RCEX 2011 – 8. kolo

Osmé kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v pondělí 29. srpna a trvá do neděle 4. září 2011.

Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Silnou termiku a spolehlivou techniku přeje,
H.

Komentáře: 18

  1. Poslední den prázdnin, polojasno, větřík 1 -3 m/sec, po 15té hodině …
    Model Daidalos, rozpětí 2 m, AXI 2208/20, vrtule Aeronaut 10/6, aku Rhino 2S 1050, příkon 160, hmotnost 537g, koef. 1,49.
    let – motor – přistání – bodů
    10:00 41 190 64,08
    10:05 34 285 61,65
    09:58 40 25 59,59
    Celkem 187,32 bodů.
    Poslední přistání bylo „zaplaceno“ kuriozním očesáním převodů serva jedné klapky – táhlo se zachytilo o roztřepaný okraj na zem připevněného hatříku vyznačujícího bod pro přistání. To ovšem – přikryto křídlem – nebylo vidět, a při zdvižení modelu došlo ke zmíněnému defektu … Ještěže mám doma rezervní serva.

    1. hatříku = hadříku, Ještěže = Ještě že – a fóru chybí možnost editace odeslaných příspěvků 🙂 …

      1. Hmm, taky bych tu možnost opravy přivítal, tady ji mám, ale jinde je to neštěstí. Ale „hatřík“ je nádherné slovo :-), dík. H.

  2. Petr Jeremiáš, Praha, letiště Klecany, 17:00-17:45 hod, jasno, klidno.
    Aegea 2, 2000 mm, 555 gr, Turnigy 1900 kV, 2s Li-Pol 1050 mAh, Aeronaut 10/6, k=1,351
    1. let 10:04, motor 20s, přistání do 5m, 43 bodů
    2. let 10:04, motor 17s, přistání do 3m, 33 bodů
    3. let 9:58, motor 15s, přistání do 2 m, 25bodů
    Celkem 101 bod
    Myslel jsem si, že v září po 17té hodině to bude slabota, ale dneska jsem tomu počasí fakt nerozuměl 🙂 Obloha vymetená, klidno, ale hlavně parádní stoupáky, sice slabé, ale stabilní bez jakékoliv turbulence a držely po celý let 🙂 (vlastně skoro hoˇku na stejném místě).
    Jen ta přistání za ideálního počasí byla naprosto tragická 🙁

    1. vlastně skoro hoďku na stejném místě
      Honzo, udělej možnost oprav 🙂

      1. Tak se jenom chechtám a nemůžu přestat… Kluci dík.
        Na ty opravy se podívám, ale mám pocit, že to jednoduše nejde. A navíc bych přišel o takové krásné perly 😆 H.

        1. F tomto případě by nebylo od věci pouvažovat o možnosti přesunu vybraných zpráv a komentářů do speciálně vytvořené složky „Kabaret“, bylo-li by její vytvoření jednodušší, než umožnění oprav 😀 🙂 😀

  3. Petr Dušek, Hořice – 2.9.2011 – 14:30-15:30 hod., jasno, Z vítr 2-3 m/s

    NYX, 2450g.
    NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 1850; Ae17/13; 365W; K=0,74

    1. let: 9:57; motor 33 sec; přistání 280 cm; 34 b.
    2. let: 9:58; motor 12 sec; přistání 450 cm; 23 b.
    3. let: 9:58; motor 12 sec; přistání 120 cm; 14 b.
    Celkem 71 bodů.

    Když jsem viděl, jak dnes holkám lítaj oštěpy, jel jsem lítat taky… Ale tolik mi to nešlo 🙁
    První start byl vysloveně škrtací, 4x motor, sice nějaké bublinky byly, ale nedokázal jsem je využít. Druhý a třetí start jsem už potom trefil v pohodě přímo do termiky, v tom třetím to bylo na poštolku. V příštím kole začnu druhým startem, ten mám většinou lepší, potom teprve poletím ten první… 🙂
    Ještě jsem si to docela kazil přistáním, je znát, že jsem v poslední době s NYXem moc nenalítal, musím trochu potrénovat na Manušice.
    Po Rcex jsem si zkusil ještě tři starty podle F5J, chtěl jsem vypínat odhadem ve 100m, ve skutečnosti to bylo 110-120, v prvních dvou startech jsem celkem v pohodě naletěl 10 minut a dokonce i přistál do metru, ve třetím jsem byl ovšem na zemi před šestou minutou a ještě jsem se nedotáhl na bod… Už se těším na soutěž(e) příští rok!

    1. Na RCGroups jeden pronesl, že F5J jsou nejtěžší elektrokategorií. Uvidíme, fakt je, že si všichni (elektroletci) odvykli létat nízko. Jinak mně se zdá, že létat F5J sám nemá cenu, protože při soutěži jsou vždy přepočty (nebo mě to jenom nebaví 🙂 ).

      V tom prvním startu jsi tam ale termiku měl, jen jsi se jí neudržel – zpytuj svědomí :-).

      S RCEX vyčkávám, dneska jsem byl s motoráčky, termiky bylo habaděj. Taky jsem dal do Castora Megu s převodem a zkusil 3čl. (tak nějak doufám, že to převodovka nevydrží a já od ní budu mít konečně klid :lol:). Takže 70 nebo míň, říkáš? Zítra! H.

      1. Honzo, pokud je existuje něco jako Kubicovo kolečko, tak v prvním startu jsem doplatil na Duškovu osmičku. To když se mi zdá, že se nemůžu ustředit, zkusím změnit směr kroužení… to je naprosto spolehlivý recept, jak vypadnout ze stoupáku 🙂

        1. Když jsme u Kubicova kolečka, tak já ho potěším – není to jen jeho specialita. Mě se teď v sobotu na RCEK podařilo posrat výborně rozjetou soutěž dvěma nulami za přistání v posledních kolech – napřed nula a pak jsem to ještě „vylepšil“ na -30b. Totální duševní blackout, tohle se mi už dlouho nestalo, letos jsem měl mockrát problém uletět čas, ale za normálních podmínek (mimo nějaký totální vichr) jsem měl snad jen jediné přistání pod 90b (a to bylo pořád asi za 75b). Teď jsem čas uletěl 5x celkem suverénně, navíc z celkem krátkých motorů, ale zato jsem přistání zkazil hned dvě. Bullshit :-((((

          1. Tomáši, mě to netěší, ale jednou jsem se to pracně naučil, a teď se toho nemohu zbavit :-).

            Jinak si myslím, že těch situací, které by si zasloužily pojmenování po svém vynálezci, je mnohem víc 😆 H.

  4. Pan Zdeněk Matěna:
    2. 9. 2011, 17 – 19.30 hodin, skoro jasno a teplo, vítr do 3m/sec
    Model pro první a druhý Q10.1, rozpětí 1780, Mig 6V + převodovka 3,66:1,Aeronaut 14/8, příkon 105W, 7,4V 1300 mAh, hmotnost 615g, koef. 0,85.
    třetí let stejný model, pouze aku je Hyperion 7,4 V 1100 mAh, hmotnost modelu 610g, koef. 0,86
    1. let 9:55, motor 91, přistání 350 = 91,68 b.
    2. let 9:55, motor 103, přistání 120 = 95,93,56
    3. lrt 10:02, motor 98, přistání 790 = 107,34
    celkem bodů 294,95
    S pozdravem Petr.

  5. Jan Kubica, 3/9/2011, 14:30-15:30, vítr asi 4 m/s, úplně jasno, 25 °C
    AH Castor, Mega Ac16/15/5+DS 3.1:1, Ae 14×10, MGM 25, 3S1500, 195 W, 980 g, k = 0.99

    1. let: 9:59, motor 29 s, přistání 0 cm = 30
    2. let: 9:55, motor 22, přistání 0 cm = 27
    3. let: 9:54, motor 28, přistání 280 cm = 40
    Celkem 97 bodů.

    S obdivuhodnou 🙁 přesností jsem si vybral okno, kdy to nenosilo a jenom foukalo. Při zkoušce pohonu (mimochodem, ta baterka je asi 5 let stará Polyquest, motor žere asi 18 A při napětí 10.8 V) jsem úlohu nalétal na 10 s, tak už jsem se viděl před Petrem, ale jak se říká, zajíci se počítají až po honu. Záznam z výškoměru jsou jenom „zuby“, tak to sem ani dávat nebudu. Dobře mi tak a blahopřeji Petrovi.

    Ještě doplním měření a teorii – po „soutěži“ jsem dal do Castora 2S1800 a měřil, kolik nastoupám.

    Tady jsem psal, že s Axíkem a 2S1800 Castor vylezl do asi 1350 m, přitom průměrná stoupavost je asi 6.8 m/s, motor šel 3:19, plus je v tom BEC spotřeba za tak 50 minut letu. Počáteční příkon je asi 230 W a stoupavost 8.5 m/s, což odpovídá účinnosti (kolik energie z baterky se změní na výšku) asi 36%.

    S Megou se 3čl. je počáteční stoupavost skoro 10 m/s, což dává účinnost skoro 50%.

    Se 2S1800 jsem létal nahoru a dolů asi 42 minut (samozřejmě to nosilo, jako blázen sice ne, ale na lepší výsledek v rcex by to bývalo stačilo). Motor šel do vypnutí 7:39, celková výška je 1550 m, průměrná stoupavost asi 3.4 m/s, počáteční 4.7 m/s při 105 W příkonu. Účinnost je tedy asi 45%. U takto pozvolných stoupání úžasně záleží na pilotáži – létal jsem do 100-120 m a „rovnou čáru na záznamu“ udržím tak do 70-80 m. Prostě ideální Autonomy pohon :lol:, už se těším na příští neděli.

    A poslední postřeh – gumička funguje, akorát se blbě leze do kabiny 🙂 H.

  6. Model Nefertiti.r.2000mm,váha 1100g.Motor TG 3536/1400 ot/min.,vrtule 11/6″GR-upravená,baterie 2S LiPol 2200mAh.Waty-měřeny klešťovým multimetrem 7,25V/30A=218W.

    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model Nefertiti

    Rozpětí 2000 mm
    Hmotnost 1100 g
    Motor TG 3536/1400
    Vrtule 11/6″GR
    Aku 2S2200
    Regulátor
    Příkon 218 W
    Vyk. zatížení 198 W/kg
    Koeficient 0,99

    Datum 02.09.2011 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 58 49,8 0 2 49,35 0 51
    2. let 10 1 57,9 0 1 57,37 0 58
    3. let 9 54 27,6 200 6 27,35 6 39

    148 bodů

  7. Bedřich Koros, Hradec Králové – 3.9.2011- 15,00 – 17,00hod
    Jasno; V větřík cca.1 m/sec; 28°C

    RELAX LS Lamino RCEK 2000mm; 558g
    XM2826CA-10; 2sLipol1100;8×4; 100W (měřeno ampérmetrem 13,5A); K=0,89

    1.let 10,00 sec.; motor 24sec; přistání 450cm; = 33
    2.let 9,59; 25; 400 = 35
    3.let 9,45; 22; 50 = 35
    Celkem 103

    Jelikož jsem Daidala po neúspěšném vystoupení na RCEJ ve Vsetíně stále ještě nepředělal na RCEK. Vzal jsem nedávno skompletovaný Relax s vlastním lamino křídlem na výřezy od LS. Nasadil jsem malou vrtuli a šel se trápit v tom vedru na plac. Vždy jsem hledal nějaký stoupák a našel jednou i v cca.30m-motoroval jsem zásadně jednou a všechny lety na jedno nabití aku.
    Nyni jsem moc od Vsetína nelétal, neboť jsem byl nucen pracovat na údržbě nemovitosti (čekal jsem s tím v naději, že budou konečně teploty vhodné na práci).
    Myslím, že se ukázalo, že je nyní Relax docela vhodný pro RCEK při klidném počasí. Škoda, že musím ještě trochu dovažovat na ocase.
    Zdravím Béda

  8. Omlouvam se, ale i tohle kolo RCEX jsem, jako uz letos tradicne, vynechal. Misto toho jsem pilne trenoval na pristi nedeli vsechny ty predepsane Autonomni obraty, jako Kubicovo kolecko a Duskovu osmicku, o vypinani motoru ve 45m nemluve…..

  9. Bohuš Belan, 4.9.2011, miesto: modelárska plocha Horky pri Žilinem 14:00-16:00, skoro jasno, 25 st, vietor 3-8 m/s

    Ambrozia, rozp. 2240 mm, 580 g, motor MEGA F5J, bat Rhino 1050, vrt Aeronaut 10/6″, príkon 205 W, koeficient 1,767

    Počasie krásne v poslednom prázdninovom dni, dali sa nájsť komíny, ale pohodu trochu kazil nárazový vietor.

    Pri prvom štarte model stúpal temer kolmo, po 15 sec som ho na chvíľu stratil z dohľadu a keď som ho zbadal letel na plný plyn k zemi. Zrovnal som to, ale výška chýbala, v piatej minúte som musel motorovať druhý raz.

    Druhý let bol ukážkový, hľadal som termiku v malej výške ale udržal som sa do konca. Pri treťom lete som opäť musel motorovať 2x.

    Let – Motor – Pristánie – Body
    1. 9:51 30 (20+10) 160 cm 65,02
    2. 9:52 21 100 cm 48,11
    3. 9:58 39 (20+19) 300 cm 79.92

    Spolu body 193,05

    Zdravím všetkých

    Bohuš

Komentáře nejsou povoleny.