4. kolo korespondenční soutěže

Čtvrté kolo korespondenční soutěže RCEx začíná zítra 27.4. a trvá do 3.5.2009. Přeji všem účastníkům silnou termiku a pevná křídla!

Pravidla a Výpočtový formulář (Excel).

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu. Děkuji. Jan Kubica

Komentáře: 5

  1. V rámci přípravy na RCEN jsem „přezbrojil“ a létal s Optimou XL (rozpětí 2000, hmotnost 1460 g, pohon Phasor 15-4, vrtule 10×6, Aku 8čl NiCd 1700, 250 W, k=0.86.

    1. let: 10:02, 29 sekund motoru, přistání 180 cm = 600 bodů
    2. let: 10:00, 33 sekund motoru, přistání 50 cm = 602
    3. let: 9:58, motor 32+12 = 560

    Celkem 1762 bodů.

    Hodnocené lety jsou ve skutečnosti 1., 4. a 5., tedy jako obvykle 🙂

    Ve 2. letu (nehodnoceném) jsem chudinku Optimu přetáhl při „vylizování“ bubliny asi v 15 m asi v 8:30, naštěstí už je vojtěška poměrně vysoká a model vývrtku „skoro vybral“. Při těch prvních dvou hodnocených letech jsem zase propotil triko – start do termiky a boj o nížku. Optima je výborný model, ale musí na ni být vidět – kvůli malé boční i čelní ploše se při kroužení (a proti modré obloze) ztrácí. A termika pod 50 metrů výšky je prakticky nevyužitelná – kvůli rychlému profilu a absenci řízené směrovky nejde kroužit v úzkých bublinách. Na druhou stranu přelety přes celou oblohu jsou „brnkačka“.

    Pokud vyjde v neděli chvilka, půjdu zkusit i Havrana. Má to být poslední hezký den na dlouhou dobu 🙁 Přeji všem pěkné počasí a pevné nervy.

    Honza
    2.5.09

  2. Výsledky Tomáš “Abu” Suk
    Kladno – Velká Dobrá 3.5.2009
    model ENko, 1820mm, 775g
    Dualsky 2834-10, 3S Lipol 1300, vrtule Ae 11×7, příkon 161W, k = 1.039

    1. let: 9:52, 42s motoru, přistání 3.8m. 592 – 43 + 21 = 570
    2. let: 9:56, 31s motoru, přistání 87cm. 596 – 32 + 30 = 594
    3. let: 9:53, 33s motoru, přistání 42cm. 593 – 34 + 30 = 589

    Celkem 1753

    V neděli odpoledne z proměnlivého větru jsem nalétal celkem 5 měřených kol, prvni dvě nakonec byla škrtací (547 a 544), časy sice celkem dobré, ale jednou přistání 11m a druhý let s opakovaným zapínáním motoru, takže obě za 0b.

    Gratuluji Honzovi ke krásným výsledkům s „velkou“ Optimou !

  3. Výsledky jsou ze seznamování se SIESTOU dne 30.4.09 dopoledne v rámci přípravy na RCEJ v Lomnici n/P.
    SIESTA -Top Model 1850mm, 680g
    MIG400/4,8+převod.5,3; 2S Lipol 1300; 13×11; 63W; k=0,232
    Bylo jasno, ale bohužel na mém „cvičišti“ bez termiky, tudiž se mi dařily časy pouze kolem 6 až 7 min. při 60sec motoru. Dovolil jsem si použít dříve uvedeného přepočtu + 3 min.
    Zvažoval jsem použití výsledků z Lomnice, ale i tam byly v některých kolech podle podmínek běžně časy kratší než 10 min a to nejen v mém případě. V prvém kole kdy jsem měl sice 10:06, ale bohužel při přistání jsem si škrt o plyn a byla z toho krásná „0“.

    Takže uvádím:
    1.let: 9:10; motor 86sec; přistání 550cm; = 545
    2.let: 10:00; motor 86sec; přistání 350cm; = 601
    3.let: 9:35; motor 76sec; přistání 150cm; = 584

    Celkem 1730 bodů.

    Vidím, že si na sebe budem ještě se Siestou nějaký čas zvykat (chce ještě i pořádně zalétat) a s Parabolic si zkusím cvičně některé RCEN v našem kraji.

    Zdravím Béda.

  4. Ivan Hořejší, 3.5.2009
    Q10.1 dostala nový pohon: NEU1105/3Y, převodovka Dualsky 3.1:1, vrtule 12.5×9, regulátor PHX 35, Aku Hyperion 1500-2S, příkon 160W, k=1.32

    1. let: 4:50, motor 20 s, přistání 150 cm = 291 bodů
    2. let: 9:56, 20, 30 cm = 600
    3. let: 9:58, 20, 180 = 599

    Celkem 1490 bodů.

    PS: První let byl s vypnutou brzdou a tudíž protáčející se vrtulí, to jen na vysvětlenou.

  5. Jan Kadlec, 3.5.2009
    Taky přezbrojil: Ion III., NEU1509/1.5Y, převodovka 6.7:1, vrtule 15×13, regulátor CC 125, Aku A123 6S, příkon 850W, k=2.36

    1. let: 9:48, motor 10 s, přistání 260 cm = 588 bodů
    2. let: 9:50, 13, 510 cm = 574
    3. let: 10:03, 10, 150 = 600

    Celkem 1762 bodů.

    Moc pěkné!

Komentáře nejsou povoleny.