RCEX 2011 – 4. kolo

Čtvrté kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v pondělí 25. dubna a trvá do neděle 1. května 2011.

Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Silnou termiku a spolehlivou techniku přeje,
H.

Komentáře: 14

  1. Petr Dušek, Hořice – 27.4.2011 – 14:00-14:45 hod. poloprůsvitně zataženo, J vánek do 1 m/s

    NYX, 2430g.
    NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 1850; Ae16/10; 210W; K=0,432

    1. let: 10:03; motor 21sec; přistání 1,8m; 15 b.
    2. let: 10:00; motor 13sec; přistání 1,6m; 9 b. Hmin = 57m
    3. let: 9:58; motor 28sec; přistání 3,3m; 22 b.
    Celkem 46 bodů.

    Po obědě se udělalo ideální počasí, tak jsem vyrazil oprášit z nakřáplého NYXe italský prach… Byl opravdu tak ideální čas, že se to dalo pokazit jen přistáním, což se mi trochu podařilo, ale naštěstí mě vždy zachraňoval nějaký jiný konec letadla než špička kuželu…
    První kolo – sonda na poštolku – střídavě jsem stoupal a padal, ale v deváté minutě jsem musel přeci jen krátce zapnout motor, abych nakonec 3 sekundy přeletěl…
    Druhý start, jak už bývá u mě pravidlem, naprosto ideální. Opět sonda na tři kroužící ptáky a to se nadalo pokazit.
    Potom sondy odletěly, a já musel ve třetím startu podle sebe, naštěstí na druhý motor se bublinka našla a nakonec jsem vystoupal až do závratných 100 metrů!
    Zapomněl jsem nulovat výškoměr, takže na grafu jsou všechny tři starty on-line za sebou 🙂

    1. No, tě buch! Blahopřeji a svíjím se závistí :-). Takže „50“ padla – paráda. H.

      1. Dravci se snažili… Padla by i „40“, ale víš sám, že přistání mi ještě moc nejdou. Dvakrát jsem měřil ke směrovce, jednou ke konci křídla.
        Taky jsem letěl s tím uchem záplatovaným izolepou… asi to nechám, když to tak lítá 🙂

  2. Petr Jeremiáš, Praha, 17:00-18:00, zataženo, nárazový vítr tak do 6 m/s.
    Aegea 2, 2000 mm, 565 gr, Turnigy 1900 kV, 2s Li-Pol 1300 mAh, Aeronaut 10/6, k=1,327
    1. let 9:53, motor 42s, přistání 180 cm, 66 bodů
    2. let 10:02, motor 60s, přistání 70 cm, 82 body
    3. let 10:02, motor 30s, přistání 660cm, 60 bodů
    Celkem krásných 208 bodů 🙂
    Letos nějak vůbec nestíhám, s novým strojem jsem byl létat potřetí a navíc počasí nic moc (na něco se vymluvit musím). První a druhý let zataženo, vítr, občas nějaká kapka a termika nikde. Navíc po druhém přistání jsem uslyšel nějaký divný zvuk a po prohlídce jsem zjistil uvolněné servo jedné klapky. Vyměnil jsem baterky, težiště posunul trošku dopředu, servo zajitil izolepou aby nevypadlo a mezitím se ukázalo sluníčko. Hned stačilo míň motorovat, ale při přistání bez možnosti použít butterfly to jaksi není ono 🙂
    Jinak nová Aegea létá dobře, hmotnost proti původní jsem snížil o min. 80 gramů a na motorovém letu je to dost znát. Původní stoupala tak 6 m/s, teď tak 8 m/s (zatím jsem tam nedal výškoměr). Příkon uvádím 150 W, baterky používám již třetí sezonu a nabíjím den předem. Doma už mám dobře měsíc 2 nové sady Rhino 1050 40C, ale zatím se nenašel čas na přiletování konektorů. Nové baterky jsou lehčí, budu pak moci vyhodit osmi gramové olovo z ocasu a vyměním Rx 6008 HS za R 617FS. Pak se dostanu na nějakých 550 gr a to už by mohlo dát stoupání okolo 10 m/s 🙂

  3. tak tomu se rika vhodne zvoleny den pro rcex.
    nechapu jak muzes litat tak nizko neustale 😀

    ikdzy je fakt ze my to obcas s klukama taky nalitavame ze 40 metru. blahopreji, luxusni vyslede kazdopadne

  4. Jan Kubica, 29.4.2011, 16-17:00
    Castor, 2500 mm, 980 gramů, Axi2814/10, 9.5×5, 2S1800, 210 W, k=1.07

    1. let: 9:55, motor 10, přistání 80 cm = 16
    2. let: 9:56, motor 7, 30 = 12
    3. let: 9:59, motor 12, 30 = 14

    Celkem 42 bodů.

    Na letiště jsem se dostal pozdě, bylo zataženo a trošíčku krápalo. Než jsem sestavil model, vylezlo sluníčko, vítr utichl (do nějakých 3 m/s a ze všech směrů) a začal klid před bouří – tedy, bublinek bylo hodně a pravidelně, ale byly slabé. V prvním letu jsem motoroval 2x, ve druhém to vyšlo na jedno stoupání. Akorát ty rozpočty na přistání mi nějak nešly :-(. Za zády mi celou dobu hřmělo, bál jsem se, že to nestihnu. Před třetím startem se zvedl vítr, tak jsem to tam rychle hodil – do klesáku, těch 12 s jsem namotoroval na 3x v 1. minutě letu, když v tom se ještě naposledy nebe utišilo, nalétl jsem stoupák jako „milka“ a málem se proti větru ve výšce nestačil vrátit zpátky. K autu (asi 200 m) jsem to už suchý nestihl, promokl jsem na kost a taky jsem byl rád, že mi vítr neurval křídla od trupu, ale jsem šťastný jako blecha 😀 😀 :D. H.

  5. No tak koukam na ty vysledky….. to abych se zitra snad ani neobtezoval (a setril sily na H2H) 😉

  6. Kruci, povedlo se mi to predcasne odeslat, tak znovu –

    Sobota 30.4. 10:15 -11:00h Trneny Ujezd, teplo, polojasno, vitr 4-6m/s.
    Etalon XL 2500 mm, 980g, Dualsky 2834 + 3.1:1, Ae 16×13, 2s1800, 120W, k = 0.61

    9:55 27s 140cm = 25b
    10:0 30s 680cm = 36b
    9:57 24s 260cm = 24b
    celkem = 85 bodů

    Pocasi pekne i docela termicke, ale na Etalona uz dost vetrne a hlavne u zeme neprijemne turbulentni (podle toho taky vypadaji tragicke centimetry pri pristavani, ono to proste proti vetru neleti 🙁 ).

    Po „zavode“ jsem jeste zkousel trenovat na zitrejsi H2H, ale vitr jeste trochu zesilil a model pri stoupani na motor uz zacinal couvat. Takze zitra mozna pouziji pohon „Turbo-300“ misto „Eco-120“.

  7. Kluci,tak jsem to ještě stihnul.Počasí,že bych psa nevyhnal.Totálně zatažená obloha,vítr do 2m/s a mrholení.Termiku hledat v takovém počasí je sranda!Ale zase jsem si pěkně polítal,nízko nad zemí jsem to ždímal jak se dalo,abych co nejmíň motoroval,ale stejně,pohon co mám,je katastrofa!
    Tady jsou dnešní výsledky:

    Výpočet výsledků RCEX

    Pilot Boban
    Model IKAROS

    Rozpětí 2000 mm
    Hmotnost 548 g
    Motor TR28-26B-1350
    Vrtule AE 10/6 upravená
    Aku 2S1300
    Regulátor 33
    Příkon 87 W
    Vyk. zatížení 159 W/kg
    Koeficient 0,79

    Datum 01.05.2011 body
    minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
    1. let 9 58 38 30 2 30,16 0 32
    2. let 9 56 34 50 4 26,99 0 31
    3. let 10 1 52 0 1 41,28 0 42

    105 bodů
    Letu zdar
    Boban

    1. Bobane, proč katastrofa? Na to počasí, co jste dneska u vás měli, je to paráda (a nekazíš přistání, taky bych to chtěl umět 🙂 ). A těch 100 bodů tak právě odpovídá beztermickému povětří, to ani lepší být nemohlo. Příště!!! H.

  8. Ten motor s modelem sotva hýbe!!!Zkoušel jsem i jiné motory,ale nějak se mi nedaří naladit ten správný pohon.V Číně TG 1900 stále nemají,zkusil jsem koupit TR22186-2100 a taky nic moc!Točí nádherně,model stoupá téměř kolmo nahoru,ale…………………!
    Změříl jsem odběr klešťákem a nestačil jsem se divit!42A start a kleslo to na 33A a 6,3V!!!Baterky 1300mAh to neutáhnou,vypíná to po 6s motoru.Škoda.váží 68g a opravdu se mi to líbilo,jak to lezlo na horu.Jen jsem ještě přemýšlel,že bych na něj namontoval tu převodovku DS 3,1:1.
    Honzo,co ty na to?mám to zkusit,nebo je to ztráta času???Každopádně,jak bude TG1900,tak ho beru a montuji,ale rád experimentuji.
    Díky za názor.
    Boban

    1. Bobane, pokud nechceš létat RCEK, tak se na tyto malé motůrky vykašli, jenom topí, výkonu moc nedají. Hledej oběžku 2830 (2212) nebo i 2834 (2217). Pokud chceš zůstat u 2čl, tak bych kv=1500, pro 3čl. tak kv=1000. Mám Megu Rc400/15/7 (kv myslím 900, asi 60 gramů), na tříčlánek a s vrtulí 11×8 (jinou jsem neměl) to žralo nějakých 17 A a Majna lezla přes 12 m/s (i s „vybitou“ baterkou). Převodovku bych nedával, je to jen komplikace navíc. H.

  9. Ahoj,
    ja som aprílové kolo vynechal. V sobotu som bol na súťaži F5J v Malackách. Súťaž (bohužiaľ len za účasti slovenských pretekárov) bola výborne organizovaná, počasie sa vydarilo. Moje výsledky žiadna sláva.
    V nedeľu už bolo neletové počasie, dážď a silný nárazový severný vietor. Čakal som až do večera a nakoniec som to vzdal. Blahoželám kolegom ktorí aprílové kolo odlietali. Snáď počasie pre ďalšie kolo vyjde lepšie.

    Bohuš

Komentáře nejsou povoleny.