srr… tak som musel primotorovať znova ale bolo to asi na velkej ploche kde som išiel tam sa to sipalo tak bolo ďalšie primotorovanie v poslednej minúte ako som sa pripravoval na pristátie to začalo dýchať no ale to už bolo neskoro. Vidieť že niekedy treba mať aj trochu šťastia. Tretí let bol podobný ako ten druhý tiež po vytočení malého stupáku ked som bol asi tak 500m od seba som sa rozhodol spraviť preskok bližšie k sebe, ale cestou naspäť zas nič nebolo tak som znova musel ešte tri krát krátko primotorovať, s toho plynie ponaučenie, ak máš stupák tak sa ho drž kolko to len ide a až sa rozpadne potom hladaj druhý. Ale dnes bol naozaj pekný deň na pekné polietanie.

    1. Let 9:58, motor 10s pristátie 30cm
    2.Let 9:58, motor 43s 4 x zapnutie, pristátie 20cm
    3.Let 9:59, motor 36s 4 x zapnutie pristátie 10cm

    Spolu 71 bodov.

  6. Včera jsem byl lítat.počasí:jasno +5°C ,čas 15:30h.mírný vítr.O termiku jsem moc nezavadil,viděl jsem kroužit káňata,ale nejsem tak výkonný jako ony.V zimě a -10°C se mi lítalo líp,v tom vzduchu se to drželo.Tady jsou mé výkony:

    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model Anubis F3X

    Rozpětí 3000 mm
    Hmotnost 3000 g
    Motor Roton L500W
    Vrtule GR 14/9,5″ CFK
    Aku 4SLiPol 3000mAh
    Regulátor SPIN 66
    Příkon 712 W
    Vyk. zatížení 237 W/kg
    Koeficient 1,19

    Datum 03.03.2012 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 55 44 200 5 52,21 6 63
    2. let 9 45 50 250 15 59,33 6 80
    3. let 9 50 52 150 10 61,71 3 75

    218 bodů
    Zdarvím boban

  7. Bedřich Koros, Hradec Králové – 2.3.2012 – 9,30 – 11,30hod
    zataženo; SZ vítr 5-8 m/sec; 7°C
    Trup DAIDALOS + nové křídlo 2400mm; 616g
    AXI2208; 2sLipol1200;8×4; 115W ; K=0,93

    1.let 10,00; motor 66sec; přistání 150cm; = 65
    2.let 9,55; 75; 100 = 78
    3.let 9,59; 72; 200 = 74
    Celkem 217

    Tak už jsem to nevydržel vzal jsem kus Daidalose a poprvé nové lamino křídlo (viz foto) z výřezů rok starých na LS Etalon prodloužené na 2400mm a šel to zkusit.
    Bohužel jsem počasí z jižní terasy domu podcenil – jít alespoň odpoledne a nebo dokonce dnes – jo to byla jiná káva. Takhle to nebylo nic moc ani na seřízení a tak tomu výsledky odpovídají.
    Termika žádná pouze v prvním letu jsem chvíli cítil rohlíky z hradecké pekárny vzdálené cca.500m -tak nevím možná se ten teplý vzduch trochu projevil.
    Snad to bude příště lepší.

    Zdravím letce Béda.

  8. Bohuš Belan, 4.3.2012, miesto: lúka za domom Žilina-Brodno, 14:30-15:30, skoro jasno, 5 st, vietor 1-3 m/s
    Ambrozia, rozp. 2240 mm, 560 g, motor Turnigy 1900, bat Turnigy Nanotech 1300, vrt Aeronaut 10/6″, príkon 170 W, koeficient 1,52
    Krásny ešte zimný deň, na ploche 10 cm snehu, tvrdý firn popoludní trochu zmäkol, lae model sa pri pristání stále dosť skĺzol.
    Termika minimálna, pri prvom a druhom štarte som musel zapnúť motor druhý krát. Len pri poslednom štarte som našiel stupačik nad domami, asi susedia začali kúriť.
    Let – Motor – Pristánie – Body
    1. 10:06 28 (25+3) 400 cm 60,50
    2. 9:59 34 (29+5) 100 cm 55,61
    3. 10:06 25 300 cm 52,95
    Spolu body 169,05
    Zdravím všetkých
    Bohuš

  9. V patek v podvecer jsem zahnal nejhorsi abstinencni priznaky (naposledy jsem byl 1.1.) a v nedeli po obede naostro. Deka, skoro na dest, 6 stupnu, severovychod do 1 metru. Na termiku to rozhodne nevypadalo. Postupne se to trochu rozsvitilo, takze ve druhem startu zustal eroplan viset ve stejne vysce. V poslednim jsem byl naopak za 6 minut dole a musel 5 vterin pribzucet.
    Supra, 3400 mm, 2010g, Kira, 13×11, DS1750-3S G5, 550W, koef. 1,37

    20 – 10:03 – do 3 metru
    20 – 10:00 – do 1 metru
    25 – 10:00 – do 1 metru

    Jestli dobre pocitam, tak 106 bodu.

    Ty desitky jsem si fakt nevymyslel, je mi to samotnemu divne.

    Ivan

Komentáře nejsou povoleny.