RCEX – 7.kolo

Sedmé kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná 26.7. a trvá do 1.8.2010.

Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu. Pro odhad příkonu pohonu lze použít prográmku pro výpočet daňového výkonu v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji všem silnou termiku a spolehlivou techniku.
Honza

Komentáře: 25

  1. delas si srandu, pred 2 vterinama jsem odeslal dotaz kdy bude dalsi kolo,dal jsem odeslat a uz byl na indexu clanek 🙂

  2. Na to že jsem byl v Praze je to docela úspěch, co? Naplánované zveřejnění příspěvku – fakt za to nemůžu :-). H.

  3. Aha, takze jestli bude zavodit Ales, tak nema smysl se moc snazit zejo…. 😉
    No stejne to asi zkusim, snad to stihnu v patek, o vikendu jsem uz pryc (mimochodem Honzo, tam „u vas“, na Ploucnici, ale modely se mi uz do lodi nevejdou).

    1. Je je, ja myslel, že mas dovcu cely tyden. Pokud ne, mam radost (a nemyslim to zle) – bude nas vic. Takze – hrr na Alese 🙂 H.

  4. Petr Jeremiáš, 26.7.2010, čas 16:30– 17:15 hod, klidno
    Aegea II, 2 m, TGY 28-26, 2sLi-Pol, 125W, aeronaut 10×6, 640 gr.

    1. let: 10:03; motor 40 sec; přistání do 1m ; 588 b.
    2. let: 10:05; motor 40 sec ; přistání do 2m 583.
    3. let: 10:08; motor 40sec, přistání do 1m; 583b.
    Celkem 1754bodů.
    Pro mě jako svátečního pilota naprosto fantastický výsledek, kdybych mohl na letiště dřív, tak bylo reálných snad i těch 1800 :). Naprosto ideální podmínky, i v tak pokročilou dobu nosilo ve výškách nad 100 metrů skoro celé nebe a hlavně tak 3/4 hodiny pořád!!!! Naprosto zbytečně jsem motoroval do 200m( pro jistotu), během letu jsem model musel i několikrát „shazovat“. Dokonce jsem si udělal osobní rekord 433m ( bohužel v padesáti už nevidím tak jako ve dvaceti 🙁 )
    Ještě jsem chtěl jít létat dneska, počasí je ale bída a do neděle už bych to nevylepšil.

    1. Petře, moc hezké – blahopřeji. Já zatím vyčkávám, snad v pátek 🙂 H.

  5. Petr Dušek, Hořice – 29.7.2010 – 11:00-12:00 hod.

    NYX, 2350g.
    Turnigy TR 3548/800kv; 3S Lipol 2450; 14/9; 450W; K=0,96

    1. let: 10:01; motor 24sec (2x); přistání do 4m (0 bodů); 576 b.
    2. let: 10:02; motor 17sec (1x); přistání do 2m (27 bodů); 609 b.
    3. let: 9:59; motor 19sec (1x); přistání do 2m (27 bodů); 608 b.
    Celkem 1793 bodů.

    Víkend bude náročný a tak když se dnes dopoledne udělalo nečekaně hezky – polojasno, asi 24°, Z vítr asi 2m/s – vyrazil jsem na letiště. Dnes jsem trpěl „předčasnými starty“, motoroval jsem těsně přes 100m a ve všech startech následoval po motoru rychlý pád po kterém jsem se vzápětí chytil, kdybych vždy startoval o 2-3 minuty později, mohlo to být asi bez nervů… V prvním startu jsem si navíc do stoupáku musel pomoci druhým motorováním. Ale celkově výsledek docela slušný. Graf z výškoměru dávám na Stoupák do vlákna RCEX.

  6. tak jsme včera večer okolo 19te hodiny odletali ja a peta kurjan dalsi kolco rcex ikdyz pocasi vubec nepralo, bylo hnusne, zima, slunce jsme na severni morave nevideli cely tyden takze po termice ani prd … ale protoze ma byt jeste hnusneji,museli jsme to odlitat vcera.

    v podstate se to dalo jen odstat, nic jineho delat neslo….
    Aleš Krátký
    1. let 9 59 24 10 599 -30,00 30 599
    2. let 9 58 25 40 598 -31,25 30 597
    3. let 9 59 23 80 599 -28,75 30 600

    1796 bodů

    Petr Kurjan
    1. let 9 35 39 20 575 -41,87 30 563
    2. let 9 55 40 30 595 -42,94 30 582
    3. let 9 58 35 90 598 -37,57 30 590

    1735 bodů

    1. Hmm, pěkné, ale neradujte se – Karol Chyba 1848! Já toto kolo vypouštím (z „havarijních“, tj. závažných důvodů – ještě napíšu). H.

  7. mno tento mesic jsem to vylozene posral volbou terminu,kdybych byl litat dneska (teda kdyby jsme mohli letet znova) tak mam mega score 🙁 bouzel to ted bude stezi druhe misto … opruz

  8. E-mail od Karola Chyby:

    Ahoj Jane.

    Tak dnes som sa rozhodol že si skúsim tú tvoju RCEX.
    Posielam ti potrebné súbory nie som zaregistrovaný a nejako som nevedel nájsť ikonku zaregistrovať tak ti to posielam.
    Jediná vec ktorú neviem úplne presne sú parametre mojej F5J MEGY mne to vyšlo na 150W. Ak by to bolo ináč prerob ten môj výsledok.

    Ahoj Karol

    malý komentár:

    Počasie som si pozeral už od vyhlásenia nového kola, mám dovolenku tak som si mohol vybrať. Podľa predpovedí mi to vychádzalo buď na utorok alebo na nedelu. Keď že v utorok som bol z rodinou na návšteve u svokry tak s toho nič nebolo škoda lebo doobeda bolo naozaj skvelé počasie spraviť dobrý výkon. Nedela ráno úplne fantastické počasie, zobral model a poď ho na kúsok plochy tu u nás v parku. vietor síce fúkal nie moc dobre na pristávacií bod musel som pristávať 45% na smer vetra vzhľadom na stromi ktoré by som mal ak by som pristával kolmo na vietor rovno v dráhe, ale aj to je dobrý tréning. Prvý štart bol tak na cca 4s skontorlovať či je všetko vytrimované v poriadku a poď ho na ostro.
    Keďže som si pozeral výsledky spredchádzajúcich kvôl a som dosť súťaživý typ, vyrátal som si že keď chcem mať podobný výsledok ako zatial najlepší výkon Jana 1847 tak viac ako 12 s motora som nemohol ani pomyslieť.
    Prikladám aj grafi ,prvý let to bolo také trápenie cca v 80m , ale v druhej polovičke sa to pekne rozdýchalo druhý let bol hneď do stupáku a tretí na začiatku trocha trápenia ale znova pekné ustredenie a išlo to hore. Takže ak to zhrniem krásny deň a počasie. Ale stále to udem pripomínať Janovy príď na poriadnu súťaž a určite neodlepíš prst v 12 tej sekunde. Ten adrenalín a nervozita je na súťaži k nezaplateniu.

    Model na F5J outruner
    SPIRIT , 2380mm, váha 689g
    motor Mega F5J 150W, 2čl. 1100 G3 hyperion, vrtula 10/6, reg dualsky 30A
    koeficien 1,088534107

    Výsledky:
    1 .Let : 9:59 , motor 12 sec., pristátie 50cm 616
    2 .Let : 10:00 , motor 12 sec., pristátie 60cm 617
    3 .Let : 9:58 , motor 12 sec., pristátie 50cm 615
    Spolu : 1848 Bodov.

    JK:
    1) Krásný výsledek, blahopřeji.
    2) Komentáře sem může psát kdokoliv. Kvůli spamu je to ale nastavené tak, že první komentář vždy vyžaduje „ruční“ schválení. Druhý komentář stejného autora a se stejným mailem už se objeví ihned – na schválení nečeká (kdy to pochopí Aleš :lol:).
    3) Výkony motorů: zařekl jsem se, že to nikomu opravovat nebudu. Je to soutěž pro „srandu králíkům“, o nic v ní nejde. Jsem si vědom toho, že měření či odhad výkonu není nejšťastnější řešení, už jen třeba proto, že se výkon mění dost výrazně s časem i teplotou. Ale na nic lepšího jsem nepřišel. Takže, ačkoliv se mi někdy zdá, že zejména u „F5J outrunnerů“ někdo píše málo, zarytě mlčím. Pokud někdo napíše před soutěží, že to chce spočítat/odhadnou, tak rád pomohu, po soutěži už ne. Platí tedy to, co si kdo napíše, jinak bych se z toho zbláznil a vy ostatní taky :-). Až půjde o „majetky“, vezmu klešták a budu měřit, teď mám radost, že létáte.
    4) Nervy při soutěži – viz 2. článek z Hořic (bude asi až zítra 🙂 ).
    H.

  9. SMS od Ivana H.
    Letiste Stankov 1.8./19-20/Q11, 530g, XM 2826/10, 150 W
    25s / 9:30 / 2m
    25s / 9:54 / 3
    25s /10:00 /6

    Celkem 1725 bodů.

    1. ten vysledek je neuveritelny.
      jo tak kura, nazev je jmeno cloveka .. zkus to prejmenovat, nazev zni jako nadpis

  10. Tak jsem myslel, že to ještě poněkud vylepším, ale již mi čas nedal a tak posílám výsledky z 27.7.2010
    Relax LS – RCEK 1900mm, 642g
    XM2826-10; 2sLipol 1200; 10×6; 121W; K=0,942 (dle daňového výkonu)
    Bedřich Koros Hradec Králové-27.7.2010 – 10,00-12,00
    Počasí: jasno; vítr 1-3m/s; 27°C

    1.let: 10,02; motor 20s; přistání 400cm = 600
    2.let: 9,40; motor 20s; přistání 300 cm = 585
    3.let: 9,57; motor 20s; přistání 250cm = 602
    Celkem 1787 bodů

    Tak poprvé s čistým RCEK – nějak ale nemám štěstí na termiku stále to musím očima tlačit až do konce a ještě s tím navíc neumím moc přistávat. Musím víc trénovat. To se potvrdilo na RCEK v Hořicích i když tam to bylo ještě o něco málo horší.

    Zdravím Béda.

  11. hele karol jestli mi tu budes delat minusky ve score,tak si me neprej 😀
    a vubec co to mas za motor ? ten megacky co je pro RCEK (outrunnery v F5J?)
    mam napad,navrhuju vyradit lidi mimo CR :-DDDDDD

    1. Ano ten motor má označenie F5J Mega spĺňa parametre pre F5J outruner a prevašu RCEK.

        1. 9,5m /s ale musia byť nabyté , ten druhý a tretí krát to už tak neliezlo hore, na súťaži dobíjam po každom lete, teraz vzhladom na 12s motora som nedobíjal.
          Niektorým v outruneroch to leze aj cez 10m/s takže asi priemer. No a to som si myslel že sa mi podarý SPIRIT spraviť tak do 640g hmm ale nezadarilo. A ktomu výkonu proste som vymákol super počasie a určite tam bolo aj trocha šťastia to ktomu musí byť. Ale hlavný je aj tak tréning a hlavne v každom počasí.

        2. tak to ja vim ze musi byt trening,ja trebuju jako divy,tim jsem povestny … jen se mi nezda ten vykon motoru a ty casy 🙂 fakt docela haluz

        3. Kapka talentu vydá za kupu usilovné dřiny (pár takových znám), na druhou stranu trénink sice nepomůže, ale ani neuškodí :lol:.

          Aleši – těch 10 minut se dá nalétat i z 30-50 metrů, ale musíš být dopředu smířený s dlouhým čekáním na tu správnou chvíli. Když svítí sluníčko, tak jsou ty intervaly tak 20 minut. A taky se to nepovede vždycky, když ale jo, tak ten pocit je úžasný. H.

        4. neuc orla leta 🙂 haha ..
          ja vim,ja nerikam ze litam spatne,jen rikam ze je to supr vysledek a zajma me mega motor se svym vykonem

  12. Ahoj,

    minulé kolo som vynechal ale včera sa mi podarilo:

    Miesto: Žilina, Brodno, lúka za domom, čas 18:00-19:00

    Model Q10, 520 gr, motor Turnigy 2826 1950 ot/v, vrtula Aeronaut 10/6″, bateria 2xLipol Turnigy Rhino 1250 mAh, prikon 137W, koeficient 1,317 (tentokrát je koeficient dúfam v poriadku)

    1. čas 10:04, motor 30 sec, pristánie 600 cm (15 bodov), celkom 571 bodov
    2. čas 9:59, motor 27 sec, pristánie 20cm (30 bodov), celkom 593 bodov
    3. čas 9,58, motor 26 sec, pristánie 230 cm (24 bodov), celkom 588 bodov

    Celkom 1752 bodov

    Fúkal slabý západný vietor a bolo to dosť nepríjemné lebo som musel lietať oproti slnku. Našťastie slnko už bolo blízko horizontu. Ale napriek tomu som pri každom lete našiel aspoň slabučkú termiku a podarilo sa mi vydržať až do konca bez nutnosti opakovane zapnúť motor, asi prvý krát v tejto súťaži. Q10 ukázala že jej takéto podmienky svedčia. Len s pristávaním to nie je slávne. Na Q10 brzdím len vyklopením krídeliek nahor. Pristával som na rýchlosti a 2x sa model po zemi odviezol aj viac ako dva metre – pristávacia plocha je pokosená nakrátko stádom oviec (sú tam aj živočíšne lubrikanty ale našťastie som žiadny netrafil). Doma už pol roka čaká nová Ambrozia na skompletovanie, keď ju dostanem do vzduchu a naučím sa s ňou lietať bude to snáď lepšie.

    Bohuš

Komentáře nejsou povoleny.