1. Tomáš Suk 1791
2. Ivan Hořejší 1743
3. Jan Kadlec 1706
4. Rudolf Vybíral 1701
5. Jan Kubica 1658
6. Bedřich Koros 1599
7. Petr Jeremiáš 1320
Přišel, viděl, zvítězil – Tomáš Suk, aka „Abu“, není co dodat, lze jen blahopřát (to si ještě stěžoval, že si vybral špatný den. Naštěstí pro nás ostatní 🙂 )
Petr měl zajímavou poznámku: „výška cca 200 metrů a nechápu, jak z toho někdo létá běžně 10 min“. Já osobně se připojuji, létám spíše jako Honza Kadlec (viz graf k komentářích), určitě nad 300 m, ale ten Petrův výkon v podvečer bez termiky je zcela jistě čistý kluz a to také není špatné, navíc všechny lety na jednu baterku. Na druhou stranu Ivan Hořejší to pojat také jako Ejka a vzhledem k výkonovému zatížení pochybuji, že létal výše než 150 m, a výsledek je skvělý (i když tvrdí, že je v tom nevinně)!
Bedřich a Petr oznámili na příští kolo nové stroje, prosím pošlete fotku a základní údaje. Mám jen jednu jedinou obavu, že už se nebudu mít kam propadat 🙁
Palo Lišhák prý teď létá s větším modelem, tak se nemohl zúčastnit. Graf mi ale poslal – do 200 m na spínač a 10 minut bez problémů. Vojta, můj syn, začal dávat přednost jiným „pasivitám“, ach jo.
Pro srovnání vlivu počasí (nebo tréninku?) ještě tabulku se všemi výkony. Docela zajímavé ne?
leden |
únor |
březen |
|
Bedřich Koros |
1522 |
1599 |
|
Ivan Hořejší |
1352 |
1743 |
|
Jan Kadlec |
1698 |
1706 |
|
Jan Kubica |
1650 |
1624 |
1658 |
Palo Lišhák |
1530 |
1802 |
|
Petr Jeremiáš |
1113 |
1320 |
|
Rudolf Vybíral |
1685 |
1701 |
|
Tomáš Suk |
1791 |
||
Vojtěch Kubica |
1292 |
1527 |
(Prosím o kontrolu, abych někoho nepoškodil – dík)
Ještě malé zamyšlení, zatím je tam jen jedna osmnáctistovka. To je pro mě taková (asi nedostižná) meta – znamená to stoupat max. asi 30 s (přepočtených), naletět 10 minut a přistát za 30 – a to vše 3x. No jo, jdu stavět nový model (a hlavně trénovat, abych se dostal alespoň přes 1700 🙂 )
Děkuji všem zúčastněným a blahopřeji vítězům.
Jan Kubica
9. 4. 2009
Ahoj.
Napíšu jak to bylo s tim mým vítězstvím. Měl jsem v úterý volno a bylo krásně, tak jsem jel na letiště, že si zkusím zalítat RCEX. Model mam takovy laciny polystyréňák vlastní konstrukce, určený v první řadě na RCEN (tzn. bytelný aby se s ním dalo padnout na čáru, ale zase ne moc těžký).
Spočítal jsem si, že na 600 za let nesmím motorovat víc než 30s. Prvních pár startů jsem nalítal sotva 6-7 minut, když jsem prodloužil motorový čas, tak to moc nepomohlo, protože byl trošku opar a v 300m výšce už jsem model moc neviděl. Aspoň jsem si nacvičil přistání na bod, což mi šlo nadočekávání dokř, nejhorší výsledek byly asi 4m.
Odpoledne se zlepšilo počasí a taky jsem našel místa kde to spolehlivě nosilo, udělal jsem dva lety na 35s motoru se slušným přistáním (kolem 580 bodu), což mě téměř uspokojilo. Po odpočinku, nabíjení, kafi a provětrání jiných modelů jsem se ještě vrátil k RCEX, abych odlítal třetí let. Mezitím trochu zeslábl vítr a podmínky se ještě zlepšily, takže jsem zkusil létat jen na 25s motoru a podařilo se nalétat tři velice slušné lety, dokonce nebyl čas ani dobíjet (bál jsem se, že termika mezitím přestane), takže poslední let má o pár vteřin motoru navíc. Ale nebýt příznivých vzdušných proudů, tak nemám šanci takové časy naklouzat, aspoň né s tímhle modelem.