Šesté kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná 28.6. a trvá do 4.7.2010.
Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu. Pro odhad příkonu pohonu lze použít prográmku pro výpočet daňového výkonu v Excelu.
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.
Přeji všem silnou termiku a spolehlivou techniku.
Honza
Ahoj
Jedno prvenstvi mi uz nikdo nevezme = jako prvni sem davam vysledky 🙂
Tomáš Suk Etalon XL (k=1.2)
Po. 28.6. kolem 13h, Trneny Ujezd, skorojasno, teplo, variable 1-3m/s
1. 10:03, 16s motor, pristani do 3m = 602
2. 10:00, 15s motor, pristani do 4m = 603
3. 9:58, 12s motor, pristani do 2m = 611
celkem 1816
Podminky byly opet velice priznive. Udelal jsem nejdriv nekolik zkusebnich letu, behem nich jsem vytrimoval Etalona po oprave. Protoze uz to zacalo slusne nosit, sel jsem na ostry start i s napul vybitou baterkou. Prvni dva soutezni lety jsou si podobne jako vejce vejci (viz graf, cervena a modra), zhruba do 170m na motor a pak uz vytah 1,5 – 2m/s. Po 7 minute brzdy ven a 7-9m/s dolu. Pristani jsem bral trochu lezerneji, nechtel jsem aby prilisna snaha a premotivovani dopadlo jako v Manusicich. Pred tretim startem jsem rychle vymenil baterku, protoze ta prvni uz zacala uvadat. Trochu jsem zariskoval a letel jen na 12s motoru. A malem se mi to vymstilo. Posledni let byl nervak. Mohutny stoupak se behem predchozich 25minut vycerpal a rozpadnul a najednou jsem byl, po marnem prohledavani okoli letiste, v 6 minute v 50m, (misto ve 400). Nastesti jsem se v posledni chvili zachranil nad silnici a dokonce nastoupal do motorove vysky 150m.
Zaznam z vyskomeru – http://www.poletuchy.ic.cz/temp/RCEX_6.jpg
Nadherne politani, ikdyz viditelnost trosku horsi (takovy zakal ve vetsi vysce, zadne bile mraky). Perlicka nazaver – kdyz jsem „po soutezi“ vylitaval druhou baterku, nalital jsem pres 30 minut na 13s motoru, najednou nosilo 3/4 oblohy. Az kdyz jsem zjistil, ze v kresilku zacinam usinat, brzdy ven a dolu 🙂
Tak to ti závidím. Já to byl dneska taky zkusit, jako pracující 🙂 jsem se ale na letiště dostal asi v 17:30, dal jsem 9 letů a všechny úplně stejný 🙁 Na motor 40s, což je u mě asi 240 m a přistání mezi 6-8 minutou. Nikde ani náznak stoupáku, vyjíímečně nějaká ta nulka. Zítra to zkusím znova, snad to bude lepší.
No jo, kveceru uz to lehlo, ja pak jeste lital chvili s akrobatem a kdyz jsem kolem 16h jeste jednou hodil Etalona, tak uz tam temer nic nebylo.
Jinak jsem (bohuzel?) taky bezny pracujici zamestnanec, ale dnesni pocasi a zbytky z nevybrane lonske dovolene se nedaly vyuzit lepe.
Krása nesmírná – Tome, blahopřeji. Já čekám na víkend, až se zkazí počasí 🙁
Tak jsem dneska dal pár letů a jasně se ukázalo, že létat s větroněm 1, max. 2x týdně je dost málo. Pětkrát start do termiky, z toho pouze jeden max., Aegea II chce pořád řídit a to není nic pro moje „olšový“ ruce. Je vidět, že prostě trénink neokecáš 🙂
Jinak jsem si myslel, že za slušného počasí bych mohl dát okolo 1750 bodů. Cvičně jsem si to zkusil naťukat do tabulky a spadla mi čelist – na 1800 bodů u mého modelu to znamená motor 28 s(150 m), přistát přesně v 10:00 a do 1 m.
Takže s tím přepočtem by jsi měl něco udělat:) 🙂 🙂 🙂
Petře, všechno nejlepší xvatku!
Při 30 s chodu motoru a 200 W/kg (aby bylo motorování za 30 bodů) by ses měl dostat min. do 200 m, hledej někde chybku.
Jinak závidím, že létáte, já pracuju :-(. Ale v tomto horku se mi stejně chce tak akorát na pivo :-). H.
Petr Jeremiáš, 1.7.2010, čas 16:30– 18:00 hod, klidno
Aegea II, 2 m, TGY 28-26, 2sLi-Pol, 125W, aeronaut 10×6, 640 gr.
1. let: 9:57; motor 48sec (2x); 550 b.
2. let: 10:00; motor 50sec (2x); 551b.
3. let: 9:59; motor 40sec, přistání 180 cm; 587 b.
Celkem 1688 bodů.
Pro mě parádní výsledek, ještě jsem myslel, že to dneska vylepším, ale v tom vedru se mi nikam nechce. Kdybych motoroval tak o 5-6s dýl, tak jsem to naletěl i v prvních dvou letech, ale na počáteční výšku přes 250 m létají jen srabové 🙂
Jinak jsem se Honzo zamyslel nad tím stoupáním, jak jsi mi radil a porovnal to s tvým článkem „stoupavost elektroletu“ no a ono to docela s tím článkem sedí. Taky ti tam vychází u modelu 2m a motoru 2208 (kv cca 1600) a vrtule 10×6 stoupání okolo 6m/s 🙂 On pohon do RCEK nepatří zrovna k nejúčinnějším 🙂
… na počáteční výšku přes 250 m létají jen srabové …
To je furt moc, hrdinové lítají níž (a potom s hanbou přidávají plyn :lol:)
S tou účinností máš asi pravdu, nedošlo mi to. A teď koukám, že máme stejně, měli bychom dát rozlétávání 🙂
H.
Stydím se a kdyby nebyla tak tvrdá hlína, zalezl bych pod zem. Nicméně, dobře mi tak 😆
2.7.2010, 17-18:00, jasno, 32°C, větříček občas
Castor, Axi2814/10, 9.5×5, 2S2200 unavená, 1080 g, 180 W
1. let: 10:00, motor 44 (3x) = 563
2. let: 9:59, motor 42 (3x) = 564
3. let: 10:00, motor 47 (4x) = 561
Celkem 1688.
Názorná ukázka špatně zvoleného místa i doby, ale nechtělo se mi nikam jezdit (a rozebírat éro, které má teď hangár ve sklepě). Stoupáky tak minutové a nulky, vítr přes stromy, metr vysoká tráva (dobře tlumí přistání) a i tak jsem spokojený, že jsem se po týdnu zase dostal ven.
A co vy, zbývající? Musíte letět 1817, pokud chcete pobít Tomáše 🙂 H.
SIESTA RCEJ 1860mm 660g
MIG400/4,8+převod.5,3; 2sLipol 1100;14×9; 85W; K=0,644
Bedřich Koros Hradec Králové – 1.7.2010 – 14,00 – 16,30 hod
Počasí: jasno, 28°C; vítr Z cca.1-3m/sec
1.let: 10.00; motor 60 sec; přistání 150cm = 588
2.let: 9,59; motor 60sec; přistání 250cm = 584
3. let 9,57; motor 50sec; přistání 300cm = 589
Celkem 1761 bodů
Tak tentokrát jsem při zcela jasné obloze okolo mne zpočátku na žádnou termiku vůbec nenarazil a to jsem dle výškoměru stoupal tak na 200-230m. Padal jsem tak za 7 až 8min. Teprve po 15 hod se začínalo při posunutí kupovité oblačnosti něco dít a nalétal jsem uvedené lety.
Jelikož se oblačnost posunula ještě blíže řek jsem, že to vylepším a to byla chyba. Hned při druhém letu pod tmavší mrák jsem vedle něho chytil takový stoupák, že se letadlo při snaze klesat s klapkami začalo zmítat. Chvílemi to klidně stoupalo a chvílemi padalo dosti strmě. Na konci byl neovladatelný strmý let, neboť vůbec nefungovala výškovka, pád do stromu a rákosí na břehu Labe cca.300m odemne se značným poškozením křídla. Příčinou byla zřejmě jako ve 4. kole čistá ztráta „V“výškovky, která zůstala za modelem pouze na táhlech. A to byla v květnu instalována nová, přilepená k trubce epoxy 5min v celém styku-je krásně čistě odloupnutá.
Tak nevím zda to křídlo budu ještě vůbec opravovat – asi si pořídím nové, neboť se o větev přerazila i uhlíková trubka.
Zdravím, přeji více štěstí a pozor na bouřlivou termiku.
Béda
Hoši, dnes odpoledne zkusím něco zaletět, ale k počítači se zase dostanu až v úterý, tak na mě prosím s uzavřením výsledků počkejte. Od pátku jsem na letišti, ale v náročném programu jsem ještě na soutěžní lety nenašel čas. Honza o tom něco ví…
PD
tak jsem si rekl,ze kdyz je ted 2 mesicni okno mezi soutezemi (teda az na eurocup) tak to taky zkusim … pred 3 dny jsem si rekl JDU .. to to dopadlo, nebylo to spatne,ale strasne moc motoru a nikde ani bublinka.
dneska po zamracenem ranu se mraky rozpadly, a vola mi kamos, byl jsem venku,je to super .. inu vybalim ero, jdu pred barak a hazim, 19 vterin .. nejaka bublina ikdyz konec byl tak tak, super, druhy pokus … vidim hejno vlastovek .. 14 vterin, luxus … treti pokus, rikam si,nikde nic,neco musi prijit .. 9 vterin, chvili trapeni a pak zachrana, bulinka, hop do dalsi,dalsi dasil 🙂 a je to doma…
vysledky :
1. let 9 59 19 40 599 -24,32 30 605
2. let 9 57 14 30 597 -17,92 30 609
3. let 9 59 9 80 599 -11,52 30 617
1831 bodů
Pilot Aleš Krátký
Model Minicorado
Rozpětí 1500 mm
Hmotnost 520 g
Motor AXI 2208/20G
Vrtule 10×6
Aku 2S G3 1100
Regulátor turnigy25
Příkon 128 W
Vyk. zatížení 246,1538462 W/kg
Koeficient 1,28
snad to mam dobre, delam to poprve 😀
Aleši, tak tomu říkám vypálený rybník. Gratuluji! A taky mám radost z dalšího pilota a hlavně z toho, že už začínáte létat nízko a že 1800 už pomalu ani na bednu nestačí 😀
Bédo, Ty máš tedy na tu Siestu smůlu, mrzí mě to a doufám, že ji rychle spravíš.
H.
no byla to haluz, jinak motoruju cca 40 vterin abych nalital,ale kdyz jsem videl to idealni pocasi neodolal jsem 😀 je fajn si vybirat kdy letis a mas to ve svych rukach.
jeste tu napise vysledky kamos predpokladam, lital semnou
Honzo,
nevím jestli je to smůla nebo neumění. Docela by mne zajímalo zda má někdo z účastníků podobný příběh? Nyní asi budu muset létat s RCEK Relax-Etalon LS.
BK
Bédo,
to já samozřejmě nevím, ale těch rozbitých Siest už jsem viděl povícero a osobně považuji modely od Topmodelu za „strukturálně poddimenzované“. Na základě vlastních (a draze zaplacených) zkušeností se mi udělal názor, že model pro termické létání musí vydržet střemhlavý a neřízený let, protože nad 300 m výšky už je tak blbě vidět a poloha a rychlost se tak obtížně odhadují, že se taková situace nikdy nedá vyloučit. H.
Pilot: Petr Kurjan
Model: Inca RCEK – vl. konstrukce, 2000 mm, 680 g, Dualsky 2826/10, 11×7, DesirePower 1300, 133 W, k = 0.98
1. 9:56, motor 26, přistání 50 cm = 589
2. 9:57, 41, 40 cm = 587
3. 9:55, 40, 150 cm = 583
Celkem 1759 bodů.
Petr Dušek, Hořice – 4.7.2010 – 17:30-18:30 hod.
NYX, 2350g.
Turnigy TR 3548/800kv; 3S Lipol 2450; 14/9; 450W; K=0,96
1. let: 10:02; motor 51sec (2x); přistání do 2m (0 bodů); 549 b.
2. let: 9:58; motor 56sec (3x); přistání do 1m (0 bodů); 544 b.
3. let: 9:50; motor 26sec (1x); přistání do 2m (27 bodů); 592 b.
Celkem 1685 bodů.
Jak jsem slíbil, na poslední chvíli jsem odlétal tři soutěžní starty v neděli. Po tropickém dni to pod jasnou oblohou bylo s termikou slabé, navíc jsem začal dost pozdě. V prvním letu ani ťuk, musel jsem motorovat 2x. Ve druhém to vypadalo podobně, motor jsem zapínal dokonce 3x a jak to bývá, po třetím motoru jsem se v osmé minutě začal chytat. Ke třetímu startu jsem startoval hned do stejného místa a tentokrát to s odřenýma ušima stačilo na 9:50.
Výsledek nic moc, ale zúčastnil jsem se… škoda že soutěžní okno netrvalo až do dneška. Ochladilo se a mezi 10 a 13hod. jsme si pod oblačnou oblohou krásně zalétali a řadu stoupáků vytočili…