Honza Kadlec mi poslal e-mail se záznamem z Altíka ze včerejší soutěže NS-1000.
Ahoj, jen pro zajímavost posílám data z Altika z NS 1000. Zapínal jsem ho až za letu a protože jsem ho doma nevymazal, byla už paměť plná a není tam celý let. Nicméně i tak je to celkem zajímavé…… H.
Bohužel jsem v Chomutově špatně zvolil okamžik startu, v první části moc termiky nebylo a jak jsem někde četl, není nic horšího než létat termiku, když žádná není… Na grafu je krásně vidět, jak se před průlety nikomu nechce nahoru. Mám dojem, že se i dva modely srazily 🙂 (Karel s Honzou L.?).
Mezi stránky (napravo na titulní stránce) jsem přidal pravidla Autonomy a Non-stop. V rámci zjednodušení jsem sjednotil časy Autonomy a Non-stop na 600 W.min (NS1000 by se tedy měla jmenovat NS1300 nebo tak nějak, ale 1000 zní lépe 🙂 ). Obě kategorie se tedy liší jen tím, že v Autonomy jde o počet šestiminutových startů, v Non-stop o jeden co nejdelší start. V Autonomy se smí dobíjet mezi starty, v Non-stop to asi nepůjde (leda s tankovacím letadlem :D).
V pátek jsem šel „cvičit“ s Castorem a na naší „pastvině“ se sešel s kolegou. Mně se prostě takové malé a jednoduché modely líbí (i když to není elektra).
Castor létá, ale nějak nekrouží. To malinké vzepětí na termiku nestačí. V malé výšce zatáčku ohlídám, i když musím pořád řídit, ve větší výšce nemám šanci. Těžiště už je „dobře“, model klouže nádherně, jen to kroužení musím ještě domyslet.
Dneska jsem si „odlétal“ X5J. Raději jsem vzal Havrana, ve výšce s ním umím lépe. V prvním letu jsem opět podlehl nemístnému optimismu, nastoupal pouze do 100 m, ale termika dnes byla opravdu nestabilní, asi v 6. minutě jsem musel přidat. Další dva lety byly na jistotu – 23 a 30 s motoru, oboje do termiky a nakonec shazování z „obrovské“ výšky.
Vysoká tráva pomáhá při přistávání (toto „přistání“ je ale naaranžované – viz rozklopená vrtule a nepoškozené pampelišky :-D).
Výsledky:
1. 9:58 – 35 motor (multiple) = 563
2. 10:00 – 23 motor + 27 (přistání do 2 m) = 604
3. 10:03 – 30 motor + 30 (přistání do 1 m) = 597
Celkem 1764
Havran má teď MVVS 3.5/960 a 3čl. 2250. Zdá se mi těžký, asi do něho zase vrátim Phasora a 2čl. Nějak se mi zdá, že těch 120g navíc je na letových vlastnostech i výkonech znát.
Jan Kubica
23.5.2010