1. Roman Žampach 1707
2. Bedřich Koros 1685
3. Jan Kadlec 1622
4. Petr Jeremiáš 1531 (mimo soutěž)
Počasí bylo celý týden vyloženě „hnusné“, přesto se pár okamžiku pro létání vhodných našlo, využili je však pouze tři nejodvážnější. Kluci, blahopřeji, především Romanovi k vítězství při jeho první účasti.
leden |
únor |
březen |
duben |
květen |
|
Bedřich Koros |
1522 |
1599 |
1730 |
1685 |
|
Ivan Hořejší |
1352 |
1743 |
1490 |
|
|
Jan Kadlec |
1698 |
1706 |
1762 |
1622 |
|
Jan Kubica |
1650 |
1624 |
1658 |
1762 |
|
Palo Lišhák |
1530 |
1802 |
|||
Petr Jeremiáš |
1113 |
1320 |
|||
Roman Žampach |
|
|
1707 | ||
Rudolf Vybíral |
1685 |
1701 |
|||
Tomáš Suk |
1791 |
1753 |
|
||
Vojtěch Kubica |
1292 |
1527 |
(Prosím o kontrolu, abych někoho nepoškodil – dík)
Ještě bych chtěl napsat něco o výkonech, resp. příkonech motorů a jejich určování. Pravidla RCEX vyžadují znát příkon motoru. Jak jsem se ale přesvědčil, příkon stejné sestavy motor-(převodovka)-vrtule-regulátor-baterie se může lišit až o 30% (možná i více) v závislosti zejména na teplotě a stavu akumulátoru (zda je nabitý čerstvě nebo po delší době, zda je „rozcvičený“ po předchozích letech, zda jde o další let na stejnou baterku, apod.). Správně by se tedy asi měl příkon měřit před každým letem. Ne, nedělejte to! Ony ty rozdíly totiž až tak moc nevadí, resp. jejich vliv na celkový výsledek je malý, určitě menší než vliv přistání. Navíc to pravidlo o příkonu je v pravidlech zejména kvůli tomu, aby spolu mohly létat modely s příkony velmi rozdílnými .
Tedy, i když je v pravidlech RCEX příkon definován, postačuje jakýkoliv KVALIFIKOVANÝ ODHAD získaný třeba:
- přímým měřením (letovým záznamníkem, wattmetrem, ampérmetrem),
- výpočtem (DriveCalc, MotoCalc, apod.),
- z dat publikovaných výrobcem nebo jinými modeláři,
- výpočtem z dobité kapacity,
- atd.
Proto nepřikládejte prosím zjišťování příkonu větší váhu, než má.
Jan Kubica
3.6. 2009