Deváté kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná 27.9. a trvá do 3.10.2010.
Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu. Pro odhad příkonu pohonu lze použít prográmku pro výpočet daňového výkonu v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek, posílejte e-mailem na mou adresu nebo pište na „stoupák“ do příslušného vlákna.
Přeji všem silnou termiku a spolehlivou techniku.
Honza
Petr Jeremiáš, 1.10.2010, čas 12:40– 13:30hod, celkem klidno, občasné poryvy do 3 m/s
Aegea II, 2 m, TGY 28-26, 2sLi-Pol, 125W, aeronaut 10×6, 640 gr.
1. let: 10:05; motor 35 sec; přistání do 1m ; 591 b.
2. let: 9:56; motor 35 sec (opak); přistání do 2 m; 562 b.
3. let: 10:01; motor 54 sec (opak), přistání do 1m; 546 b..
Celkem 1699 bodů.
Tak jsem to odlítal, počasí jaké moc nemusím, tzn. skoro jasno s lehkým oparem (medel se ve výšce ztrácí) a pořádný stoupáky a bohužel o nic menší padáky 🙁
První let do stoupáku, klidně jsem mohl motor vypnout podstatně dřív, nosilo to parádně, tak jsem jen udržoval výšku okolo 250 – 300 metrů a pak jen přistát. Druhý let do toho samého místa, motor jsem vypnul dříve, asi 6 minutě výška přes 300 m a pořád to lezlo nahoru a proti světlé obloze to bylo špatně vidět, takže jsem to shodil během minuty asi do 200 metrů a tam to dle Alti padalo 1,8 m/s, takže z jasného maxima jsem si musel trapně přimotorovat. No a ve třetím letu jsem si musel hned přimotorovat dvakrát.
Jan Kubica, 2.10.2010, 15-16 h., zataženo, ale občas sluníčko vykouklo, JV 4-6 m/s
AH Castor, 2500 mm, 1100 g, Axi 2814/10, 9.5×5, 2S2200, 170 W, k = 0.77
1. let: 10:01, motor 38, přistání do 1 m = 600
2. let: 10:03, 28, do 2 m = 602
3. let: 9:58, 36, do 1 m = 600
Celkem 1802 bodů.
Bylo to dneska takové „divné“, když zrovna svítilo sluníčko, byly i stoupáky, vzhledem k větru se ale moc dlouho vytáčet nedaly. Klesáků jsem taky moc nepotkal. Bylo to takové nevzrušivé „pozvolné padání“, skoro abych se styděl, že mám 1800, určitě to bylo bez mého přispění (že by právě proto 🙂 ?). Ve 2. kole jsem startoval evidentně do stoupáku, jinak jsem létal na pípák ve vysílači odpočítávající 40 s (odpípává posledních 5 vteřin). A kvůli větru jsem byl krátký na přistání v 1. a 2. kole, proto to přelétání.
Mám smíšené pocity, někdy se vracím se 1600 a jsem nabitý, že to byl boj a že to bylo prima, zatímco dneska vůbec nevím, co si o tom mám myslet. Asi i to k našemu koníčku patří. Držím vám všem palce. H.
PS: v příštím roce bez pokuty za zapnutí motoru (viz nahoře v liště)
2.10.2010, Trneny Ujezd, 13:30 – 14:30, oblacno, studeny narazovy vitr do 6m/s
Etalon XL (2,5m), Dualsky+3:1, 16×13, 3s-1300, 230 W, 980g, k=1.2
1. let: 10:01, motor -28, přistání do 3m = 595
2. let: 9:59, motor -29, přistání do 1m = 600
3. let: 9:56, motor -23, přistání do 2m = 600
Celkem 1795 bodů.
Stoupaky byly slusne, ale diky vetru dost promenlive, takove podzimni letani. Motoroval jsme asi trochu vic, takze 1800 bodu bylo jen zbozne prani. V poslednim letu jsme si pekne zakrouzil s hejnem dravcu, ale vydrzelo to jen 4 minuty, pak se komin rozpadl, dravci utekli a ja mel co delat abych to vubec doletel.
Kdybych vedel, ze Honza bude mit 1802, tak ten motor v kazdem letu zkratim o 3s 🙂
sakra chlapi vy mate stesti,u nas je kosa jak v rusku,a tak budeme muset s petanem odlitat zitra,pac je posledni den
Jeste zaznam z vyskomeru.
http://www.poletuchy.ic.cz/temp/RCEX_10.jpg
Honzo sorry, neletal jsem nizko 🙁
Snad podle novych pravidel si troufnu zabzucet jen 10s a pak bojovat ve 100m o zivot 😉
Petr Dušek, Hořice – 2.10.2010 – 16:00 – 17:00 hod.
Oblačno, 11°C, V vítr 2-3m/s
Siesta 1860mm, 580g.
Turnigy TR 28-26/1900; 2S Lipol 1600; 10/6; 150W; K=1,293
1. let: 9:57; motor 34sec (2x); přistání do 3m (bezbodů); 553 b.
2. let: 9:58; motor 38sec (2x); přistání do 2m (bez bodů); 549 b.
3. let: 10:00; motor 39sec (1x); přistání do 2m (27 bodů); 577 b.
Celkem 1679 bodů.
Dnes jsem provětral Siestu, jako přípravu na zítřejší RCEK soutěž. Vzhledem k tomu, že mi už nějak vadne baterka, ubral jsem si 10W na počítaném příkonu 🙂
Počasí nebylo špatné, ale bylo už dost pozdě, a šlo pouze o padání s občasným náznakem termického poryvu (spíš jen zbožné přání). První a druhý start jsem musel vždy před osmou minutou zapnout podruhé. V třetím startu jsem motor podržel 39 sec a to stačilo, ještě tam byla tak 10-15 m rezerva…
Výsledkem se nikde chlubit nebudu, ale byl jsem na letišti a to se počítá…
Karol Chyba, Vráble 2.10.2010, 16.30 hod, oblačnosť 12C, vietor do 2m/s
SPIRIT 2570mm, 670g, AXI 2208/20, 2S lipol 1100, 10/6, 128W, K=0,95
1.let 10:00, motor 38s pristátie 80cm, /30/ 594b
2.let 9:59 , motor 30s pristátie 15cm, /30/ 601b
3.let 9:59 , motot 25+8s prietátie 20cm /0/ 568b
Spolu: 1763b
Keďže len dnes som mal jedinú možnosť odlietať RCEX kvôli pracovným
povinnostiam, vyberať som si moc nemohol . Počasie celý deň pod mrakom , keď som vyliezol za barák o 16:30 začalo troška pofukovať. Preto prvý let som dal 38s , zbytočne moc , druhý som skrátil na 30s a keďže som mal stále poslednú min.veľkú výšku posledný let som dal 25s , bohužial aj pre predošlé dva štarty baterka už lapala po dychu a do konca mi chýbalo cca 1,5min preto som musel ešte primotorovať.
O termike sa moc nedalo hovoriť skôr občasné náfukya hladanie len lepšieho vzduchu.
Mať posledný let lepšiu bat. mohlo to byť o niečo lepšie. Nič bol som rád že som si vôbec našiel čas na odlietanie.
tak jsme dneska po vcerejsim pruzkumu usoudili ze bude lepe .. vcera zima,rukavice na rukach,nic moc .. dneska slunce,teplo . vyjeli jsme na nove letiste ktere nezname,a ihned po nastupu na plochu giganticke hejno ptaku blizici se k nam .. rikam ted nebo nikdy : vystartujeme, ja motoruju 11 vterin ..
peta takticky 29. mno,po chvili jsem si rikal ze to byla chyba,peta ve stratosfere,a ja se placal u zeme,ale nakonec to dobre dopadlo, peta bohuzel po rozpadu termiky nedoletel. a od te doby po termice ani prd …
zbytek letu bylo fakt desivych, defacto se jen padalo,nastesti se dalo neco odlitat na svahu nebo jak to nazvat…
ales kratky
1. let 9 59 11 180 599 -13,80 27 612
2. let 9 57 22 60 597 -27,61 30 599
3. let 9 57 24 50 597 -30,12 30 597
1808 bodů
Petr kurjan
1. let 9 59 29 500 599 -27,17 18 590
2. let 10 0 29 20 600 -27,17 30 603
3. let 9 58 37 x 50 598 -34,67 0 563
1756 bodů
nicmene uz termika kde nic tu nic, zima ukrutna
Ty lotře, zase máš víc! Jak to psal Tomáš, kdybych věděl, že … tak budu motorovat o 3 s míň 😆 Blahopřeji :-).
H.
Dnes bol v Žiline nádherný slnečný deň, teplota popoludní 22 st. Podarili sa mi 2 krásne termické lety, v oboch prípadoch som musel v polovici času padať dole na brzdách lebo som model prestával vidieť. V prvom lete to bolo 450m, v druhom 350 ale dosť daleko. Tým som svoj prídel šťastia vyčerpal. Pri treťom lete som už v tretej minúte zvažoval opakované zapnutie motoru. Vtedy model vletel do stúpaku a šiel hore ako vo výťahu. Po dvoch minútach som ho strácal z dohľadu a stúpak som opustil. A v ďaľších dvoch minútach som spadol tak že som musel 2x zapnúť motor aby som doletel na plochu.
Miesto: Žilina, Brodno, lúka za domom, čas 17:30-18:30, 5.9.2010
Model Q10, 520 gr, motor Turnigy 2826 1950 ot/v, vrtula Aeronaut 10/6″, bateria 2xLipol Turnigy Rhino 1250 mAh, prikon 137W, koeficient 1,317
1. čas 9:50, motor ,30 sec, pristánie do 2 m, celkom 577 bodov
2. čas 9:51, motor 30 sec, pristánie do 6 m, celkom 566 bodov
3. čas 9:49, motor 40 sec (30 + 5 + 5), pristánie nebodované, celkom 536 bodov
Celkom 1679 bodov
Tedy to je až neuvěřitelné, co to počasí dělá. Petr J. nahoře psal něco podobného. Děkuji vám všem za účast a některým i za odvahu, přeci jen to počasí už bývá takové neletecké.
A ještě připomínám, že od nového roku létáme nízko. Zejména pro Tomáše bude zajímavé, že už to tady na severu začali lidi speciálně trénovat, na jaře bude legrace :-). H.
myslim ze jsi psal ze uz nebude penalizace za zapnuti motoru co ?
to bude velmi zajmave 🙂
Tak jsem už zase opravil křídlo na Relaxu po minulé havarii. Celou elektroniku mám zkontrolovanou a ani p.Čečotka nenalezl na vysilači , přijimači ani regulátoru žádnou závadu. Pro jistotu jsem opustil již místo kde se mi letadlo opakovaně zapíchlo z výšky do země.
Relax LS – RCEK 1900mm, 642g
XM2826-10; 2sLipol 1200; 10×6; 121W; K=0,942 (dle daňového výkonu)
Bedřich Koros Hradec Králové-2.10.2010 – 10,00-11,00
Počasí: jasno; vítr 5-6m/s; 12°C JJV
1.let: 10,00; motor 60s (opakovaně); přistání 200cm = 543
2.let: 10,02; motor 45s (opakovaně); přistání 400cm = 556
3.let: 10,00; motor 48s (opakovaně); přistání 500cm = 555
Celkem 1654 bodů
Tak já nevím kam na tu termiku chodíte. Pravdou je, že nové místo mám prakticky na rovině mezi poli. Když jsem přišel provedl jsem první let bez měření pouze na seřízení opraveného modelu.
Ve výšce jsem trefil termiku jako „víno“ a kupodivu se ke mně přidalo káně a začalo řvát-svolávat ostatní. Dolu jsem musel tlačit, alespoň jsem si mohl seřídit i brzdy.
Ale tím to skončili a už jsem jak je vidět opakovaně motoroval- a to dost.
No lepší když dolů řídím já než když to jde nekontrolovaně samo.
Zdravím Béda.