X5J – 10.7.2010

Chtěl jsem se zajet podívat do Holíče na Eurocup, ale vyhlídka na strávení 10 hodin v autě při „třicítkách“ mě odradila. Namísto toho jsem si odlétal americkou korespondenční soutěž X5J a také „kamenickou“ (dle místa vzniku) EL30.

X5J, 10.7.2010, mezi 9. a 10. hodinou
AH Castor 2.5M, Axi 2814/10, vrtule 9.5×5, 2S2200, 180 W, 1100 g.


Příprava.

1. 9:59, motor 20 sekund (2x), přistání nehodnoceno = 579
2. 9:56, motor 23 (1x), přistání daleko = 573
3. 9:59, motor 31 (2x), přistání nehodnoceno = 568

Celkem 1720.

Protože na dnešek slibovali až 35 °C, šel jsem létat hned ráno (bylo jen asi 27 °C). Stoupáky byly a bylo jich hodně, ale jen takové malé, slabé a hned se rozpadaly. Létal jsem přibližně do 100-120 m, v prvním kole jsem si musel přimotorovat asi v 8. minutě (au, to bolí), ve druhém mi chyběl metr výšky, abych doletěl až k bodu, takto jsem potupně skončil asi 12 m od něj. No a při 3. letu jsem byl za 3. minuty dole a po druhém motorování se už model chytil.

Tedy, je to můj letošní nejhorší výsledek v X5J, ale přišlo mi zbabělé létat na 3čl. za 15 sekund do 300 m a potom dlouho „padat“ na bod. V normální soutěži bych se na nějaké hrdinství vykašlal :-), to je fakt, ale v této korespondenční mi přišlo zábavnější létat nízko (nicméně souhlasím i s těmi, kteří to nazvou blbostí :lol:).

Hned po X5J jsem si „hodil“ EL30, tentokrát už jen na 100 Wmin/kg, což u Castora odpovídá T= 24*1100/180 = 147/4 = 37 s. Počasí bylo lepší než než při X5J, bylo to takové přeskakování z bubliny do bubliny ve výšce mezi 50 a 100 m. Na první čtvrthodinu mi stačila 2 stoupání a celkem 9 s motoru (vše jsem létal na jednu baterku, takže stoupavost v této fázi mohla být nějakých 5 m/s), potom už to bylo horší, ale pořád prima. Výsledek mě překvapil, myslel jsem si, že se přes půl hodiny se 100 Wmin/kg nikdy nemohu dostat (za klidu to vypadá, že je potřeba 13 Wmin/kg na minutu letu, takže 100 Wmin odpovídá asi 8 minutám letu).

Tedy, 100 Wmin/kg: Dobrná 10.7.10 – 35:48


Namísto tužky a papíru s sebou nosím foťák, funguje i jako záznamník, tak se mohu po letu svěřovat i s dojmy 🙂

Příště tedy s 50 Wmin/kg – obávám se, že je to konečná, ale zkoušet to budu.

LÉTÁNÍ V TERMICE JE NÁDHERNÉ A LÉTÁNÍ V TERMICE A NÍZKO JE JEŠTĚ LEPŠÍ!

Honza
10.7.2010

1 komentář

Komentáře nejsou povoleny.