Květnové kolo – výsledky

1. Roman Žampach 1707
2. Bedřich Koros 1685
3. Jan Kadlec 1622
4. Petr Jeremiáš 1531 (mimo soutěž)

Počasí bylo celý týden vyloženě „hnusné“, přesto se pár okamžiku pro létání vhodných našlo, využili je však pouze tři nejodvážnější. Kluci, blahopřeji, především Romanovi k vítězství při jeho první účasti.

 

leden

únor

březen

duben

květen

Bedřich Koros

 

1522

1599

1730

1685

Ivan Hořejší

 

1352

1743

1490

 

Jan Kadlec

 

1698

1706

1762

1622

Jan Kubica

1650

1624

1658

1762

 

Palo Lišhák

1530

1802

     

Petr Jeremiáš

 

1113

1320

   

Roman Žampach

 

 

 

  1707

Rudolf Vybíral

 

1685

1701

   

Tomáš Suk

   

1791

1753

 

Vojtěch Kubica

1292

1527

     

(Prosím o kontrolu, abych někoho nepoškodil – dík)

Ještě bych chtěl napsat něco o výkonech, resp. příkonech motorů a jejich určování. Pravidla RCEX vyžadují znát příkon motoru. Jak jsem se ale přesvědčil, příkon stejné sestavy motor-(převodovka)-vrtule-regulátor-baterie se může lišit až o 30% (možná i více) v závislosti zejména na teplotě a stavu akumulátoru (zda je nabitý čerstvě nebo po delší době, zda je „rozcvičený“ po předchozích letech, zda jde o další let na stejnou baterku, apod.). Správně by se tedy asi měl příkon měřit před každým letem. Ne, nedělejte to! Ony ty rozdíly totiž až tak moc nevadí, resp. jejich vliv na celkový výsledek je malý, určitě menší než vliv přistání. Navíc to pravidlo o příkonu je v pravidlech zejména kvůli tomu, aby spolu mohly létat modely s příkony velmi rozdílnými .

Tedy, i když je v pravidlech RCEX příkon definován, postačuje jakýkoliv KVALIFIKOVANÝ ODHAD získaný třeba:

  • přímým měřením (letovým záznamníkem, wattmetrem, ampérmetrem),
  • výpočtem (DriveCalc, MotoCalc, apod.),
  • z dat publikovaných výrobcem nebo jinými modeláři,
  • výpočtem z dobité kapacity,
  • atd.

Proto nepřikládejte prosím zjišťování příkonu větší váhu, než má.

Jan Kubica
3.6. 2009