1. Aleš Krátký – 1806
2. Jan Kadlec – 1780
3. Tomáš Suk – 1776
4. Jan Kubica – 1768
5. Petr Kurjan – 1751
6. Petr Dušek – 1744
7. Karol Chyba – 1714
8. Petr Jeremiáš – 1686
9. Bedřich Koros – 1675
10. Bohuš Belan – 1639
Tedy:
(Úplné výsledky dosud odlétaných kol v Excelu).
Prosím o kontrolu, abych někoho nepoškodil – dík.
10 pilotů – to tu ještě nebylo, mám obrovskou radost :D. A taky že se Honza Kadlec vrátil! Už se těším se na další kolo, doufám, že počasí zase vyjde.
Honza
6.9.2010
Ještě „teoretický“ doplněk a poučení: Tomáš a Karol dali k dispozici grafy (a to mi neměli dělat, protože jsem je hned musel „zpracovat“ :-)):
Tedy, Karol stoupal (vždy napoprvé) 180+255+265 = 700 m. Na stoupání spotřeboval 26+33+36 = 95 s motoru. To dává stoupavost 7.4 m/s. Při k=1.36 je příkon 272 W/kg a celková účinnost přeměny energie z baterky na výšku je asi 7.4*9.81/272 = 26.5%.
Tomášova čísla jsou 230+280+290 = 800 m a 25+24+25 = 75 s, stoupavost 10.7 m/s. Při k=1.2 je příkon 240 W/kg a celková účinnost asi 10.7*9.81/240 = 43.6%.
Docela rozdíl, co? Nicméně to odpovídá očekávaným číslům, pohon s převodem proti přetížené malé oběžce.
Ještě jinak – příští rok bude max 300 W/kg. Pro model RCEK to bude znamenat stoupavost tak 8 m/s, pro „normální“ oběžku tak 11 m/s a pro převodovaný pohon 13.5 m/s. Sákryš, abych začal shánět nový motor (a nebo odvolal, co jsem slíbil 🙂 ). H.
sakrble, tak to je spatne,ted si uvedomuju,ze i kdyz budu treba porad prvni :-B tak uz nemam sanci … jelikoz jsem zacal litat pozde a pocita se osm nejlepsich 🙁 buuuuu
Asi budu muset opravit výsledky. Aleš omylem zapsal i moje poslední přistání, které bylo za 0 bodů – musel jsem si pomoci motorem… Tímto se omlouvám, upravuji svůj výsledek na 1751 bodů a stěhuji se na 5. místo… Gratuluji Honzovi i Tomášovi k 2. a 3. místu v tomto kole soutěže!
Opraveno.
Petře, i když Ti to bude připadat divné, udělal jsi mi radost. Modelařina je a vždy bude zábavou gentlemanů!
H.
K tem pohonum – inspiroval jsem se tim, co litali vloni Italove v Autonomy, akorat jsem to dimenzovali na 2cl i na 3cl. S 2cl je to ekonomicke plazeni 5m/s pri nejakych 110W, s 3cl pak uz docela svizne stoupani.
Konkretni sestava = obezka Dualsky 2834CA-6 (70g, kv 1460), prevod 3:1, vrtule 16×13.
A to momentalne litam na 2 roky starou baterku, na pristi rok koupim nejakou novou 1300 30C a to se hned priblizim tem 300W/kg (odhaduji tak 270). 🙂 Jen doufam ze prevodovka vydrzi.