Jak jsem sliboval, na příští rok chci upravit pravidla RCEX.
Hlavním cílem je zjednodušení RCEX, aby si soutěžící mohl skóre spočítat rovnou po letu bez počítače či kalkulačky.
Budou dvě velké změny:
- Koeficient na motor bude buď jedna nebo dva:
– příkon do 300 W/kg – koeficient na motor 1
– příkon mezi 300 a 600 W/kg – koeficient na motor 2
– větší výkonové zatížení být nesmí. - Budou se sčítat „špatné body“
body = sekundy chodu motoru (případně krát 2 pro větší výkony) + sekundy odchylky od maxima + celé metry od přistávacího bodu krát 3 (samozřejmě pouze do maxima 30 bodů).
Proč právě 300 W/kg? Protože to splňuje většina modelů, se kterými se dosud létá. Přemýšlel jsem i o dělení na více intervalů, ale přišlo mi to zbytečně složité. Následující tabulka uvádí, pro hrubou orientaci, maximální dovolené proudy v závislosti na hmotnosti modelu a počtu článků Lipol.
Přemýšlel jsem i o tom, povolit další motorování bez pokuty (tj. čisté MMR). Pro korespondenční soutěž ale tu pokutu nechám, protože každý má možnost si zvolit místo a okamžik startu. Pro klasické „sletové“ soutěže, kdy bude hromadný start, ale žádná pokuta za zapnutí motoru nebude – bude se létat nízko :-).
Takže, když budu motorovat 25 s, přistanu 9:57 a 3.5 metru od bodu, budu vědět téměř okamžitě, že jsem nasbíral 25 (motor) + 3 (odchylka od 10 minut) + 3 (celé metry od bodu) *3 = 37 bodů. Snadné, rychlé, okamžité :D. A samozřejmě vyhrává ten, kdo má těchto „špatných“ bodů méně.
Návrh pravidel RCEX 2011 (korespondenční)
- Jakákoliv elektra, výkon omezený na max. 600 W/kg.
- Let v době trvání 10 minut zakončený přistáním na přesnost.
- Doba chodu motoru ani počet zapnutí motoru za letu nejsou omezeny.
- Hodnocení:
a) 1 bod za každou nedolétanou nebo přelétanou celou sekundu;
b) 1 bod za každou celou sekundu chodu motoru, pokud je výkonové zatížení menší než, nebo rovno 300 W/kg; 2 body za každou celou sekundu chodu motoru pokud je výkonové zatížení větší než 300 a menší než 600 W/kg;
c) 3 body za každý celý metr vzdálenosti od terče k nejbližší části modelu až do maxima 30 bodů;
d) pokud byl motor spuštěn za letu, je za přistání vždy 30 bodů. - 3 soutěžní lety, které musí proběhnout v jednom dni a musí být za takové prohlášeny před startem.
- Letový den musí spadat do startovního okna, které trvá od pondělí do neděle posledního týdne v každém měsíci od března do října a od soboty do další neděle v lednu, únoru, listopadu a prosinci.
- Hodnocení: v každém kole (měsíci) dostane účastník právě tolik bodů, kolikátý v kole bude (1 bod za 1. místo, 5. bodů za 5. místo, atd.).
- Na konci roku bude vyhlášeno celkové pořadí korespondenční soutěže podle součtu dosažených bodů za 8 nejlepších kol. Kdo bude mít nejméně, vyhraje.
Pokud někoho ještě něco napadne nebo se mu to jen nebude líbit, prosím ozvěte se.
Jan Kubica
12. 8. 2010