Dvanácté, poslední, kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná už v sobotu 25.12. a trvá do 2.1.2011.
Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu. Pro odhad příkonu pohonu lze použít prográmku pro výpočet daňového výkonu v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji všem bohatého Ježíška, klidné prázdniny, veselého Silvestra a hlavně hezké počasí a spolehlivou techniku v celém roce 2011. H.
Od Honzy Kadlece:
Ahoj,
alespoň jedno prvenství – byl jsem první, kdo odlétal 🙂 Venku -5°C, ani nefouklo.
1. 18s (2x ) 9:52 nic
2. 20s (2x ) 9:42 nic
3. 16s 9:52 daleko
Šel jsem vyvětrat IONa a byla to pohodička. Hlavně mezi jednotlivými starty – viz. foto. Přistání bylo docela legrační. Pod sněhem je vrstva ledu a tak to hóóódně jezdí. Celkově jsem si to parádně užil.
1. 592 – 2.2*18 = 552
2. 582 – 2.2*20 = 538
3. 592 – 2.2*16 = 557
Celkem 1647 bodů. H.
Jan Kubica, 1.1.2011, 10:00-11:00
Zima, sice asi jen -3 °C, začal jsem za klidu a při sněžení, skončil ve větru „couvacím“.
Majna, 518 g, 1500 mm, TG2826-1650, 10×6, 2S1550, 135 W, k = 1.3
1. 10:00, motor 30 (3x) = 561
2. 9:58, 35, 150 cm = 579
3. 9:59, 35 (3x) = 553
Celkem 1693 bodů.
Nezapisuji – fotím nebo nahrávám, časy, vzdálenost i dojmy z letu :-).
Při prvním letu jsem motor vypnul asi po 20 s, protože jsem model přes sníh neviděl, podruhé jsem motoroval asi v 6. minutě. „Termika“ (pokud se tomu tak dá říkat) chodila od skupiny stavení, ale byly to jen takové nulky a maximálně na minutu. Při druhém letu přestalo sněžit, tak jsem motor podržel déle a dolétal možná se 100 m rezervou. Ve třetím letu jsem proto motor zkrátil, abych v 8:30 znovu přidával 🙁 (a potom ještě jednou v 9:40). Ale mám to za sebou 😀 ! H.
Ach jo – tak mi to nedalo a vypravil jsem se pokořit poslední kolo roku 2010…
Podle výsledků bych ho ale nejraději zapřel 🙂
Počasí skoronádherné – jen asi 1,5°C pod nulou, a obláčků střídmě, slabě tak „třičtvrtějasno“. Ale zákeřný nárazový vítr – normál tak asi 1 m, a do toho nárazy – odhaduji 7 – 8 m. Za hlavní úspěch považuji skutečnost, že jsem to s lehounkým Q10 odlétal bez poškození modelu.
Model: Q10.1, AXI 2208/20, aku s21600G3, sklopka AE10/6, hmotnost 561g
1. let – 9:45, motor 35s x 1,25, opakovaně = 541
2.let – 9:55, 38s x 1,25 do 6 m = 563
3.let – 10:02 40s x 1,25, opakovaně = 548
celkem 1652
Jinak ještě musím omluvit kolegu pana Matěnu – má trochu zdravotní potíže, ale na příští ročník se již těší :-).
S pozdravem a přáním úspěšného Nového roku
Petr
Dnes som prvy raz na RCEX vytiahol Ambroziu. Pocasie prijemne, teplota okolo nuly, slaby vietor, po prvej polhodine vyslo slnko a mohol som riadit bez rukavic.
Pre zalietanie som do Ambrozie dal slabsi motor Turnigy 1650 Kv. Napriek malej dosahovanej vyske som nemal problem nalietat maximum. Neviem kde sa nad zasnezenym polom zobrala termika. Po troch maxach som urobil este jeden treningovy let a opet bez problemov maximum. Len pristania na bod mi este nejdu.
Miesto: Modelarska plocha Horky, 2.1.2011. 12:00-13:30
Ambrozia, rozp. 2240, hnotnost 599 gr, Motor Turnigy 1650 Kv, Vrtula Aeronaut 10×6″, bat 2 LiPol Turnigy 1300
130W, koeficient 1,085
1. 9:54, motor 25 sec, prist do 1 m 597 bodov
2. 9:59, motor 30 sec, prist do 2 m 593 bodov
3. 9:53, motor 35 sec, prist do 8 m 564 bodov
Spolu 1754 bodov
Petr Dušek, Hořice – 2.1.2011 – 14-15hod. zataženo, 0°C, Z vítr 3m/s
Siesta, 620g.
Turnigy TR 2826/1900kv + MPJ 3,8:1; 2S Lipol; 14×9; 99W; K=0,798
1. let: 9:53; motor 58sec (2x); přistání nehodnoceno; 547 b.
2. let: 9:55; motor 55sec (2x); přistání nehodnoceno; 551 b.
3. let: 9:58; motor 66sec (3x); přistání nehodnoceno; 545 b.
Celkem 1643 bodů.
Do poslední chvíle jsem čekal na počasí, ale nedočkal jsem se. Sice dnes po obědě krátce vykouklo slunce, ale než jsem se dostal ven, zase bylo spolehlivě zataženo.
Jelikož motor do NYXe stále nemám, zkusil jsem do Siesty „RCEK“ motor s převodovkou, bohužel efekt zvýšení účinnosti se nedostavil. Asi to není ten správný motorek pro převodování.
Ve všech startech jsem motoroval vícekrát. Termika buď nebyla, nebo ji v zimě nevidím. Občas sice nějaký náznak, ale když jsem se v tom otočil, tak nic…
Výsledek raději nehodnotím, těším se na příště!
tentokrate to byla tragedie … sic pekne pocasi,teplo (-1) , slunicko obcas ….
ale kde nic tu nic 🙁
1. let 9 57 28 10 597 -35,84 30 591
2. let 9 57 31 80 597 -39,68 30 587
3. let 9 52 27 30 592 -34,56 30 587
1765 bodů
a nakonec jsme se jeste srazili s petou 😀
Bohuš: Dnes som prvy raz na RCEX vytiahol Ambroziu. Pocasie prijemne, teplota okolo nuly, slaby vietor, po prvej polhodine vyslo slnko a mohol som riadit bez rukavic.
Pre zalietanie som do Ambrozie dal slabsi motor Turnigy 1650 Kv. Napriek malej dosahovanej vyske som nemal problem nalietat maximum. Neviem kde sa nad zasnezenym polom zobrala termika. Po troch maxach som urobil este jeden treningovy let a opet bez problemov maximum.
Bohuš, to je úplně jasný – a) Ambrozka je skvělý model (Palo Polonec je jednička), b) a měla skvělého pilota. Blahopřeji!
Petr L.: Ach jo – tak mi to nedalo a vypravil jsem se pokořit poslední kolo roku 2010…
Podle výsledků bych ho ale nejraději zapřel
Jinak ještě musím omluvit kolegu pana Matěnu – má trochu zdravotní potíže, ale na příští ročník se již těší.
Petře, proč zapřel – na mě Ti sice zase pár bodíků chybí (až mě jednou někdo za tu moji drzost rozbije ústa … :lol:), ale zbytku smečky se vzdaluješ :-). Zdeňkovi přeji brzké uzdravení.
Petr D. Výsledek raději nehodnotím, těším se na příště!
Petře, nevyhrožuj, jo? Nebudu moci spát! Jinak mě Drivecalc pro tu Tvou kombinaci vrací tak 70 W, měřil jsi dobře?
Aleš: tentokrate to byla tragedie … sic pekne pocasi,teplo (-1) , slunicko obcas …. ale kde nic tu nic
Jako že nefoukalo, jo? 😆
H.
vole 🙂
litame uz jinde,tam jednopatrova skola neni,tak se nemusite bat hosani