Desáté kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v pondělí 31. října a trvá do neděle 6. listopadu 2011.
Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Hodně štěstí,
H.
JK, 6.11.2011 mezi 11. a 12. hodinou, jasno, teplo, ale vítr přímo strašlivý
Virus, 580 g, 130 W, k = 1.12
1. let: 9:49, motor 104, přistání daleko = 158
2. let: 10:11, motor 45, přistání daleko = 91
3. let: 0:05, motor 5, „přistání“ daleko = 636
Celkem 885 bodů.
O nějakém termickém létání nemohlo být řeči, na motor nahoru a potom stejným tempem dolů, baterka posunutá dopředu, odtokovka nahoru, potlačeno a model stejně couval, když jsem potlačil ještě víc, tak šel dolů, dopředu skoro vůbec. Ve druhém letu se vítr trošíčku uklidnil (= model šel vytrimovat tak, aby necouval, jinak jsem musel pořád držet na potlačeno) a objevil se i stoupák se spoustou dravců. Třetí let sestával z odhozu modelu „do sluníčka“ a než jsem se zorientoval, tak už bylo pozdě 🙁 🙁 :-(. Havárii jsem neviděl, ani neslyšel, jen když nešlo model najít ve vzduchu, začal jsem se rozhlížet i po zemi…
Virus opravil půjde (až na gondolu jsou to jen „oděrky“), kabinku jsem vůbec nenašel, asi ji odnesl vítr. Dobře mi tak, mám mít ve svém věku rozum. Slabou náplastí může být to, že mé skóre je nepřekonatelné :-). H.
Honzo v tomhle povětří to asi chtělo naložit Castora???
U nás byla celý týden inverze, dnes poprvé sluníčko ale taky vítr na draka… teď se to ale trochu uklidňuje, takže za chvilku vyrážím na letiště… pokusím se tvoje skóre nepřekonat 🙂 .
6.11.2011 od 14:30 do 16:00 – krásný den, skoro jasno, JV vítr do 5m/sec postupně ustával, 13°C.
Model Q10.1, rozpětí 1760 mm, AXI 2208/20, vrtule Aeronaut 10/6, aku 2S 1600 příkon 160, hmotnost 561g, koef. 1,426.
l) let 10:02. motor 27, přistání 260 cm, 46,50 bodů
2) let 09:27, motor 33, přistání 90 cm, 50,06 bodů
3) let 09:58, motor 36, přistání 270 cm, 57,91 bodů
Celkem 154,47 bodů.
No jo …. Přistávat umím jen když se nezávodí… 😀
Petr Dušek, Hořice – 6.11.2011 – 14:30-15:30 hod., skoro jasno, V vítr 5-6 m/s
NYX, 2450g.
NEU1112/1Y/6,7; 3S Lipol 2200; Ae16/10; 540W; K=1,10
1. let: 9:59; motor 25 sec; přistání 12 m; 59 b.
2. let: 9:55; motor 24 sec; přistání 90 cm; 31 b.
3. let: 9:57; motor 30 sec; přistání 90 cm; 36 b.
Celkem 126 bodů.
Jak už jsem dnes psal, povětří spíše na draka, převážně jsem stál proti větru, občas kolečko udělal, ale o termice se asi nedá moc mluvit. V prvním kole jsem byl moc rychlý na přistání a než bych s tím mlátil, raději jsem 30 bodů obětoval…
Pro zajímavost ještě trochu F5J matematiky. V nejlepším (druhém) startu jsem potřeboval na čas 9:55 výšku 250m, což by dávalo i s přistáním 395 bodů (FAI), kdybych vypnul ve 200m, teoreticky bych naletěl čas 7:56 a s přistáním bych získal 426 bodů, tedy o dost více! Vychází mi z toho opadání 0,44m/s, ovšem pokud vedle mě poletí někdo s lepším modelem, který bude „padat“ jenom 0,35m/s (naprosto reálné pro dnešní „F3J“), naletí z 200m 10 minut, za které dostane 550 bodů.
Z toho plyne jediné, pod stromeček potřebuji nové éro… 🙂 .
Zde ještě graf z výškoměru, zapomněl jsem ho přiložit.
Bohuš Belan, 6.11.2011 od 13:00 do 14:15, miesto Brodno pri Žiline, lúka za domom, jasno, slabý južný vietor 2-3 m/s, 15 st.
Model Q10.1, rozpätie 1760 mm, motor AXI 2208/20, vrt Aeronaut 10/6, reg TGY 30A, aku 2S TGY 1300, príkon 195 W, hmotnosť 520g, koef. 1,875.
Krásny a teplý jesenný deň. V prvom lete som chytil termiku nad dedinou a na záver letu som musel model zhadzovať na brzdách. V ďaľších letoch som už termiku nenašiel a musel som 3x zapínať motor aby som sa udržal vo vzduchu.
Bolo to ale príjemné popoludnie.
l) let 9:52. motor 20, pristanie 200 cm, 51,50 bodov
2) let 9:56, motor 28 (20+5+2+1), pristanie 20 cm, 56,50 bodov
3) let 9:56, motor 29 (20+5+3+1), pristatie 600 cm, 76,38 bodov
Spolu 184,38
Bedřich Koros, Hradec Králové – 6.11.2011- 14,30 – 16,00hod
Skoro jasno; nárazový vítr 6m/sec; 15°C
DAIDALOS RCEK 2000mm; 518g
AXI2208; 2sLipol1200;8×4; 115W (měřeno ampérmetrem 15A); K=1,11
1.let 10,00; motor 59sec; přistání 500cm; = 80
2.let 10,00; 65; 150 = 75
3.let 9,50; 62; 50 = 79
Celkem 234
Tak dnes to byla bída. Nevím kde jste pánové létali, ale já jsem většinou ve větru stál a padal. Je to vidět z motorování 3x déle než obvykla a na několikrát (to jsem letos ještě nedělal). Stoupáky jsem žádné nepotkal.
Jak vidím Honzo přidal jsi si práci. Také jsem opravoval po MČR RCEJ ve Vsetíně vzadu před trubkou konec gondoly Daidalose. Přilepil jsem to vteřiňákem a potom přelaminoval 5min.epoxydem s pomocí diagonální aramidové pásky 20mm. Drží to jak hrom.
Tak nazdar – snad to bude za měsíc na sněhu lepší.
Béda
Kluci,tohoto kola jsem se nezúčastnil.S modelem co mám se to lítat nedá.Je moc těžký a není to ono.Už pracuji na novém stroji,chtěl bych ho do prosince dodělat.Uvidím.
Jinak u nás bylo o víkendu nádherně,slunečno,plachtaři lítají vlnu,ale slabou.Vítr je sice JZ,ale točí se na JV,což už není to správný ořechový.Já jsem pro změnu se svým mazlíkem okusil aerovlek.Je to paráda,měl jsem z toho strach,ale 3m vlečná s motorem 120cm2 mě táhla skoro sama a já jen řídil směr.Víška byla minimálně 600m a věřte,měl jsem co dělat,abych model neztratil a ten zvuk byl taky šílený.Rychlost jako blázen.Ještě,že je to kompozit a vydrží dost.
Ach jo – typický zbrkloun a nepozora jsem ! 🙂
Ve druhém letu má být samozřejmě doba letu 9:57 a ne 9:27, jak jsem se překlepl …
Slibuji, že už to v letošním říjnovém kole podruhé neudělám… 🙂