RCEX 2011 – 6. kolo

Šesté kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v pondělí 27. června a trvá do neděle 3. července 2011.

Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Silnou termiku a spolehlivou techniku přeje,
H.

komentářů 10

  1. Bedřich Koros, Hradec Králové – 29.6.2011- 11,00 – 12,30hod
    Jasno; JZZ větřík cca.1 m/sec; 30°C

    DAIDALOS RCEK 2000mm; 518g
    AXI2208; 2sLipol1200;8×4; 115W (měřeno ampérmetrem 15A); K=1,11

    1.let 9,56; motor 19sec; přistání 300cm; = 34
    2.let 9,58; 12; 150 = 18
    3.let 9,59; 20; 200 = 19
    Celkem 71

    Tak jsem trochu poladil, ale hlavně je zde souhra přírodních okolností.
    Podmínky jsem takové dlouho nezažil.
    1.let jaksi nadprůměrné podmínky pro malou vrtuli.
    Ovšem 2. a 3. let na mé zvyklosti z říše snů. – škoda, že nemám k výškoměru paměťovou jednotku. To motorování bylo tak do 50m.
    Přiznám se, že při druhém a třetím letu na sousední louce na návětrné straně začal traktor obracet seno. Výsledkem byla neskutečná snad ale legální podpora mému létání. Zřejmě čím déle obracel tím to bylo lepší – jedna bublina za druhou.
    Takže myslím, že na mého Daidalose bez převodovky – slušný výkon.

    Zdravím Béda

  2. Petr Jeremiáš, Praha, 17:00-18:00, jasno, vítr tak 1-2 m/s.
    Aegea 2, 2000 mm, 565 gr, Turnigy 1900 kV, 2s Li-Pol 1300 mAh, Aeronaut 10/6, k=1,327
    1. let 9:58, motor 21s, přistání do 1m, 30 bodů
    2. let 9:58, motor 15s, přistání do 3m, 28 bodů
    3. let 9:55, motor 17s, přistání do 5 m, 40bodů
    Celkem 98 bodů
    Pro mě jako čistě rekreačního letce je to výsledek snů, ale radost z něj nějak není. Ono dneska totiž nosilo celé nebe a tak spíš než vytáčení stoupáků se jednalo a shazování modelu. Jen ten poslední let probíhal ve výškách tak 50 -100 m, ale zase žádná krizovka, ono to ani moc nestoupalo, ale ani nepadalo. Naplno se projevil nedostatek tréninku, protože když jsem chtěl natáhnout let na max, tak jsem přeletěl. Jinak dneska se to nechalo naletět jen po hození z ruky 🙂

  3. Kluci, moc hezký, blahopřeji (Petrům navíc k svátku).

    Bédo, je to dobrý objev – termika se skrývá pod kupkami sena 🙂 H.

  4. Jelikožtože jsem také Petr, děkuji především Honzovi za milé přáníčko.
    Jinak k soutěži:
    29. 6.2011, počasí opět nádherné, vítr asi do 1 -2 m, termiky habaděj (jen se do ní trefit), takže jediným škodlivým elementem byl dnes – jako obvykle – pilot :-).
    Model Daidalos, rozpětí 2 m, AXI 2208/20, vrtule Aeronaut 10/6, aku Rhino 2S 1050, příkon 160, hmotnost 537g, koef. 1,49.
    let – motor – přistání – bodů
    1. 9:52, – 22 – 300 = 49,77
    2. 9:50 – 49 – 150 = 86,00
    3. 9:55 – 44 – 140 = 73,55
    celkem bodů: 209,32

    Kromě toho dnes kolo odlétal i pan Zdeněk Matěna:
    Model pro první dva lety Q10.1, rozpětí 1780, Mig 6V + převodovka 3,66:1,Aeronaut 13/8, příkon 90W, Hyperoin 7,4V 1100 mAh, hmotnost 610g, koef. 0,74.
    Třetí let stejný model, pouze aku je Hyperion 7,4 V 1600 mAh, hmotnost modelu 642g, koef. 0,70
    let – motor – přistání – bodů
    1 10:0, – 130 – 850 = 119,90 b.
    2. 9:35 – 148 – 190 = 137,18
    3. 9:47 – 68 – 90 = 60,66
    celkem bodů 317,75

  5. Jan Kubica, 1/7/2011, 16:30-17:30, vítr asi 7 m/s, zataženo, sem tam modrá šmouha, 18 °C
    AH Castor, Axi2814/10, 9.5×5, MGM40, 2S1800, 210 W, 980 g, k = 1.07

    1. let: 9:56, motor 23 s, přistání 0 cm = 29
    2. let: 9:58, motor 37, přistání 50 cm = 42
    3. let: 10:04, motor 19, přistání 180 cm = 27

    Celkem 98 bodů.

    Splněná povinnost, přes víkend má být „hnusně“. Foukalo a dost, hodně turbulence, aktivní povětří. První let byl takový „normální“, motorováno asi 3x, naposledy v 7. minutě, samozřejmě do stoupáku. Na druhý let nezapomenu, těch 37 vteřin motoru jsem měl vybraných asi ve 4. minutě letu! Potom se najednou vítr uklidnil, vylíhl se „protihabsburák“ (zasvěcení vědí) a model začal mizet ve výšce. A nakonec při přistání mi po druhé zatáčce turbulence model regulérním výkrutem obrátila na záda, to jsem ještě nezažil, naštěstí jsem výšku měl. Třetí let byl podobný, na těch 19 s motoru jsem uletěl sotva 3 minuty, když se zase objevil stoupák. Ten vydržel asi do 8 minuty, ale to už jsem se „stáním“ vracel proti větru. Ve finále se mi zdálo, že mám moc výšky a rychlosti, tak jsem si udělal nad zemí kolečko a jen tak tak dolétl k bodu, samozřejmě pozdě. Holt mě to víc baví než že bych to uměl :-). H.


    První přistání, počítá se křídlo nad batohem :-).

  6. Dnes ráno jsem vyletěl s Daidalem. Pohon stejný jako minule v Siestě. Koeficient k=0,91. Počasí nic extra, šedá obloha, sem tam modrý flek, pomalu sílící studený vítr, ptáci to jen zkoušeli, ale dlouho to nevydrželi. Termiku jsem nacházel vždy až v druhé polovině letu a jen jednou vydržela do konce.
    1.let 10 0min 33,1s 2,4m 36bodů
    2.let 9 54min 38,7s 1,4m 44bodů
    3.let 9 59min 40,1s 0,7m 45bodů

    Celkem 125 bodů

  7. Odlítal jsem to v pátek večer.Okolo 20h.Komplet zataženo,vítr 1-2m/s.Dřív jsem to sem nemohl dát-nešel mi internet!Tak dnes.
    Boban
    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model IKAROS

    Rozpětí 2000 mm
    Hmotnost 549 g
    Motor TR 2826-1350
    Vrtule AE 11/6″
    Aku 2S1300
    Regulátor 33A
    Příkon 95 W
    Vyk. zatížení 173 W/kg
    Koeficient 0,87

    Datum 01.07.2011 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 10 1 40,1 0 1 34,69 0 36
    2. let 10 7 39,7 0,5 7 34,35 0 41
    3. let 10 0 54,5 0 0 47,15 0 47

    124 bodů

  8. Čekal jsem čekal, až se počasí trochu umoudří a nedočkal jsem se, takže toto kolo je beze mne. Když tak koukám na počet zápisů, asi nás takto dopadlo víc…
    Gratuluji Bédovi k pěknému výsledku!

  9. Priatelia, toto kolo je zase bezo mňa. V Žiline od pondelka do stredy fúkal silný severák, čakal som že zoslabne, ale nezoslabol a prišiel aj vytrvalý dážď. Kvôli počasiu bola nakoniec zrušená aj súťaž F5J v Spišskej Novej Vsi. Jediné krátke okno na lietanie bolo v sobotu popoludní a vtedy som práve nemohol.

    Tak snáď nabudúce.

Komentáře nejsou povoleny.