Sedmé kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v pondělí 25. července a trvá do neděle 31. července 2011.
Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Silnou termiku a spolehlivou techniku přeje,
H.
Petr Jeremiáš, Praha, 16:30-17:30, jasno, vítr nárazový do 3 m/s.
Aegea 2, 2000 mm, 565 gr, Turnigy 1900 kV, 2s Li-Pol 1300 mAh, Aeronaut 10/6, k=1,327
1. let 10:03, motor 24s, přistání do 5m, 47 bodů
2. let 10:, motor 32s, přistání do 2m, 45 bodů
3. let 10:04, motor 10s, přistání do 2 m, 20bodů
Celkem 112 bodů
Do konce týdne už se naletiště nedostanu a tak už to nevylepším 🙂
Pvní let na motor do slabých 200m, po minutě letu stoupák ve velké oblasti, takže se tam stačilo jen držet a poslední 2 minuty na brzdách dolů. Jen to přistání 🙁
Druhý let do stejného místa, bohužel už toho tam moc nebylo, takže jsem musel motorovat 2x.
Před třetím letem v malé výšce začal nad latištěm kroužit nějaký dravec, tak jsem hned odstartoval, motor vypnul nad ním tak v 70m, ale stoupák se v 6. minutě rozpadl, výška nic moc a jen jsem se klepal, aby to vyšlo 🙂
Jan Kubica, 27/7/2011, 17:00-18:00, vítr asi 1 m/s, polojasno, 23 °C
AH Castor, Axi2814/10, 9.5×5, MGM40, 2S1800, 220 W, 990 g, k = 1.11
1. let: 9:59, motor 23 s, přistání 70 cm = 27
2. let: 9:54, motor 21, přistání 150 cm = 32
3. let: 9:58, motor 24, přistání 180 cm = 32
Celkem 91 bodů.
Bublinek spoustu, ale nevydržely :-(. Nejdéle jsem letěl bez motoru ve druhém letu 6 minut, zato z výškoměru vím, že jsem nikdy nebyl výše než 70 m (což byla možná moje blbost, protože „po soutěži“ jsem ze 120 m těch 10 minut ulétl hravě). Akorát zase ta přistávání, ach jo.
Nebyl jsem na ploše sám 🙂 (+4 další modeláři).
Mám ještě dost „sifonových maket“ a hlavně plánků a pořád dumám, zda by se daly zkonvertovat na elektriku. Tento „sifoňák“ má asi 200 g a zdál se mi dost rychlý, nicméně mám zase další námět na přemýšlení.
Další „historik“ z balzy a papíru.
Příjemný podvečer 🙂 H.
Tak je další kolo za námi. Já ho odlétal v pondělí 25. 7. a Zdeněk Matěna ve středu 27. 7. Doba i letové podmínky byly pro oba stejné – 17:30 – 19:00, polojasno, vítr do 5m/sec. Tedy zase bez termiky…
Lokvenc:
Model Daidalos, rozpětí 2 m, AXI 2208/20, vrtule Aeronaut 10/6, aku Rhino 2S 1050, příkon 160, hmotnost 537g, koef. 1,49.
let – motor – přistání – bodů
1. 10:06, – 35 – 150 = 61,14
2. 10:01 – 41 – 30 = 62,08
3. 10:00 – 43 – 180 = 67,06
celkem bodů: 190,28
Zdeněk Matěna
Model pro první a třetí Q10.1, rozpětí 1780, Mig 6V + převodovka 3,66:1,Aeronaut 13/8, příkon 90W, Hyperoin 7,4V 1100 mAh, hmotnost 610g, koef. 0,74.
Druhý let stejný model, pouze aku je Hyperion 7,4 V 1600 mAh, hmotnost modelu 642g, koef. 0,70
let – motor – přistání = bodů
1 10:03, – 127 – 103 = 95,02 b.
2. 9:23 – 97 – daleko = 137,56
3. 9:44 – 142 – 250 = 121,53
celkem bodů 355,11
S pozdravem Petr.
Petr Dušek, Hořice – 31.7.2011 – 17:00-18:00 hod., zataženo, Z vítr 5-6 m/s
RCEK-Autonomy, 755g.
S2838/2800kv/MPJ 3,8:1; 2S Lipol 1600; Ae12,5/6; 93W; K=0,616
1. let: 10:01; motor 84sec; přistání 2,5m; 59 b.
2. let: 10:02; motor 86sec; přistání 1,8m; 58 b.
3. let: 9:57; motor 55sec; přistání 0,5m; 37 b.
Celkem 154 bodů.
Pěkné počasí v týdnu jsem prošvihnul, o víkendu jsem marně čekal na zázrak, ale nakonec jsem to musel odlétat v tom co bylo 🙁
Svoje nové káčko jsem přestrojil do Autonomy konfigurace, čínská“skoro mega“ s převodovkou MPJ, změřeno 93W a na vrtuli 12,5/6 max. 530o ot, to dává účinnost kolem 80%, ale tím pozitiva končí. Pohon je těžký, musel jsem ještě vzadu dovažovat, takže jsem se nakonec dostal na letovku 755 g. Pro zajímavost podle návrhu Autonomy pravidel bych mohl použít baterii až o hmotnosti 96g. Létal jsem na jedno nabití Hyp. 1600mAh (93g) a do omezování regulátoru jsem naměřil 6:40 motoru.
Zpět k dnešní rcex. Vzhledem k počasí a pozdní době šlo převážně jen o padání, pouze ve třetím startu jsem byl chvilku v nějaké nulce, takže tam jsem to bodově trochu vylepšil. No aspoň že jsem se zúčastnil 🙂
Alespoň jsi si zalétal, závidím. Já měl plánu americkou X5J a celý víkend leje, prší, mží 🙁 . Jestli to léto bude takhle pokračovat, začnu stavět lodě nebo alespoň hydroplán :-). H.
Tak se podívej na tohle, zajímavé je to od času 2:20
http://www.youtube.com/watch?v=jnWOqp_hyiY&feature=feedrec_grec_index
Dík, je to úžasné (znám z RCG). Mimochodem, ve spojeneckém kódu to byla Emilka (Emily), ale Japonci neznají písmeno „l“, proto Emiry.
Ještě k Tvému modelu – kde jsi nabral 200 g oproti RCEK konfiguraci? Přijde mi to moc (a taky se bojím o Vira :D). Dík, H.
Není to 200 g ale „jenom“ asi 170 g navíc. Pohon 150 g proti 45 g původního tj. +105 g, větší baterka +25 g, výškoměr +10 g, vzadu asi 20 g olova, to tak nějak vychází… váha ukázala dokonce 757, zaokrouhlil jsem to dolů na 755 g.
Z toho dnešního povětří se nedají dělat závěry, musím za klidu zjistit, jestli ta váha už nebude na křídlo (profil) moc.
Bohuš Belan, 29.7.2011, miesto: Žilina-Brodno, lúka za domom, 16:00-17:00, polooblačno, 25 st, vietor 3-5 m/s
Ambrozia, rozp. 2240 mm, 580 g, motor MEGA F5J, bat Rhino 1050, vrt Aeronaut 10/6″, príkon 205 W, koeficient 1,767
Pri prvom lete ktorý som ešte nepovažoval za súťažný som vypol motor po 10 sec a Ambrozia sa usadila v termike a stúpala. Rýchlo som sadol a znovu vyštartoval, motoroval som 20 sec, ale termika už nebola. Musel som motorovať ešte 2x aby som doletel. Pri druhom lete som motor zapínal až 4x a nedoletel som k bodu. Tretí let dopadol rovnako. Celkove žiadna sláva, ale dobre som sa vyvetral.
1.let 9:50, motor 30 sec, prist 2,5 m, body 69,02
2.let 9:52, motor 39 sec, prist nad 15 m, body 106,92
3.let 9:53, motor 32 sec, prist 2,5 m, body 69,55
Spolu 245,49 bodov
Bohuši, jak to že jsi nebyl v Holíči? Já myslel, že to máte skoro povinně :-). Za týden budu v Dubnici na F5J – budeš tam? H.
Bedřich Koros, Hradec Králové – 25.7.2011- 15,00 – 17,00hod
Polojasno; JZ větřík cca.2 m/sec; 24°C
DAIDALOS RCEK 2000mm; 518g
AXI2208; 2sLipol1200;8×4; 115W (měřeno ampérmetrem 15A); K=1,11
1.let 9,55; motor 29sec; přistání 200cm; = 43
2.let 10,00; 30; 100 = 36
3.let 9,58; 32; 80 = 38
Celkem 117
Vzal jsem to v podstatě jako trénink -říkal jsem si je teprve pondělí budou i lepší dny.
Hrubý omyl – potom už byly alespoň zde dny pouze horší až hnusné. Ještě že jsem to odlétal.
Jelikož se 2.senoseč (obracení sena není) nekoná vracím se s motorováním ke standartu. Je to v podstatě soutěžní let RCEK s menší vrtulí a tudiž i výškou.
Snad budou ještě nějaké zbytky léta -hlavně 6.8. v Nové Pace.
Příšte zkusím Relaxe LS s novým laminátovým křídlem-už ho konečně dodělám jako RCEJ.
Zdravím Béda
Zdravím pánové!Tak toto kolo jsem zazdil!Přes týden mi to nevyšlo a víkend byl parádní!
Co se dá dělat.Snad příště.Boban