Statistika z Holíče

I když jsem v Holíči nebyl (někdy příště :-)), poskytly zveřejněné výsledky „potravu“ mé vášni pro čísla. A tady jsou výsledky.

První na řadě je FXJ, aka „výškové spínače“. Následující tabulka udává počty letů dané délky.

Dolní mez nalétaného času [s] Horní mez nalétaného času [s] Počet letů v tomto rozmezí
0 10 19
10 180 9
180 240 12
240 300 16
300 360 25
360 420 23
420 480 19
480 540 14
540 560 4
560 580 8
580 600 127
     
Celkem 276

Můj dojem: správně zvolená výchozí výška, maximum se podařilo nalétat v méně než polovině letů. Taky je vidět, že pokud někdo neulétl maximum, přistával většinou okolo 6 minuty.

F5J
U F5J jsem zvolil jinou metodiku, protože mě zajímá doba motorování. Ze všech letů jsou tedy „vyzobány“ jen ty lety, u nichž se podařilo nalétat maximum – zde definované podmínkou, že body za let (bez přistání) musí být větší než 540.

Celkem letů – 354
Letů, v nichž byla ztráta menší než 60 bodů (bez přistání) – 251
Z oněch 354 letů je tedy v dalším zpracování uvažováno pouze těchto 251 (tj. 71% letů skončilo nalétáním maxima).

(Ztrátou se rozumí doba chodu motoru + časová přesnost přistání, přesto to budu nadále nazývat dobou motorování, chyba snad není velká.)

Průměrná doba motorování – 19.71
Minimum – 2
Maximum – 59

Dolní mez motorování [s] Horní mez motorování [s] Počet letů v tomto rozmezí
0 5 3
5 10 30
10 15 67
15 20 53
20 25 43
25 30 22
30 35 15
35 40 9
40 45 4
45 50 3
50 55 0
55 60 2
     
  Celkem 251


Obrázky jsou výmluvnější.

F5J outrunner
Podmínky obdobné, jako v předchozím případě.

Celkem letů – 300
Letů, v nichž byla ztráta menší než 60 bodů (bez přistání) – 156 (tj. 52% letů skončilo nalétáním maxima – jenom?).

Průměrná doba motorování – 35.27
Minimum – 19
Maximum – 59

Dolní mez motorování [s] Horní mez motorování [s] Počet letů v tomto rozmezí
0 20 2
20 25 13
25 30 28
30 35 43
35 40 39
40 45 15
45 50 9
50 55 5
55 60 2
     
  Celkem 156

Zajímavá, poučná a tak trochu i očekávaná data. Nicméně závěr nechť si udělá každý sám, necítím se povolán ty mé „ventilovat“ (když „to nelítám“ 🙂 ), možná později.

Honza
13.7.2010

komentáře 4

  1. Zaujimava statistika, poucna aj pre mna. Ja lietam malu kategoriu outrunner medzi 30-40 sec motoroveho letu takze som som v ramci priemeru (aj vo vysledkoch). Vdaka za pracu ktoru si si s tym dal.

    Bohus

  2. Obdobná data z Hořic:
    Celkem letů 132
    Celkem maxů 61, tj. jen 46%
    Průměr 33.26 s.

    Tedy, mé závěry a dojmy (snad už si mohu dovolit je po Hořicích uvést, aniž bych byl obviňován, že „to přeci nelétám“):
    1. Motorový let o délce 30 s stačí na nalétání maxima pouze v polovině letů (samozřejmě v průměru, špičce určitě ve větším procentu).
    2. Podržet plyn déle dle současných pravidel nic nestojí. Například, vítěz kola motoroval 25 s a měl tudíž 9:35 a 100 bodů za přistání, tj. 675 bodů. Já, primitiv, motoruji 50 s a mám tudíž 9:10 a 100 = 650, tj. přepočtených 960 bodů. V Holíči stačilo na finále 943, v Hořicích 927.
    3. Jo, až to pochopí a budou dělat všichni, tak začne jít o sekundy – výkonné pohony a centimetry za přistávání.
    4. Zatím však jezme mrkev kvůli zraku a pilujme přistávání – úspěch se zaručeně dostaví (a to i bez termiky 🙂 ).

    V tomto mém dřívějším článku jsou změřená data, sice pro RCEX, ale v podstatě potvrzující výše uvedené. H.

  3. mas pravdu, ono staci motorovat s nynejsimi pravidly a nynejsimi soutezicimi 🙂 az na to prijde vetsina (respektive pocet lidi > nez pocet mist ve finale) tak bude zle

  4. Nevím, jestli bude zle, spíše si myslím, že budou i tak vyhrávat pořád ti samí, jen si nejsem jist, zda to bude ještě zajímavé, to „padání“. Asi bych to měl rychle smazat, ať si na to všichni přijdou sami 🙂 H.

Komentáře nejsou povoleny.