RCEX – 8. kolo

Osmé kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná 30.8. a trvá do 5.9.2010.

Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu. Pro odhad příkonu pohonu lze použít prográmku pro výpočet daňového výkonu v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek, posílejte e-mailem na mou adresu nebo pište na „stoupák“ do příslušného vlákna.

Přeji všem silnou termiku a spolehlivou techniku.
Honza

Komentáře: 10

  1. Honza Kadlec, 30.8.2010
    F3B Eagle E, 3200 mm, 2900g, Feigao B50 7S + Hendrych 6:1, Jeti Master 125A, 16×8, 3S3000, 900 W

    1. 9:54, motor 16, přistání 250 cm = 593
    2. 9:51, 20, 300 = 584
    3. 10:02, 16, 100 = 603
    Celkem 1780 bodů.

    Tady u nás je tak hnusně a o pár kilometrů dál se lítá 🙂 A dobře:

    Ahoj,
    tak jsem to dnes zkusil. Jelikož jsem hodně a dobře pracoval, byl jsem brzy doma. Počasí – polojasno, vítr cca 4-6m/s ( nahoře asi o dost víc ), ale trefil jsem chvíli, kdy nepršelo.

    Co se letových výsledků týká: Eagle je neskutečně skvělý. Motorování okolo 15s je cca 220-250 metrů ( neměl sem Alti a nevím, jak to stoupalo v protivětru). V klidu je to cca 15m/s. Už chápu, proč jsou tato letadla tzv. „královská“ kategorie. Pokud neřídím, letí sám, kam ho pošlu a opadání je opravdu minimální. Vítr ??? Není problém, letí pořád. Přistání – musel jsem ho zvládnout, protože všude jsou kaluže po vytrvalém dešti.
    Honza

    Konečně konkurence pro ty vaše … „káčka“ 😆 . H.

  2. Jan Kubica, 3.9.2010, mezi 16-17 h, skoro jasno, vítr do 4 m/s
    AH Castor, 2500 mm, 1100 g, Axi 2814/10, 2S-2200, 9.5×5, 170 W

    1. 9:42, motor 40, přistání 80 cm = 581
    2. 10:00, 40, 50 = 599
    3. 9:59, 53, 50 = 588
    Celkem 1768 bodů.


    Dneska jsem létat „zbaběle“, do výšky asi 250 m. V prvním letu to bylo vyloženě „padání“, sice se na mě přiletěl podívat dravec, potom ale přeskočil asi o 300 m dál, kde něco bylo, ale na mě už to bylo moc daleko. Přistával jsem brzo. Druhý let byl podobný, asi v 6. minutě ve 100 m mi vlaštovky ukázaly stoupák, takže jsem shazoval z velké výšky. Na třetí let jsem čekal, až to tam bude – bylo! Takovou díru nepamatuji :-(. Motoroval jsem dlouho, ale výška byla i tak hanebná, naštěstí stoupák byl asi o 200 m vedle – a pořádný, zbytek letu byl boj o „nížku“. Příroda vždycky vyhraje :-).


    V podvečer jsem šel s Pavlíkem na „hrad“ (na první fotce vpravo nahoře) a cestou vzhůru jsme na louce potkali kolegu Hynka s házedlem. Vítr téměř utichl, ale termika byla. Modelařina je nádherná!
    H.

  3. Petr Jeremiáš, 3.9.2010, čas 16:30– 17:30hod, klidno
    Aegea II, 2 m, TGY 28-26, 2sLi-Pol, 125W, aeronaut 10×6, 640 gr.

    1. let: 10:08; motor 45 sec (opak); přistání do 1m ; 554b.
    2. let: 9:57; motor 46 sec (opak); přistání do 1m; 552 b.
    3. let: 9:56; motor 47sec, přistání do 1m; 580b.
    Celkem 1686 bodů.
    Než jsem se dostal domů, tak počasí vypadalo celkem slušně, bohužel okolo třetí se zatáhlo a sluníčko už nevylezlo. Po termice ani památky, klesály naštěstí taky nebyly:) , takže jenom kluz. Létal jsem svou klasickou startovní výšku lehce přes 200m, ale to dá AegeaII v kluzu max. 8 minut a musel jsem přimotorovat. Poslední let jsem srabácky o pár vteřin podržel spínač motoru a počáteční výška byla 288m a to už se dá „napadat“. O přistání nemá cenu psát, bylo v podstatě bezvětří a to se nedá netrefit:)
    A protože do neděle už se na letiště s větroněm nedostanu, tak to ani nevylepším:)

  4. Napsal jsem špatně čas u prvního letu, má tam být 10:02.

  5. Petr Dušek, Hořice – 5.9.2010 – 15:30-16:15 hod. Oblačno, S vítr asi 2m/s

    NYX, 2350g.
    Turnigy TR 3548/800kv; 3S Lipol 2450; 14/9; 450W; K=0,96

    1. let: 10:02; motor 17sec (1x); přistání do 3m (24 bodů); 606 b.
    2. let: 10:01; motor 32sec (3x); přistání do 4m (0 bodů); 568 b.
    3. let: 10:02; motor 29sec (2x); přistání do 2m (0 bodů); 570 b.
    Celkem 1744 bodů.

    Tentokrát jsem si počkal na poslední den, a počasí docela vyšlo, ale létal jsem poprvé po 4 týdnech a zřejmě se to trochu projevilo, taky jsem měl začít aspoň o hodinu dřív…
    První start pěkně pod tmavý mrak a do stoupáku spolu s nějakým dravcem, to byla pohoda. Potom ale mrak i dravec zmizely ve výšce a o další slušný vzduch jsem nezavadil, takže ve druhém a třetím startu opakované motorování a výsledek nic moc, ale zúčastnil jsem se, to je hlavní…

  6. Celý víkend som čakal kedy sa počasie umúdri. Najskôr kedy prestane pršať a potom kedy sa utíši vietor. Nakoniec som vybehol na lúku za domom v poslednej chvíli v nedeľu pred západom slnka. Výkony žiadna sláva, ale som rád že som kolo nevynechal. Termika po prechode frontu žiadna, len studený severný vietor. V každom lete som musel opakovane zapnúť motor. Možnost „primotorovania“ sa mi na tejto kategórii páči. A celkom sa mi darili pristátia keď už o nič nešlo po opakovanom zapnutí motoru.

    Miesto: Žilina, Brodno, lúka za domom, čas 17:30-18:30, 5.9.2010
    Model Q10, 520 gr, motor Turnigy 2826 1950 ot/v, vrtula Aeronaut 10/6″, bateria 2xLipol Turnigy Rhino 1250 mAh, prikon 137W, koeficient 1,317

    1. čas 9:59, motor 40 sec (25 + 15), pristánie nebodované, celkom 546 bodov
    2. čas 9:57, motor 30 sec (25 + 5), pristánie nebodované, celkom 557 bodov
    3. čas 9:49, motor 40 sec (25 + 15), pristánie nebodované, celkom 536 bodov
    Celkom 1639 bodov

  7. Tak jsme odletali soutěž i ja a peťa , muj věrný letecký kolega…

    Den : Pátek 3.9.2010
    čas : cca 18:00 až 19:00
    Místo Letište K3 (karviná)
    Počasí : hnus, vítr cca 6m/s, občas déšť
    celá soutěž byla jen padání …. 20vteřin motoru u mně je opravdu těsně těsně na 10 minut, o 10 vteřin déle a už to nevyjde 🙂

    tedy výsledky :
    1. let 9 58 20 30 598 -25,40 30 603
    2. let 10 0 22 20 600 -27,94 30 602
    3. let 10 1 22 50 599 -27,94 30 601
    1806 bodů

    Petr Kurjan
    peťa měl smůlu v posledním letu, chybělo mu asi 5 metrů aby doletl,a musel jen kopnout do vrtule aby doletěl a přišel tak o přistání … jinak by měl stejně jako já pokud jsem dobře počítal
    1. let 10 0 27 100 600 -25,38 30 605
    2. let 10 0 29 150 600 -27,26 27 600
    3. let 9 34 30 50 574 -28,20 30 576
    1781 bodů

  8. BK-HK napsal:

    Tak jsem myslel, že to dnes poněkud vylepším, a nakonec to skončilo opakovaně rozbitým RELAXEM a používám tréningové výsledky z 2.9.2010.

    Relax LS – RCEK 1900mm, 642g
    XM2826-10; 2sLipol 1200; 10×6; 121W; K=0,942 (dle daňového výkonu)
    Bedřich Koros Hradec Králové-2.9.2010 – 15,00-17,00
    Počasí: zcela zataženo; vítr 1-3m/s; 18°C

    1.let: 10,02; motor 40s (opakovaně); přistání 150cm = 560
    2.let: 10,00; motor 47s (opakovaně); přistání 200cm = 556
    3.let: 9,58; motor 41s (opakovaně); přistání 100cm = 559
    Celkem 1675 bodů

    Tak tento den byl na létání RCEX zcela nevhodný – po jakékoliv termice ani památky snad trochu zvířený vzduch nad přivaděčem z D11.
    Dnes jsem to chtěl vylepšit a skončilo to tak ža jsem pouze pěkně na…ný.
    Opakovaný již po druhé běhe 14 dnů problém z neznámých důvodů po kroužení v cca.180m náhle krásný zcela svislý a rovný střemhlavý let, kdy se špice RELAXE zapíchla 7cm do trávníku.
    Případ si se žádostí o radu dovolím popsat v Ostatním na Stoupáku se žádostí o radu.

    Zdravím Béda.

  9. Spirit 2570 , váha 671g , 2 x lipol 1100 Hyperion, Mega F5J , 30A Dualsky, vrtula 10/6.
    sobota všetko pod mrakom od 11.00-13.00 hod, vietor 3-4m

    1.let 9:59, motor 26+10s pristátie 0 550
    2.let 10:00, motor 33s pristátie 60cm 585
    3.let 9:59, motor 36s pristátie 50cm 579
    Spolu celkom 1714bodov

Komentáře nejsou povoleny.