RCEN Kladno – 30.5.2009

V sobotu 30.5. proběhla na modelářském letišti LMK Kladno soutěž elektrovětroňů RCEN. Počasí bylo sice lepší než v pátek, ale větru, deště a zejména nízké oblačnosti (odhadem 250 m) jsme si užili až až.

Účastníků bylo pouze 6 (!) a to mi přijde i na ekonomickou krizi a panující počasí málo, hodně málo 🙁 . Že by všichni zběhli ke „400“? Tedy, domácí klub reprezentoval Tomáš „Abu“ Suk, z Duchcova přijeli Roman Žampach a (chomutovský) Jirka Veselý a nakonec naše „veselá“ posádka ve složení Honza Kadlec se synem Tomíkem a Kubicovi (3x). Tomík a náš Pavlík jsou ještě malí, ale za pár let…




Roman Žampach nasadil Relaxe od Leoše Svobody. Prý už má objednanou Optimu A123 (rozpětí 2200), takže se máme na co těšit.




S „velkou“ Optimou již létá i Jirka Veselý. Na Kladně se s modelem teprve sžíval. Tedy, model dostal motýlkové ocasní plochy a kabinu (dobrý nápad, Jirko, já považuji sundavání křídel po každém letu za dost velkou nevýhodu). Tedy s mou Optimou XL to byly 3 modely z dílny Leoše Svobody – „Ionisti“, kde jste?




Jeden je tady – Honza Kadlec a jeho 1.5 kW „Nojík“. Létá krásně, akorát model se stoupavostí ke 40 m/s není pro nízkou oblačnost nejvhodnější. Já bych na to tedy nervy neměl.




K odhozu Honzova Iona se chystá „Abu“. Ono házet takovou potvoru není jen tak, lepší je mít ruce na kniplech a odhoz svěřit pomocníkovi.




Modelářská tragédie – Vojtovo Mefisto po posledním „přistání“. Asi ve 20 metrech po startu do 1. letu začal kolísat motor a „kopat“ křidélka a asi po 30 sekundách „rušeného“ letu se model zřítil. Mně v prvním letu také něco rušilo, ale naštěstí to nemělo tak tragické následky.




Takto se vejde do krabice 🙂 . Motor půjde na servis a nový trup už je objednaný. Alespoň dostane Mefisto silnější motor (Axi 2820/10), co Vojta vyhrál vloni na MČR.




„Polystyréňák“ Tomáše Suka – křídlo vyříznuté z EPP, potažené papírovou páskou, připoutané gumou, moc pěkné. Tomáši, napiš o tom článek, prosím.




Trinity – Tomášův „záložní“ model pro soutěže RCEN 🙂 Také S-Neu a asi 1.5 kW.




Pan Metz, Havran a já po posledním letu. Kladenské letiště je z kopce, tak jsem letadlům „ubližoval“. Letadlům proto, že první 2 lety jsem absolvoval s Optimou, ale to druhé přistání nevydrželo lože serva výškovky. Ale Havran poctivě odestál 6 minut proti větru 🙂 a přistál 2x za 30, takže co si více přát?




Vyhlášení výsledků a putovní pohár za vítězství.

Tedy, pořadí bylo následující:
1. Jan Kubica 1503
2. Tomáš Suk 1501
3. Jiří Veselý 1486.5

Po soutěži RCEN jsme si chtěli ještě zalétat RCEX, byli jsme takto předem domluveni, po vyhlášení jsme dokonce začali nabíjet, ale přišel déšť, který nevypadal na to, že by chtěl v dohledné době skončit. Takže nic 🙁

Ještě poznámku rodičovskou – chcete-li zabavit malé děti v autě, dejte jim na zadní boční sklo navigaci. Vydrží jim to na celou cestu. Sice na otázku „kam mám jet“, ukáží rukou a odpoví tam, zato navigují jak při rallye – mírná levá, ostrá pravá.

Navzdory počasí to byl prima den, díky „Kladeňáci“.

Jan Kubica
30.5.2009

komentářů 6

  1. Honza to popsal pekne. Pocasi bylo opravdu extremni, kdybych mel kulicha a rukavice, tak litam v tom. Ale koho by to napadlo, brat si na prelomu cervna na letiste zimni doplnky ?

    Vojtova Mefista je mi lito. Mam k tomu modelu citovy vztah, byl to pred par lety muj prvni „vetsi a rychlejsi“ vetron, akorat v modrobile verzi. Hodne jsem se na nem naucil. Tak at ho zase brzo vzkrisite!

    Jeste upresneni k tomu mojemu „polystyrenovemu stroji“ – kridlo neni vyriznute z EPP, ale je konstrukcni – balzovy nosnik, zebra a potazene 5mm depronem. Vyztuzeno uhlikovym rowingem a pres to papirova paska. Nechtelo se mi vyrabet rezacku, tak proto konstrukcni kridlo, ale uvazuji ze postavim jeste jedno a to uz bude riznute horkym dratem, pujde to precejen rychleji. Nejake podrobnejsi udaje o modelu jsem uz napsal tady –
    http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&id=886 .

    A moc velkou radost mi udelal posledni let, se „zalozni“ Trinity. V tom vetru a mizerne viditelnosti to s velkym a rychlejsim modelem bylo mnohem prijemnejsi politani. A i to pristani na caru (vubec poprve s timhle modelem) dopadlo vyborne… ikdyz na prvenstvi ani to nestacilo 🙂

  2. „kridlo neni vyriznute z EPP, ale je konstrukcni“ – tak sorry, já to špatně pochopil. Ale létá pěkně!

    H.

  3. Jen pro upřesnění – mraky byly cca od 200-250 metrů. Snad poprvé sem nehledal místo, kde to nosí, ale kde je na letadlo vidět. A ty okamžiky, kdy se mi letadlo ztratilo v mraku jsou neskutečně dlouhé.

    Jinak ale fajn akce 🙂

  4. Takze 250m podle Altika ?! To bylo vlastne jako litani na vyskovej spinac, jak se litaj nejaky ty elektro-Jcka na Slovensku 🙂 To se divim, ze vsichni skoro vzdy z tech max 250m nalitali. Jde to i bez motorovani do stratosfery. Nebo zeby ten kouzelny lesik vpravo od letiste 🙂

  5. Všichni víme, že to jde i z cca 250 metrů. Jen “ Jistota je jistota“ 😀 A lesík také nebyl špatný. Ale létalo se i na druhé straně.
    P.S: Díky za asistenci 🙂

Komentáře nejsou povoleny.