Třetí kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v pondělí 28. března a trvá do neděle 3. dubna 2011.
Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Silnou termiku a spolehlivou techniku přeje,
H.
Vzhůru na louku ! Všechny vás poženu před sebou ! 🙂
Ale vážně – nejraději bych se o to pokusil o víkendu znovu, protože dnes to byl děs, jak jsem voral všechno, co šlo … Jenomže to by bylo nefér …
Takže:
Počasí nádherné až na nárazový vítr, tak asi do 5 metrů.
Model Q10.1, rozpětí 1760, hmotnost 561 g, motor Turnigy 2826/1900, Aku S2 1600
příkon 160 W (Daidalos ještě není správně zalétán.)
1. let – 9:56 44 sec. 295 cm 72,75 b
2. let – 9:56 44 sec. dálekó ! 96,75 b
3. let – 9:52 37 sec dálekó ! 90,76 b CELKEM: 260,25 bodů
(Poděkování ostatních za odstranění hrozby umístění na posledním místě přijímám kdykoliv 🙂 ).
Hlavně, že už jsi se uzdravil a létáš!!! O nic jiného nejde :-). A s tou hrozbou, já bych ještě počkal, stát se může cokoliv. H.
Petr Dušek, Hořice – 30.3.2011 – 15:45-16:30 hod. Jasno, Z vítr 2-4m/s
NYX, 2400g.
NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 1850; Ae16/10; 210W; K=0,4375
1. let: 9:56; motor 28sec; přistání 4,5m; 28 b.
2. let: 9:58; motor 12sec; přistání 1,5m; 10 b. Hmin = 51m
3. let: 10:01; motor 57sec; přistání 0,5m; 26 b.
Celkem 64 bodů.
Počasí nádherné, ale zrovna pro 3. let jsem si vybral hodně špatný okamžik startu…
Pod dojmem přípravy na autonomy považuji výsledek za neúspěch, ale 64b. nezní zase tak špatně. Proti minulému kolu létám s ještě menší vrtulí (16/10) a příkonem 210W (skoro jako mají káčka…).
První start do nulky, ale po pěti minutách jsem byl daleko a skoro na zemi, při cestě zpátky jsem musel ještě 2x krátce motorovat a nakonec jsem byl ještě trochu krátký na přistání. Druhý start stejně jako minule super, 12sec. do stoupáku a bezproblémový let. Třetí start jsem motoroval 6x, obletěl jsem celé okolí, ale kromě dvou náznaků jsem se stoupákům zdařile vyhnul, aspoň jsem dobře přistál…
Přitom další dva následující starty (6min.- autonomy) jsem dal opět snadno za 14 a 17sec. motoru, ale to už bylo mimo soutěž…
Graf z výškoměru přikládám.
Jan Kubica, 2.4.2011, 15-16:00, polojasno, vítr tak 2 m/s a každou chvíli jinam, přesto termiky pomálu, 18 °C (=jaro!!!)
AH Castor, 2500 mm, 1050 g, Mega ACn 16/15/5 + 3.1:1, Ae 14×10, 2S1800, 105 W, k = 0.5
1. let: 9:55, motor 38, přistání 120 cm = 27 bodů
2. let: 9:57, 44, 0 = 25
3. let: 9:58, 35, 0 = 20
Celkem 72 bodů.
Bublinky byly a jen nulky, asi jsem byl na letišti moc brzo, když jsem odjížděl, udělalo se krásně, ale mám mnoho povinností :-(. Všimněte si vyrovnanosti motorů, to se mi často nestává, akorát ta konečná fáze – zase 13 bodů jen za přistávání, měl bych jít k Alešovi do učení :-). H.
Tak dnes jsem si odlétal 3 kolo.Bylo pod mrakem,ale sem tam se objevila díra a termika naskočila!Téměř bezvětří,zalítal jsem si krásně!Až na to poslední přistání!!!Zrovna fouklo a model se úplně zastavil ve vzduchu a šup byl dole.
Tady jsou výsledky:
Výpočet výsledků RCEX
Pilot Boban
Model IKAROS
Rozpětí 2000 mm
Hmotnost 548 g
Motor TR2826-1350
Vrtule AE 10/6 upravená
Aku 2S1300
Regulátor 33A
Příkon 87 W
Vyk. zatížení 159 W/kg
Koeficient 0,79
Datum 02.04.2011 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 9 53 44,7 0 7 35,48 0 42
2. let 9 58 24,4 0 2 19,37 0 21
3. let 9 47 36,8 920 13 29,21 27 69
132 bodů
Pánové,Letu zdar!
Boban
Za teplého a skoro bezvětrného počasíčka silně nakřapaný pan Matěna
(jen po hlase by ani nebyl k poznání a těšil se, jak po odlétání zaleze do postýlky) absolvoval třetí kolo RCEX.
Model: Q10, rozpětí 1750, hmotnost pro 1. a 2. let 642g, pro 3. let 610 g (výměna aku).
Motor Speed 400/6V + Hendrych 3,66:1, Aeronaut 14/8. Koeficienty 0,82, 0,82, 0,86.
1. let: 10:07 motor 59, přistání 695, 73,25 b.
2. let: 9:52 motor 75, přistání 295, 75,33 b.
3. let: 10:04 motor 80, přistání 110, 72,85 b.
CELKEM : 221,43 bodů
Sobota 2.4. 13-14h Trneny Ujezd, teplo, polojasno, vitr 2-3m/s.
Etalon XL 2500 mm, 980g, Dualsky 2834 + 3.1:1, Ae 16×13, 2s1800, 120W, k = 0.61
1. let: 9:56, motor 14s, přistání 30 cm = 13 bodů
2. let: 9:57, motor 35s, přistání 160 cm = 27 bodů
3. let: 9:55, motor 37s, přistání 70 cm = 26 bodů
Celkem 66 bodů.
Prvni let me neuveritelne namlsal, vypnul jsem v celkem (na muj vkus) prizemni vysce a pak uz jen tocil a tocil a dolu sel na brzdach. Mozna z toho bude i zajimavy vysledek do souteze „Hmin“, ale musim stahnout data z vyskomeru a to asi az zitra.
Dalsi dva lety uz byly celkem zklamani, obcas sice neco slabsiho bylo, ale stejne jsem motoroval mockrat a dlouho. A kdyz k tomu prictu spatne pristani v 2.letu, tak je jasne, ze vitezstvi z toho nebude. Ale stejne jsem si skvele zalital (Etalon byl letos poprve ve vzduchu).
Posilam grafy z vyskomeru.
S tou Hmin to nebude takova slava jako jsem si myslel, zacinal jsem v 99m.
Tak jsme dnes s petou odlitali RCEX.
včera bylo škaredě, občas pršelo tak jsme se na to vyprli a šli dneska od dvou na letiste znova.bylo modro,bezvetri,slunce smazilo jako das … dalo se cekat ze to bude masox,a byl 🙂
prijel jsem drive a abych si zkratil cekani,hodil jsem … 5 vterin, a sakra fix 10!sice jsem musel skakat z bubliny do bubliny, zadne extra stoupani,ale na prelet do dalsi to vzdy stacilo. uzasne !
dalsi kola uz nas bylo vice,tak jsme litali 10sec rovnou a vsechny lety se opakovaly … stoupaky se nakonec stavaly jeste silnejsi a silnejsi,takze proste MEGA politani.krasa !
1. let 10 0 5 30 0 9,77 0 10
2. let 9 59 10 20 1 19,53 0 21
3. let 9 59 10 40 1 19,53 0 21
52 bodů
peta tu asi pisne sam.jeste neposlal vysledky.
hmin mam z 57m
Poslal jsem to ale pozdě. Tady jsou výsledky – na Aleše nemám, vlastně ani na jiné borce, stále kazím přistání… Příště to snad Aleš zkusí jen hodit bez motoru přímo do termiky nebo ze svahu, má prostě štěstí…
1. 10:00 15sec. 50cm
2. 9:59 15sec. 1m
3. 9:59 26 sec. 1m
107 bodů
Ještě upřesním – model je Daidalos, rozpětí 2m, motor Dualsky 2826ca-10, vrtule 11/7 na trámku 32mm – celkový průměr je 272mm (10,7″), příkon změřený na zemi byl kolem 170W po 5 sec. z čerstvě nabité baterie. Poslední start byl už s baterkou vybitou po dvou startech a hlavně jsem si musel přidat, jinak bych nedoletěl. Nepovedlo se mi chytit a padal jsem jak cihla… Dnes byly silné stoupáky, ale taky to hodně padalo – ten studený vzduch přece musí spadnout k zemi! 🙂
Třetí kolo jsem měl ve výzbroji Daidala, pohon zůstal stejný jako u Kamirada, váha je nižší, tudíž vzrostl koeficient „k“. První let jsem byl spokojen, na první nálet do termiky, druhý a třetí již byly asi na třikrát až čtyřikrát. Počasí jak má být, sem tam mráček, sluníčko právě zatápělo, vítr JV do 3m/s. Datum 3.4.2011 v 10 00 až 10 30hod
Daidalos 200cm/492g, AXI2208, Aeronaut 9/5, Hyperion G3 Vx 1600/2S, 178W,k=1,787
1.let 9 57 9,4s 2,0m 26bodů
2.let 9 57 22,9s 0,9m 44bodů
3.let 9 58 22,5s 0,3m 43bodů
celkem 113 bodů
nemuzu jinak a musim si rypnout : proc ja mam s axi 2208 200W (to mam mene A z baterie) a michal ma 178 jeste ze silnejsi baterii ? :-DDDDD
ne sranda,to je fuk jak to je
Milan má vrtuli 9×5, tak hádám, že asi proto :-). H.
ajoo,jsem slepy… beru automaticky 10*6 kdyz u nas nesmi byt mensi.
K tomu příkonu – já už taky uvádím míň, než loni. To jsem totiž nečekal těch 10 vteřin, a tak to ukazovalo mnohem vícx.
V stredu som využil pekný jarný deň. Pekne som si zalietal. Problém robil čerstvý vietor, niekoľko krát som musel opustiť stúpak a vrátiť sa proti vetru pretože model sa dostával na hranicu viditeľnosti. Pri každom lete som nakoniec musel klesat na brzdách a brzdil som tak intenzívne že som ani v jednom kole nedoletel k bodu.
Model: Ambrozia, 2240 mm, 560 g, motor TGY 1650 KV, vrtula Aeronaut 10×6″, bat 2 LiPol TGY 1300 NanoTech, 150W, koeficient 1,282
Miesto: Modelárska plocha Hôrky pri Žiline, 15:00 – 16:30, jasno, 14 st, vietor 5 m/s
1. let 9:59, motor 45 sec (30+15), pristatie 5 m, body 73,69
2. let 9:55, motor 34 sec (20+14), pristatie 8 m, body 72,59
3. let 9:52, motor 27 sec, pristatie 10 m, body 72,62
Spolu 218,90
Bedřich Koros, Hradec Králové – 29.3.2011-14,30-16,00hod
Polojasno; JV vítr cca.3 m/sec; 10°C
DAIDALOS RCEK 2000mm; 499g
AXI2208; 2sLipol1200;10×6; 185W (měřeno ampérmetrem 25A); K=1,85
1.let 10,00; motor 25sec; přistání 100cm; = 49
2.let 10,01; 25 200 = 53
3.let 10,00 18 50 = 33
Celkem 135
Tak už jsem také přezbrojil abych byl trochu IN.
Ale zatím se s „Daidou“ seznamujeme bylo to třetí polétání.
Podmínky bych si uměl představit lepší třeba jako dnes dopoledne (myslím neděli 3.4.2011) ale to už jsem jen trénoval.
Zdravím Béda
Pocasi v sobotu to nejlepsi, jake si modelar umi predstavit.
Vykon jsem odmeril az dnes, pres Eagletree. Behem 10 sekund to padalo ze spicky 630 na 530, tak jsem „zvolil“ 550. Supra je supr. Jinak je to s vlastni hlavou a vlastnima rukama. Motoroval jsem pokazde 10 sekund, ve druhem startu jsem ale musel pridavat.
Ivan Hořejší, 2.4.2011
Supra, 3400 mm, 2100 g, KIRA 480-34, 13×11, DC2250-3SG5, ICE 75 LITE, 550 W, 262 W/kg, k = 1.31
1. 10:00, motor 10, přistání 400 cm = 25
2. 10:15, 20, 200 = 47
3. 10:00, 10, 400 = 25
Celkem 97 bodů.