RCEX 2011 – 5. kolo

Páté kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v pondělí 30. května a trvá do neděle 5. června 2011.

Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Silnou termiku a spolehlivou techniku přeje,
H.

Komentáře: 21

  1. Když jsem viděl předpověď na celý týden a uvědomil si co včechno mám ještě stihnout, tak jsem dnes odpoledne popadl ekonomicky omotorovaný „vliesovník“ a la Siesta a šel se poprat s ovzduším před studenou frontou.
    Rozpětí 210cm, 555g, AXI2208/20 + 3,6:1, Aeronaut 11/7, 3S1100mAh, 97W (11,96V /8,08A), k=0,87
    1.let 9 58, 49,0s, 230cm 49bodů
    2.let 10 00, 19,3s, 320cm 26bodů
    3.let 10 00, 20,3s 380cm 26bodů

    Celkem 101 bodů

  2. Jan Kubica, 3.6.2011, mezi 18:30 a 19:30
    jasno, vítr do 5 m/s

    AH Castor, 2500 mm, 980 g, Axi 2814/10, Ae 9.5×5, 2S1800, 210 W, k=1.07

    1. let: 9:59, motor 24, přistání 70 cm = 28
    2. let: 9:59, motor 38, přistání daleko 😳 = 72
    3. let: 10:02, motor 48, přistání 0 cm = 53

    Celkem 153 bodů

    Žena mi změnila program na víkend, tak mi nezbylo nic jiného, než si „splnit povinnost“ dneska večer. Česká Kamenice je v údolíčku, foukalo z blbého směru přes kopec a stromy, takže turbulence byla strašlivá. Na stoupák jsem narazil jen v prvním letu – dosáhl jsem závratné výšky 130 m :-). Teď si říkám, že jsem měl létat výš, nad tu turbulenci, ale já už to neumím 🙁 (měl bych začít trénovat na F5J do Dubnice). Ale i tak je to prima létání. Kluci, máte šanci na „20“ ;-). H.

  3. Pracovné a rodinné povinnosti sa v tomto týždni nahromadili tak že toto kolo musím vynechat i keď v Žiline je výborné počasie. Prajem všetkým ktorým sa podarí dostať na letisko dobrú termiku.

    Bohuš

  4. Petr Dušek, Hořice – 4.6.2011 – 13:30-14:30 hod. skoro jasno, JV vítr 2-3 m/s

    NYX, 2450g.
    NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 1850; Ae17/13; 365W; K=0,74

    1. let: 9:58; motor 12sec; přistání 290cm; 16 b.
    2. let: 9:56; motor 7sec; přistání 30cm; 9 b. Hmin = 50m
    3. let: 9:59; motor 25sec; přistání 5,5m; 35 b.
    Celkem 60 bodů.

    Počasí dnes u nás opět ideální (viz foto), takže nebylo co řešit. Do soutěže jsem šel z plného tréninku přistávání a bylo to znát! Jsem přetrénovanej a přistával jsem hůř než minule 🙂
    Použil jsem větší vrtuli, takže „ostrých“ 365W, jako na H2H v Manušicích.
    První dva starty naprosto luxusní – opeřené sondy výrazně pomáhaly… Ovšem třetí start je „škrtací“, v druhé minutě se slibná bublinka rozpadla a pak následovalo trápení, nakonec jsem byl ještě krátký na přistání, tak jsem si vrknul motorem a bod jsem 5m přeletěl…
    Počasí bylo dnes na 30bodů… já skončil na dvojnásobku.

  5. Ještě graf, nevěděl jsem jak dostat dva obrázky do jednoho příspěvku.

  6. Tak jsem byl odlítat 5.kolo.Počasí všelijaké!!!Polojasno,vítr nárazový JV.Chvíli to nosí a pak takové poryvy,že mě to smetlo skoro k zemi!Aspoň jsem potrénoval přistání na zítřejší RCEO v Uničově.Ale to první jsem nečekal,turbulence u země!Pak jsem si na to dal bacha a šlo to.
    tady mám hodnoty:

    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model IKAROS

    Rozpětí 2000 mm
    Hmotnost 549 g
    Motor TR28-26B-1350
    Vrtule AE11/6″
    Aku 2S1300
    Regulátor 33
    Příkon 95 W
    Vyk. zatížení W/kg
    Koeficient 0,475

    Datum 04.06.2011 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 56 55 400 0 26,13 12 38
    2. let 9 58 34 0 2 16,15 0 18
    3. let 9 54 53 0 6 25,18 0 31

    87 bodů

    1. O nic nejde, jen jsem si letmým pohledem všiml špatně spočítaného výkonového koeficientu, měl by být 0,865. Máme spolu skoro stejné těžké éra a příkony motorů

      1. Bobane, prosím pěkně přepočítej si to, zdá se mi, že to máš pro váhu právě 1000 gramů. Dík, H.

        1. Ahoj kluci.
          Honzovi jsem přeposlal svou tabulku,do které jsem to psal.
          Tak to nějak spočítejte.Nevím kde je chyba.Honzo,mrkni na to.
          Boban

  7. Koukám, že se konkurence zahušťuje :-), to je dobře.

    Jen jedna technická – obrázky u komentářů (tedy ty vkládané přes to okénko dole) mají jako název právě číslo komentáře, takže bohužel jde jen jeden obrázek na komentář. H.

  8. Ach jo … Tak jsem se pokoušel létat s Daidalem a zjistil jsem, že se musím ještě móc hodně učit :-). Éro je to vynikající, ale hold ho ještě nemám „v ruce“, což je obzvlášť vidět na přistáních. Směle ovšem útočím na první místo (zezadu). Létáno 4. 6.2011, počasí nádherné, vítr asi do 4 m.
    Model Daidalos, rozpětí 2 m, AXI 2208/20, vrtule Aeronaut 10/6, aku Rhino 2S 1050, příkon 160, hmotnost 537g, koef. 1,49.
    let – motor – přistání – bodů
    1. 9:56, – 34 – 350 – 63,65
    2. 9:54 – 28 – 440 – 59,71
    3. 10:01 – 34 – 250 – 57,65
    celkem bodů: 181,02
    (Ale jen počkejte, až se to naučím ! 😀 )

    1. Teda Petře, já už nevím, co mám dělat, abych Tě dostal před sebe 😆 H.

      1. Honzo, oceňuji, že jsi se tentokrát snažil, ale v některých věcech jsem nedostižný 😀 !

    2. kluci sory ale mi to neda

      1) pardon ze jsem nelital, nejak to nevyslo bylo porad hnusne

      2) sakra jak 160w ? me jste dupali jak alika a najednou je z 200 W zase 160 pritom a to musim podotknout mame UPLNE STEJNY SETUP vcetne era. acha ? 🙂

      ok je mi to fuk,ja jen at nestoji rec.

      1. nehlede na to ze o prispevek nize ma BK-HK 185 a ja musel mit 200. je treba se shodnout a dodrzovat neco akurat, a ne litat s 50w (25% vykonu) v rosptylu

        1. Aleši, protože se nikdo jiný neozval, tak Ti budu muset odpovědět já. Do pravidel jsem napsal, že se měří příkon a je tam i uvedeno jak. Béda píše, že naměřil 25A krát 7.4 V = 185 W, Petr má asi „utahanou“ baterku :-).

          Když jsem na Tebe tenkrát byl „zlej“, tak to bylo proto, že jsi poslal záznam z výškoměru, kde byla stoupavost, pokud si to dobře pamatuji, která „neodpovídala“ udanému příkonu.

          Pro info: měřil jsem včera Majnu, na začátku stoupá asi 8.4 m/s, což s příkonem 135 W a hmotností asi 530 g (s výškoměrem) dává účinnost 32% (kolik procent výkonu z baterky se přemění na výšku). Tato účinnost je pro „káčka“ typická, takže pro 12 m/s a 500 g éro by bylo potřeba asi 185 W. Proto jsem tenkrát tak „řval“.

          Jinak já vím, že to měření příkonu je „na houby“, ale o ničem lepším nevím. Asi by šlo říci, že smějí soutěžit modely specifikace RCEK, ale to už mi Radek „zakázal“ :lol:. Kdybys měl nějaký nápad, sem s ním.

          Dík, H.

          1. Já k tomu jen dodávám: Ano, baterka již je starší, než při loňském měření, a navíc při loňském měření jsem příkon odečítal již asi po třech až pěti vteřinách a nečekal jsem celých 10, jak je stanoveno…
            Petr

            1. ja daval i zaznam e-logeru a tam bylo vse,ale uz je to fuk .. je to davno.

              kazdopadne rypat se musi uz proto ze jste predtim ryli do mne 😀

              a kdyz mam zaznam z vyskomeru a k tomu ampery a volty tak nevim co vice dodavat,ale jak rikam, neresme to…

              pristi mesic snad neco i nalitam

              1. kazdopadne rypat se musi uz proto ze jste predtim ryli do mne 😀

                Správně! Jinak by byla nuda a to je zabiják 😆 H.

  9. Bedřich Koros, Hradec Králové – 30.5.2011-15,30-17,00hod
    Polojasno; JV vítr cca.5 m/sec; 27°C

    DAIDALOS RCEK 2000mm; 512g
    AXI2208; 2sLipol1200;10×6; 185W (měřeno ampérmetrem 25A); K=1,81

    1.let 10,00; motor 22sec; přistání 150cm; = 43
    2.let 9,58; 25 50 = 47
    3.let 9,56 20 100 = 43
    Celkem 133

    Tak už mám opraveného Dajdalose což se projevilo malým zvětšením váhy.
    Podmínky bych si uměl představit lepší stoupáky nic moc.
    Myslel jsem, že to vylepším ještě v neděli při návratu z Heřmanova Městce – ale v tom větru to nemělo moc cenu.
    Chtělo by to zřejmě také jiný pohon, ale hlavně ruce.

    Zdravím Béda

Komentáře nejsou povoleny.