Druhé kolo 3. ročníku korespondenční soutěže RCEX začíná v sobotu 26. února a trvá do neděle 6. března 2011.
Pravidla jsou v liště nahoře (včetně Hmin), dále jsou k dispozici přepočtový formulář RCEX 2011 v Excelu a přepočtový formulář na celý rok od Petra Lokvence v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Silnou termiku a spolehlivou techniku přeje,
H.
Jan Kubica, 26.2.2011, mezi 14.-15. hodinou
Jasno, vítr 5 m/s, +2 °C
Castor, 2500 mm, 1080 g, motor Axi2814/10, vrtule 9.5×5, baterka 2S2200, 160 W, k = 0.74
1. let: 10:00, motor 45, přistání 20 cm = 33
2. let: 10:01, motor 25, přistání 110 cm = 23
3. let: 10:01, motor 26, přistání 130 cm = 23
Celkem 79 bodů.
Krásný předjarní den, ale kosa tedy byla! Sice se to podle teploměru nezdálo, ale bez rukavic by to bylo bývalo nešlo :-). Už když jsem přijížděl na letiště, kroužila nad plochou káně (první letošní, co jsem viděl v termice). To mě namlsalo, ale hned první start mě vyvedl z omylu – kde nic tu nic, prostě ani ťuk. Říkal jsem si, že to sice nestojí za nic, ale soutěž je soutěž, pokračovat se musí, i když se nechce. V tom se ale vítr utišil a na 8 sekund motoru jsem to dotáhl až do půlky 6. minuty, potom ale po zbytek letu zase nic. No a třetí start byl asi na 3 „nulky“. Akorát zase ta přistání, málem jsem přetrhl metr, aby to bylo pod metr (2. kolo), ale nemám dost síly :-).
Budu si muset sehnat výškoměr, mám pocit, že jsem se jen zřídkakdy dostal nad 50 m, většinou jsem létal okolo 20 m. Dobrý trénink pro Autonomy :D.
Sešlo se nás zase více:

H.
Bohuš Belan, 26.2.2011, modelárska plocha Hôrky pri Žiline, 14-16 hod, jasno, teplota okolo nuly, temer bezvetrie
Ambrozia, 2240 mm, 560 g, motor TGY 1650 KV, vrtula Aeronaut 10×6″, bat 2 LiPol TGY 1300 NanoTech, 150W, koeficient 1,282
1. 10:01, motor 18 sec, pristánie 200 cm, body 30,08
2. 9:51, motor 20 sec, pristánie 300 cm, body 43,64
3. 9:54, motor 18 sec, pristánie 60 cm, body 29,08
Spolu 102,79
Využil som nádherný predjarný deň. Obloha bola bez obláčku, slnko príjemne hrialo a vyrábalo termiku. Pri prvom štarte som mal nutkanie zapnúť druhýkrát motor, 4 minúty som točil medzi 30 a 50 metrov ale nakoniec to vydalo na maximum. Pri ďalších dvoch letoch bol termika vo výške, na konci som musel padať dole na brzdách.
Ak sa mi podarí vložiť obrázok z výškomeru, sú to dva lety označené červenou farbou a prvý modrý let. Nabudúce musím po každom lete vypnúť rádio aby sa lety od seba oddelili.
Prajem všetkým podobné úspešné lety ako som mal ja.
Bohuš
Pilot Petr Kurjan
Model Daidalos
Rozpětí 2000 mm
Hmotnost 530 g
Motor dualsky 2826ca-10
Vrtule 11 x 7
Aku 2s
Regulátor
Příkon 170 W
Vyk. zatížení 320,754717 W/kg
Koeficient 1,603773585
Datum 27.02.2011 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 0 16 60 0 25,66 0 26
2. let 10 4 31 250 4 49,72 6 60
3. let 10 2 26 200 2 41,70 6 50
136 bodů
Pilot Aleš Krátký
Model Daidalos 200
Rozpětí 2000 mm
Hmotnost 520 g
Motor AXI 2208/20
Vrtule 10×6
Aku 2S1100
Regulátor 25A turnigy
Příkon 200 W
Vyk. zatížení 384,6153846 W/kg
Koeficient 1,923076923
Datum 27.2.2011 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 0 25 30 0 48,08 0 48
2. let 10 0 32 60 0 61,54 0 62
3. let 10 0 24 40 0 46,15 0 46
156 bodů
zima, pomerne vetrno … naznak termiky snad jen ve snu.vydarene kolo sevsim vsady 😀
alespon jsme si zatrenovali pristani.grrrrr
mno nevim no.
Aleš dnes taktizoval a sázel na krátké motorové časy a malou výšku. Když jsem viděl že už to moc nenosí, dal jsem si raději hned v 1. startu delší motor a hledal zbytky termiky ve větší výšce a to se vyplatilo. Ale 2. a 3. start nevycházel vůbec, bylo už chladno a nosilo to jen minimálně nad hranou mírného svahu, který byl nafukován ze strany. Takže jsme nakonec oba zapínali opakovaně a natahovali, já nakonec neodhadl přistání a pár vteřin přeletěl… Ale dobře jsme si polítali a nakonec trénovali i přistání, snad se do první soutěže chytím… 🙂
U nás bylo dneska neletově – studený vítr, zataženo vysokou oblačností, fuj tajbl :-).
Včera mi ale ty malé výšky vycházely, tedy až na ten první start (těch 45 s motoru je pro nalétání 10 minut bez termiky). Z těch 40-50 m startovní výšky mám tak minutu na nalezení bubliny, takže letím rovně pryč, většinou šikmo proti větru, když nic, tak po těch 300 m zase vrknu motorem a traverz kolmo na vítr, potom za sebe (podle síly větru), atd. Takto v malé výšce propátrám poměrně velké území, odhadem čtverec 600 x 600 m, a většinou něco najdu. Když jo, musí se bublina vytočit, kam až si člověk troufne (do dálky). Jo, stejně létají ptáci motáci (anglicky „harrier“ 🙂 ).
Přistávání máte parádní – hlavně Aleš 3x 10:00 a všechno na puntík. Obdivuhodné, gratuluji!!! H.
no to je ale tak jedine co jde kdykoliv 🙁 je to na prd,bez termiky se jen placat k zemi .. tragedie.
navic pristani se da natrenovat, staci kdyz jednou tydne vylitas cele baterie na 1minutove lety s odpoctem po vterinach na pristani 😀 my ted totiz mame v RCEK pristani po 20cm, tak ten metr je krasa
Malý dotaz: pokud vycházejí (díky přepočtu) body na desetiny nebo setiny, píší se tak, jak vyšly, nebo se zaokrouhlují matematicky, nebo dolů, nebo nahoru ? Předpokládám, že nahoru…
Petr
Na tohle je krásná definice v návodu na vyplnění daňového přiznání – rok co rok se ji snažím pochopit :lol:.
Myslím, že v „sheetu“ je zaokrouhlování matematické, tj. 5.49999 je 5 a 5.50001 je už 6.
H.
No jo – ale jelikož zde jde o body víceméně trestné, pak ten, komu by vyšlo těch 5,499 a bylo mu počítáno jen 5 bodů, byl by zvýhodněn stejně, jako kdyby se mu při běžné soutěži započítala do výsledného času nedokončená letová vteřina 🙂 .
(Proto jsem předpokládáal zaokrouhlování „nahoru“).
(…No jo – dyť já vím, že sem starej šťoural 🙂 ).
Dejte nabíjet, jaro je tu – už i u nás na drsném severu vystrkujou hlavičky 🙂 (ještě kdybych poznal, jestli jsou to sněženky nebo bledule 🙁 )

U nás dnes sice jasno, ale studený a dost silný vítr. Původně jsem si podle předpovědi myslel, že ve středu by to šlo… , ale ten vítr byl proti. Nyní je asi nejlepší předpověď na pátek, tak snad to klapne!
„Dejte nabíjet, jaro je tu“ …
Což o to, nabito bych měl, ale moje paní doktorka vůbec nemá pochopení pro moji modelářskou činnost, a již asi měsíc mě nepřetržitě zahání do postele s tím, že s těmi věčnými teplotami a kašlem mimo ni nemám co dělat…
Obávám se, že takto přijdu i o druhé soutěžní kolo :-(.
(O „vážnosti situace“ svědčí i to, že dokonce i Daidalos prozatím marně čeká na dokončení – a to mu vlastně chybí již jen pájení konektorů a zabudování elektroinstalace, včetně naprogramování modelu na vysílači).
PD: Zítra už taky moc foukat nemá, v pátek bude skoro klid :-).
PL: Mrzí mě to, koukej se uzdravit, držím Ti palce, potřebuji soupeře!
H.
Petr Dušek, Hořice – 4.3.2011 – 14:30-15:30 hod. Jasno, JV vítr max. 2m/s
NYX, 2350g.
NEU1112/1Y/6,7; 2S2P Lipol 1850; Ae17/13; 290W; K=0,617
1. let: 10:04; motor 28sec; přistání 4m; 33 b.
2. let: 9:59; motor 13sec; přistání 3m; 18 b.
3. let: 9:58; motor 21sec; přistání 2m; 21 b.
Celkem 72 bodů.
Předpověď vyšla na 100%, počasí bylo super, termika chodila, dravci kroužili, kdybych si to nekazil přistáním, mohl to být nádherný výsledek.
První start nebyl špatný vzduch, bojoval jsem nízko, ale v páté minutě jsem musel trochu přimotorovat, pak už to byla pohoda. Druhý start už byl na motoru cítit stoupák, stačilo 13sec., dál už to šlo jen nahoru za letkou 4 dravců. Ve třetím startu bylo stoupání vlažnější, ale už ve druhé minutě jsem zase mohl být v klidu.
Ponaučení pro příště – napoprvé musím motorovat ještě míň, a hlavně musím trénovat přistání, ale když mě je tak líto s nyxem bouchat o zem…
Graf z výškoměru přikládám.
Hned po návratu z práce jsem spěchal do luftu, termika už vyhasínala (viz výsledky). Jasno, +5°C, vítr do 3m/s, čas 16 30hod. Na rozdíl od Petra D., dravec jen jeden a to na přeletu někam domů. První start jsem něco polapil, ale až na třetí pětisekundový skok motoru. Druhý start byl také třikrát motorování, ale už to bylo spíše citlivé klouzání. Třetí bych si nejradši škrtnul, sotva jsem lezl a plácnul jsem s tím 14m před terč, hlava si to nějak zpožděně uvědomila, že jsem si mohl přitočit (rcex,rcek,rcen, ono se to plete). Přínos u rcex byl, když jsem měl jednou čumák metr a půl od bodu, ale jistilo to křídlo kousek od terče.
Kamirado, Hyperion G3 VX 2S1600, AXI2208/20, Aeronaut 9/5, tentokrát 149W, 572g, k=1,30
1.let 9:58 15,4s 20cm 21,5bodu
2.let 9:57 25,7s 20cm 35,5bodu
3.let 10:02 27,.8 14m 67,1bodu
celkem 125bodů
Dnes jsem absoloval druhé kolo.Přeměřil jsem si pohon a výsledek je zde:
Boban
Nefertiti
1980 mm
980 g
SK-3536-1400
AE 14/9″
2S2200
60A HiFly
355 W
362,244898 W/kg
1,81122449
05,03,2011 body
minuty sekundy motor [s] přistání [cm] let motor přistání celkem
1. let 10 28,4 20,9 108 28,4 37,85 3 69
2. let 10 3 21 50 3 38,04 0 41
3. let 9 55 26 30 5 47,09 0 52
162 bodů
Boban
3 kolo budu lítat,pokud je to možné vyměnit model,s novým speciálem:
IKAROS
Boban
Nový speciál IKAROS
Krásný model, už jsem si ho prohlížel na stoupáku, tiše závidím :-). S různými modely v různých kolech RCEX není problém, dokonce není problém ani s různými modely v jednotlivých letech. H.
Díky.
Boban
Bedřich Koros, Hradec Králové – 4.3.2011-14,30-16,00hod
Jasno; JV vítr cca.3 m/sec; 5°C
SIESTA -LAMINO RCEJ 18,60mm; 633g
MIG400/4,8+přev.5,3; 2sLipo1300;14×9; 85W; K=0,67
1.let 10,00; motor 54sec; přistání 50cm; = 36 (nadšení)
2.let 10,05; 73 200 ; = 60 (slabší)
3.let 10,00 98 100 ; = 69 (zklamání)
Celkem 165
Takže jsem zde letos poprvé a zdravím letce.
Neúčast vyplývá z celkové přestavby letového parku a předsevzetí , že se naučím vyrábět vákuovaná křídla. První model je tato stará Siesta +Lamino tj.křídlo okopírované ze Siesty pouze změna polstyr.bílý 100+dvě vrstvy lamino 25g/m2. koukat se na to ještě moc nedá, ale používat snad trochu ano. Bylo to třetí letové odpoledne v této sestavě.
Vlastnosti za daných podmínek jistě lepší než potahované křídlo. Hmotnost celkem vyzbrojeného 233g obrázek v příloze).
Nyní je na řadě nové křídlo na Relaxe LS 2000 ale již extrud.poly. z polotovarů od Leoše. Daidalos RCEK ještě čeká.
Podmínky z počátku mě přímo namlsaly, ale zřejmě už bylo pozdě.Chtělo to o hodinu dříve.
Zdravím Béda
Přidal jsem Bédovy obrázky – koukám, že se „dřevem“ už budu za chvilku sám :-(. Ale ouška má „havraní“, to mi zase radost dělá.
Také vyřizuji pozdrav od Viktora N. – prý létal, ale za výsledky se stydí, i Altík na ně prý umřel. Prý se ale máme těšit, že v příštím kole …. (ten mi dá, až si to přečte :lol:). H.