1. Aleš Krátký 52
2. Petr Dušek 64
3. Tomáš Suk 66
4. Jan Kubica 72
5. Ivan Hořejší 97
6. Petr Kurjan 107
7. Milan Chalupník 113
8. Boban Janák 132
9. Béda Koros 135
10. Bohuš Belan 219
11. Zdeněk Matěna 221
12. Petr Lokvenc 260
(Úplné výsledky v Excelu dosud odlétaných kol).
Doplňková soutěž Hmin:
Petr Dušek – 51 m (90)
Aleš Krátký – 57 m (59.4)
Tomáš Suk – 99 m
Bohuš Belan – 142 m
(Prosím o kontrolu, abych někoho nepoškodil – dík)
Dojmy:
- Dvanáct pilotů – to tu ještě nebylo! Kluci, dík.
- Výsledky – kam až to půjde? 50 bodů za motor je tak 350-500 m výšky, to je tak jedno stoupání v F5J/RCEK, ne? Neměl bych vypsat prémii, kdo dá první 30? Aleši!
- Na druhé straně, neměl bych vypsat prémii, kdo dá první přes 300? Petře!
Ještě jednou díky všem a těším se na květen. V neděli 1.5. chci v Manušicích uspořádat soutěž „Head-to-Head“ (česky „maso“ a pokud vyjde počasí), tak si to prosím naplánujte, RCEX odlétejte v týdnu a do Manušic přijeďte!!!
Honza
4.4.2011
myslim si ze mene uz snad ani nejde dat,byla to nahoda ze to vyslo.
Myslim ze nejakych 30 – 35 bodu by za velmi dobrych podminek slo. Chce to samozrejme pristavat presne a v 9:59 – 10:01, ne 9:55 jako ja…. A taky mit rozumny pohon, s nizkym koeficientem a slusnou ucinnosti, aby se model dostal za „10 bodu“ do 100m vysky 😉
bohuzel si myslim ze v tomto pripade maji vyhodu prave velmi poddimenzovane pohony na hrozne tezkych erech .. muzes totiz delsi dobu letet na motor a uz behem motoroveho letu hledat termiku.
kdyz vystrelis 5vterin nahoru vestou proste nic nenajdes a musis doufat.navic i tak se mi zda,ze cim horsi pomer vykon/vaha tim lepe to proste ve vysledku vychazi.
Aleši, to nemáš tak úplně pravdu – rozlišuj výkon a účinnost. Inrunner s převodem stoupe i na 200 W/kg (to je číslo, na které se v RCEX přepočítávají motory) přes 10 m/s, s oběžkou na přímo se těžko dostaneš přes 8 m/s, s modelem RCEK, kde motor spíše topí než táhne, to klidně může být jenom 6 m/s (!!! přepočteno na 200 W/kg !!!). Navíc jsem tu někde ukazoval, že nejekonomičtější je stoupání kolmo vzhůru, pokud je toho model schopen. Takže pokud bys hledal favority pouze podle techniky, tak Ivan, Petr D. a Abu.
Naštěstí ale tady závisí víc na hlavě než na modelu, když bude počasí, dá se létat i ze 30 m (viz výsledky z Autonomy). To je potom jedno, jestli model stoupá 10 m/s nebo jen 5 m/s, výhoda v rychlosti stoupání není při takto malé výšce žádná (odletět daleko se nedá) a rozdíl v době stoupání mezi „účinným“ a „neúčinným“ pohonem je v řádu jednotek bodů. Navíc v RCEX jako korespondenční soutěži záleží především na volbě místa a doby startu, tady už se technika vůbec neuplatní. Když někdo hodí „cihlu“ do termiky ve 20 m, není druhému ani 100% účinnost stoupání do 100 m nic platná 🙂 .
Nechci popírat vliv techniky, ale je to jen nářadí, až půjde mezi špičkovými piloty o jednotky bodíků, může mít technika vliv, do té doby těžko. H.
Tak jsem si schvalne propocital jak na tom jsou moje dva „ruzne pohony“ do Etalona. S dvojclankem mam prikon 120W, stouani kolem 6m/s koef=0.61, do 100m lezu ai 16-17s, to je zhruba 10 trestnych bodu.
S fungl novym triclankem jsem na 310W, stoupa to kolmo k nebi 16m/s, koef= 1.58. Ve 100m jsem za 6,5s, zhruba 10 tr.bodu 🙂
Ale vyhody „chciplejsiho“ pohonu jsou jasne – (jak uz psal Ales) mam sanci poznat stoupak uz v motorovem letu, tech 10s navic usetrim z doby kluzu (muze byt vetsinou nezajimave) a navic budu mene penalizovan za „rezijni cas“ ktery spotrebuji pri zapnuti a vypnuti pohonu (urcite tam nejaka ta vterina bude, od cvaknuti vypinace do doby kdy model zacne opravdu stoupat tech x m/s)…. Takze asi budu RCEX litat spis s dvojclankem (stejne jako Autonomy a asi i H2H). Ale na rekreacni politani je s triclankem vetsi legrace 😉
V tomto kole, ve druhém startu jsem měl jenom 5 bodů (5,25) za motor, 2b za čas a 3b za přistání. Takže stačí to 3x zopakovat, přesně přistát a může to být pod 20 bodů 🙂
Mám 210W na 2,4 kg, stoupá to bez termiky asi 4m/s. Jak tak stále lítám po zemi, trochu se mi změnil odhad na výšku, když se mi občas podaří ve stoupáku opravdu „hodně“ nastoupat, pak z výškoměru zjistím, že to bylo 200m. Když v neděli přijel zatrénovat kolega RCEK s Q11, dal 30s motor a 10 minut stál se zakloněnou hlavou, nějak jsem to nechápal… on zase nechápal, proč lítám 500m daleko těsně nad stromy 🙂