Bylo nás pět. To nemá být parafráze na slavný Poláčkův román, nýbrž konstatování smutné skutečnosti, že více pilotů se už na severu asi nenajde.
A přitom počasí vyšlo. Tedy termiky moc nebylo, ale nepršelo a nefoukalo.
Mojmír („doživotní manušický prezident“) a „ostře nabitý“ Ion (spočítáno 950 W) v očekávání věcí příštích.
Vždy dobře naladěný Jirka s Mistrálem (rovněž domácí pilot).
Z Děčína dorazili Hájkovi, zde Franta st. se Sweetem (?) od Topmodelu. Pohon skromný (140 W), ale to je v RCEX výhoda!
Franta ml. s Optimou (750 daňových W) a časoměřič Josef Hájek.
… naštěstí se měří k nejbližší části modelu.
RCEX jsme létali na 3 kola ve dvou rundách – Mojmír a Franta ml. spolu s „hotlinery“, Jirka, Franta st. a já (samozřejmě mimo soutěž) s „lenochy“. V prvním kole bylo maximum 10 minut, poté jsem rozhodl a zkrátil jej na 7.
… a před přistáním. Model se evidentně dotýká země (stébel trávy), přesto to má k bodu ještě možná 5 metrů. Názorná ukázka toho, že není příliš rozumné definovat konec měření času prvním dotykem se zemí.
A takto viděl Mojmírův třetí let „altík“. Sice se v průběhu letu pilot dožadoval prodloužení maxima ze 7 na 10 minut, ale zatvrdil jsem se. Je to ale plýtvání, co? Ve 250 m se normálně začíná. Ale byl to jeho první pokus v soutěži tohoto typu, příště už to bude lepší :D. Ostatně, zbytečně vysoko létali všichni, alespoň se mi to zdálo (výsledky dodám později).
RCEX vyhrál Franta st. s malým náskokem právě před Mojmírem.
Na NS1000 (překřtěno na „marathón“) se všichni těšili (mnohem více než na EX, bude se nad tím muset zamyslet 🙂 ).
A opět záznam z altíka. Krásně je vidět čekání na průlet před 15. minutou. NS1000 vyhrál Mojmír s velkým náskokem (protože si jeden nenabil a druhý při průletu „přistál“ 🙂 ).
Bombónek na závěr – Katana Franty Hájka. Nádherný model (motor Axi 4120) a moc šikovný pilot.
Další kolo NEL je naplánované do Suché u Ustí nad Labem na sobotu 12.6.2010.
Jan Kubica
2.5.2010
Výsledky ze včerejší soutěže. Zda budou další kola si ještě rozmyslím. H.