Jedenácté kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná už v sobotu 27.11. a trvá do 5.12.2010. Protože zima je tu, dny jsou krátké a termika zřídkavá, je toto kolo o 2 dny delší než obvykle.
Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu. Pro odhad příkonu pohonu lze použít prográmku pro výpočet daňového výkonu v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji všem hezké počasí a spolehlivou techniku.
Honza
Jan Kubica, 27.11.2010 13-14:00, jasno, -3°C, skoro bezvětří
Majna, 1500 mm, 518 g, 135 W, k=1.3 (TG2826-1650, 10×6, 2S1550)
1. let: 10:01, motor 32 (vícekrát) = 557
2. let: 9:58, 26, přistání do 3 m = 588
3. let: 9:59, 38 (vícekrát) = 549
Celkem 1694 bodů.
Dneska bylo nádherně – pro termické létání počasí naprosto nevhodné, model není vidět – několikrát jsme jej proti obloze i proti kopcům ztratil – asi by to chtělo silnější brejle nebo lepší koncentraci :D.
V prvním letu jsem se lekl, že model nevidím a vypnul motor po asi 15 s, což dalo asi 5 minut kluzu. Ve druhém letu jsem narazil i na termiku – 2 „nulky“, asi 3 minuty každá, let tudíž v pohodě, třetí let byl jako první, stoupání na 25 s a po 6 minutách dole.
Byl jsem venku po 3 týdnech a užil jsem si to, přeji i vám ostatním podobné zážitky a o hodně lepší skóre. H.
Honza Kadlec napsal:
Ahoj,
také jsem nevydržel a vyrazil na letiště. Počasí – ani nefouklo, zato zima, že by nastydl i lední medvěd. Cca -2°C. Vzal jsem vyvětrat Primeru. Ačkoli asi termika nebyla, prakticky jsem to celé „jen“ odlétal tzv. telepaticky viz http://www.rcex.cz/?p=2536
Primera, 1600 g, AXI 2820/10, 3S LiPol, AE 10/6, 350 W, k=1.1
1. 15s 9:56 1m = 596 – 17 + 30 = 609
2. 15s 10:01 1,5m = 599 – 17 + 27 = 609
3. 12s 9:51 0,2m = 591 – 13 + 30 = 608
Celkem 1826 bodů.
Létal jsem s FCO2 – takhle to u nás vypadá 🙂

J.K.
Hmmm, termika prý nebyla :D, nefoukalo, takže nasvahovat to taky nešlo, že by na té telepatii něco bylo? To mi tady tedy ještě chybělo – nadpřirozeno :lol:. H.
Petr Lokvenc, 28.11.2010, 12:50-13:45,-2°C, nízká souvislá oblačnost,
přízemní vítr cca 1 m/sec, výškový odhadem 4-5m/sec.
Q10.1, 1840 mm, 561g, AXI 2208/20, 140W, Aeronaut 10×6, 2S1600
(Příkon motoru jsem po výtce v minulém kole „přizpůsobil“ ostatním…)
1. let: 9:53 motor 28, přistání 250 = 582
2. let: 9:51 motor 31, přistání 350 = 573
3. let: 9:58 motor 47 2x = 539
Celkem: 1694 bodů
(Honzo, to se po Tobě neopičím, ale opravdu mi to tak vyšlo 🙂 ).
Škoda, že oblačnost nedovolila vystoupat, kam až bych chtěl. Vzhledem k předpovědi počasí jsem ale nechtěl čekat „na jindy“. Ale jinak fajn, mnohem lepší, než v co jsem před létáním doufal.
Tomáš Suk, Etalon XL, k=1.2
27.11. kolem 13:30 Trneny Ujezd, bezvetri, skoro jasno, lehce pod nulou
1. 9:57 -26 +30 = 596
2. 9:58 -24 +30 = 599
3. 9:58 -23 +30 = 600
Celkem 1795 bodů.
Pocasi bylo neocekavane krasne, zima jen trosku, absolutni bezvetri. Termika nejaka urcite byla, ale velmi slaba a tezko rozpoznatelna. Nakonec se osvedcila taktika „co nejmene zasahu do rizeni a drzet se v mistech nad hnedou hlubokou oranici“. Nejvetsi problem bylo cisteni modelu od snehu po pristani a ohrivani baterky pred dalsim startem (kdyz byla vychlazena, tak uz vypinal regl na pokles napeti, jasna znamka toho, ze to chce koupit nove baterky).
Nejake fotky najdete tady –
Tak odkaz na fotky se nezdaril, jeste jednou
http://poletuchy.ic.cz/TrnakRCEX/index.html
Koukám, že za „dobrotu na žebrotu“ – vstřícný krok s rozšířením startovního okna a bum, bác – jsem poslední!!! Zlé jazyky tvrdí, že kdybych nebyl líný jako veš a sestavil Castora … ale já vím svoje. Jeden spoléhá na telepatii, druhý má vrtuli přes půl rozpětí, jedině Petr pochopil, jak se má chovat k pořadateli. Musím si před posledním kolem sehnat nějakou knížku o voodoo a doufat, že mi děti dovolí obětovat morče, těšte se! 😆 😆 😆
Ale krásně tedy bylo, i když, kluci, měli byste se dohodnout:
Honza – Počasí – ani nefouklo, zato zima, že by nastydl i lední medvěd. Cca -2°C.
Tomáš – Pocasi bylo neocekavane krasne, zima jen trosku, absolutni bezvetri. (ale podle fotek byl nabalený jak pumpa)
Jsem zvědavý, jak se povede v týdnu nebo o příštím víkendu ostatním a držím palce a věřím, že i jim bude počasí přát. H.
Taky všem držím palce 🙂 , asi Honzo budeš poslední, protože když klesne teplota pod +5°C, tak nelétám. U mě další kolo tak březen 2011 🙂
Perova bunda je standartni soucast vybavy na letiste pocinaje 1.11. Ale dalo se jeste litat bez rukavic (aspon dokud svitilo slunicko), s cimz jsem uz nepocital a mile me to prekvapilo. Tohle byl opravdu luxus na zimni podminky.
Uz vidim jak vylezu nekdy v unoru po 1.5 mesicnim abstaku do -12ti s nejakym EPP, to pak bude teprve to spravny zimni litani v lyzarskejch rukavicich 😉
Petře, je to dobrý – před rokem jsi někde psal, že pod +10 °C nelétáš :-), ještě pár let to potrvá, ale jsi na dobré cestě, aby z Tebe byl pilot „celoroční“ 😆 . Jinak já mám tu mez nastavenou na -10°, i když uznávám, že to jaksi není úplně tak docela ono. A poslední klidně zůstanu 😉
Tome, souhlas – bez rukavic to šlo, bez kulicha ale ne 🙂
Nicméně, k těm vašim řečem o zimní přestávce a tak: rád bych vás upozornil na horečné zbrojení, které tu v okolí probíhá s cílem být 1.5. v Manušicích. Proti tomu, co se tam na vás (vlastně i na mě) chystá, je „trochu mrazu, sněhu a studené nohy“ procházka růžovou zahradou. Trénujte, bude rozhodovat psychická a fyzická odolnost a tu lze získat jen létáním (tedy, pokud někdo nepřijde s nějakou telepatií, případně brokovnicí 😆 ). H.
Tak jsem prostě rozmazlený. Já vytáhl futrál na vysílač a mezi starty jsem se dopoval Veselým čajem.
A ještě jeden obrázek
Aleš : cekali jsme s petou cely tyden na vhodne pocasi,jelikoz porad desne snezilo,foukalo a mrzlo … vzhledem k tomu,ze na nedeli uz hlasili opet vitr,museli jsme v sobotu, tentokrate kazdy sam,protoze jsme nestihali jit obadva spolecne.
ja sel opet pred barak,peta u sebe k hrbitovu 🙂
u me bylo asi -8 stupnu ve 12hodin co jsem sel … slunce svitilo,a tak jsem zkusil najit nejaky stoupak, podarilo se dvakrat po sobe,po treti kdyz jsem si ubral cas,uz to bylo taktak,ale i prez to to vyslo….
ero neslo videt,3* jsem ho ztratil ale nastesti po chvilce nasel 😀 zabodavani je supr,pac ero nejezdi ale zabije se do zeme jako hrebik 😀
1. let 9 59 20 10 599 -25,55 30 603
2. let 10 0 19 40 600 -24,27 30 606
3. let 9 59 17 30 599 -21,72 30 607
1816 bodů
peta :
Startoval jsem u hřbitova na Šumbarku, docela blízko cesty a proti slunci (zase ten vítr…). Nechtěl jsem chodit do zasněženého pole a na přistání jsem musel nalétnout z boku, cesta byla moc blízko. V posledním startu už mi to nevyšlo, sedlo to asi 20m ode mně. Teplota asi -5°C, vítr u země asi 1-3m/s, ve 150m už ale foukalo kolem 8m/s, možná i více (Daidalos už couval…). V bílém oparu se model rychle ztrácel, po 30s už jsem ho skoro neviděl. Na více startů už jsem byl moc zmrzlý, baterky taky… Hyperion G3 táhne i v mrazu dobře, DesirePower je slabá, mráz jí nesvědčí. Ještě musíme zkusit nové Dualsky G5, tak snad na vánoce. 🙂
1. let 5 57 21 20 357 -31,12 30 356
2. let 10 4 30 60 596 -44,46 30 582
3. let 9 49 29 2000 🙂 589 -42,97 0 546
1484 bodů
Včera ráno som zvažoval či na posledné tohtoročné kolo vytiahnuť novú Ambroziu alebo Q10. Ambroziu ešte nemám celkom v ruke tak som sa nakoniec rozhodol pre osvedčenú Q10. Počasie bolo nádherné, modré nebo, bezvetrie, teplota -7 st. Termika žiadna, len pomalý klz dole. Pri obidvoch letoch som musel v 8 minúte krátko motorovať aby som sa udržal do maxima. Pristátie bolo ako do periny, snehu bolo asi 20 cm.
Pri treťom štarte sa motor odmietol roztočiť, nepomohla ani výmena batérie za rezervnú ktorú som uchovával pod svetrom. Doma po zohriatí motor bežal bez problémov. Zrejme nejaká teplotná závislosť v prijímači alebo regulátore. Takže som absolvoval len 2 štarty.
Miesto: Žilina, Brodno, snehové pole za domom, čas 14:30-15:30, 4.12.2010
Model Q10.1, 520 gr, motor Turnigy 2826 1950 ot/v, vrtula Aeronaut 10/6″, bateria 2xLipol Turnigy Rhino 1250 mAh, prikon 137W, koeficient 1,317
1. 9 min 59 sec, motor 30 + 5 sec, pristátie nehodnotené, 553 bodov
2. 9 min 59 sec, motor 30 + 3 sec, pristátie nehodnotené, 556 bodov
3. nula
Spolu 1109 Bodov
Už dávno se mi to nestalo, ale toto kolo jsem prošvihnul. Nestihl jsem do NYXe rozchodit nový pohon s převodovkou a se Siestou jsem to v dnešním větru vzdal. Takže snad příště… a gratuluji vítězům, což jsou všichni, kteří to v tom mrazu odlétali!
Keďže som lietal z novým érom a zalietal som ho len minulú sobotu aj to v poriadno fučáku čakal som aj ja na vhodné počasie. Nuž v sobotu som vyrazil ale len pred barák kvôli fajnovej zime, najprv som teda dal dva skúšobné lety cca 20 – 25 s a tie vyšli ešte z velkou rezervou ale keďže to bolo skúšobné nič s toho . Behol som teda domov nabiť baterky a asi o 13.00hod išiel na ostro , nuž ale šťastena bola vyčerpaná tak to aj dopadlo . Keďže idem cez mp3 v mobilnom telefóne tak mi v druhej tretine letu zavolala manželka a vtedy sa Mp3 zastavý takže kým som ho zrušil tak sústredenie bolo tam.
Druhý nič nebolo tak som muslel ešte primotorovať takže tiež nič a tretí bol zavŕšenie tých dvoch. Pri poslednom stúpaní mi zaflatrovala výškovka a bolo vymalované , s tom momente odišlo servo, našťastie som hneď otvoril brzdy a podarilo sa mi model dostať bez poškodenia na zem. D47 proste nestačí na plávajúcu výškovku je to ovela väčšia plocha ako jedna polovička Véčka. Takže výsledky ani nedám nie sú toho hodné 😀
Kluci, klobouk dolů, v takovém počasí a taková účast 🙂
Předběžné výsledky
1. Jan Kadlec 1826
2. Aleš Krátký 1816
3. Tomáš Suk 1795
4. Petr Lokvenc 1694
Jan Kubica 1694
6. Petr Kurjan 1484
7. Bohuš Belan 1109
8. Karol Chyba 1
(Úplné výsledky dosud odlétaných kol v Excelu).
Jedu zase na „výlet“, tak oficiálně to vyhlásím až ve čtvrtek. H.
Koukam ze je ze mne „mistr tretich mist“ 😉
Jen doufam, ze posledni letosni kolo bude tak strasne osklivo, ze nikdo nepoleti, abych nemusel jit litat taky… (ostatne Etalon je ted na generalce a docela jsem se zaseknul na nepovolitelnem imbusu v kuzelu, asi ho budu muset vzit dremlem :-(( ).
Tenhle problém jsem měl kdysi taky, od té doby ten originál šroubek nepoužívám (má moc malý 6HR) a dávám tam standardní imbus M4x8 (DIN912)
Nojo, na Optime jsem to tak udelal, kdyz nastaly prvni naznaky problemu s povolovanim, tak tam sel std. imbus. U Etalona jsem na to nejak zapomnel (taky je tam mensi kuzel s mensi dirou)…. No mam zabavu na dlouhe zimni vecery. Ale bojim se ze to stejne dopadne destrukci kuzelu. 🙁
Dremelem ne, vezmi to silou. A pokud to nepovolí, tak je třeba použít ještě větší sílu. To potom někde něco určitě povolí 🙂
Kruci, Honzo, pouzival jsem vsechny typy sily co znam, ale k cemu mi to je, kdyz ta dira uz je uplne ozvejkana? Nasledovaly ruzne finty jako natlouct tam torx (to zabralo u te Optimy), ohrat to, ochladit to, vybrousit tam drazku pro plochy sroubovak (nejde vytvorit dost ostrou hranu, teda bez destrukce kuzele)… Takze pristi operace bude asi ta pilka 🙁
tak turbokuzel od pohody s imbusem jsem mel stejny problem …. imbus se strhal,a neslo sundat 🙁
pak jsem to nejak vytloul, a udelal na nem krizovy system 😀 pilkou na zelezo
Ještě mě napadá – nemáš v okolí někoho, kdo by Ti na ten ožvýkaný šroub navařil např. ten imbus klíč ? Nebo zkusit hlavu šroubu odvrtat ? Ale to je asi blbost. Jen je mi líto ( vlastně proč, z mého to není 🙂 zničit kužel kvůli šroubu.
Kdyz odvrtam hlavu, tak tim stejne znicim minimalne klestinu, ten zbytek sroubu z toho uz nedostanu… Kuzelu je mi taky lito.
No nic, jeste mam par mesicu cas to nejak vyresit.
Tak pánové to Vás obdivuji, nebo žijete někde jinde. V tákovém mrazu jaký byl tento týden v HK si nedovedu představit poletování natož soutěžení.
Asi je to tím, že jako správný sportovec nepřijímám žádné úlevy v rozšíření startovního okna.
Ale potom to už nebylo lidské.
Jinak s tím nepovolitelným imbusem jsem se také 2x potýkal. Skončilo to u pilky na železo, kterou jsem prořízl drážku pro šroubovák a samozřejně i s drážkou v kuželu.
Potom jsem to vyřešil jednoduše – již kužely s imbusem tj.TURBO KUŽELY nepoužívám.
Zdravím všechny odolné vytrvalce.
Béda.
Chvilku tady nejsem a taková dlouhá diskuse :-). Obecně platí, že spoje dvou stejných materiálů (některých) je třeba mazat. Pokud jsou dva díly ze stejného kovu v těsném kontaktu, dojde ke „svaření“ („vědecky“ se to dá vysvětlit tak, že atom jednoho dílu na hranici „zapadne“ do krystalické mřížky druhého dílu, takže hranice „zmizí“ a ten atom už „neví“, ke kterému dílu patří). Pokud se to stane, obvykle není jiné pomoci než „hrubá síla“ (pilka, vrták, bruska) – alespoň v mém oboru, kde se používají nerezové šrouby a matice, se už ani nikdo o nápravu moc nesnaží, bruska je rychlejší 😀 . Principiálně ten spoj už rozpojit nejde, jediná naděje je, že je spoj „kousnutý“ jen místně a postačí „přetrhnout“ jen malou oblast. Držím palce, ať jsou škody co nejmenší. H.