RCEX – 3. kolo

Třetí kolo korespondenční soutěže RCEX 2010 začíná 29.3. a trvá do 4.4.2010.

Pravidla RCEX 2010 v PDF a přepočtový formulář RCEX 2010 v Excelu.

Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Přeji všem silnou termiku a spolehlivou techniku.

Jan Kubica

komentářů 17

  1. Petr Jeremiáš, 2.4.2010, 16:40 – 17:30, Klecany
    Aegea II, 2000 mm, 640 gr, TGY 28-26, 10×6, 2s Li-Pol, 130 W
    1. let, 9:59, motor 46s (2x), 90 cm = 552 bodů
    2. let, 10:04, motor 56s (2x), 120 cm = 539 bodů
    3. let, 10:03, motor 51s (2x), 530 cm = 545 bodů
    Celkem 1636 bodů

    Zkusil jsem to zaletět na 35s motoru, což u mě odpovídá cca 200 metrům výšky, ale bohužel to bylo málo, vždycky jsem si musel jednou přimotorovat. Blbý na tom bylo docela to, že ve dvou letech jsem se po druhém přimotorování parádně „chytil“ a pak musel model shazovat z parádního stoupáku.
    Příště si budu muset na stopkách přidat tak 10s motoru:)

  2. Ahoj, ja uz mam taky odlitano, ale dnes uz to nestacim spocitat, takze moje vysledky i s grafem budou v pondeli vecer. 1800 to bohuzel nebude, odhadem tak 1770.

  3. 3.4.2010, 15:00 až 16:00, 10°C, vítr 5-6 m/s, polojasno
    Havran, Phasor 15-4, 10×6, 2S-2200, 180 W, 1000g

    1. let: 9:55, motor 38, přistání 150 cm = 588
    2. let: 9:59, motor 32, přistání 10 cm = 600
    3. let: 10:02, motor 37, přistání přesně = 595

    Celkem 1783 bodů.

    Dneska to bylo to pravé termické létání, zejména 3. let: po 3 minutách jsem byl asi ve 30 m, a v 9. minutě asi ve 300! Mám pocit, že jsem ve všech letech motoroval zbytečně moc (= po bitvě je každý generálem 🙂 ). Ale bylo to nádherné odpoledne. H.

  4. Petr Dušek, Hořice – 3.4.2010 – 16:00 – 17:00 hod.

    Siesta 1860mm, 580g.
    Turnigy TR 28-26/1900; 2S Lipol 1600; 10/6; 160W; K=1,379

    1. let: 10:00; motor 24sec (2x); přistání 150cm (0 bodů); 567 b.
    2. let: 10:01; motor 33sec (2x); přistání 500cm (0 bodů); 550 b.
    3. let: 10:00; motor 35sec (2x); přistání 100cm (0 bodů); 541 b.
    Celkem 1658 bodů.

    Počasí: polojasno, 13°C, vítr 3-5m/s. Tentokrát jsem nechal klasický RCEK pohon, protože se mi nechtělo přehazovat motor. Počasí vypadalo nadějně, jen vítr občas zlobil, ale dostal jsem se na letiště dost pozdě a tu pravou termiku jsem asi prošvihnul. Začátek vypadal nadějně, v prvním startu jsem motoroval evidentně do stoupání, vypínal jsem pod 200m, ale po třech minutách stoupák odvál vítr a začal jsem ztrácet a nakonec jsem ještě musel krátce přimotorovat. Tím jsme s termikou skončili a další dva starty měly podobný průběh, motor pod 30s, ale kolem osmé minuty jsem vždy musel znovu motorovat. O přistání jsem se už ani nemusel snažit. Souhlasím, že odpoledne to bylo dnes krásné, ale na svůj výkon raději rychle zapomenu.

    Honzovi gratuluji, Havran se na první pohled nezdá, ale výsledek super… 🙂

    1. Sorry, tak jsem pospíchal, že jsem ve 2. a 3. kole nechal časy někdy z minula. Správně má být 2. let 9:56, 3. let 9:49. Body jsou dobře.

      1. Jo, Havran je skvělej – dneska jsem s ním odlítal soutěžní let americké X5J se vysílačem nastaveným na Majnu 😳 😳 😳 Křidélka šla při brzdění dolů, diferenciace byla obráceně (a skoro to zatáčelo líp, že by měl lomcovák pravdu?), ale model to zvládl. Prostě čím blbější pilot, tím musí být lepší letadlo (matematicky, součet IQ pilota a modelu je konstanta 🙂 ). H.

  5. Tomáš Suk
    3.4.2010 13:30 – 14:30 Trněný Újezd
    model ENko, 1820mm, 775g
    Dualsky 2834-10, 3S Lipol 1300, vrtule Ae 11×7, příkon 169W, k = 1.04

    1. let: 9:54, 39s motoru, přistání 55cm. 594 – 40 + 30 = 584
    2. let: 9:55, 28s motoru, přistání 10cm. 595 – 29 + 30 = 596
    3. let: 9:56, 29s motoru, přistání 160cm. 596 – 30 + 27 = 593

    Celkem 1773

    Počasí proměnlivé, oblačno, vítr mírný 2-4m/s, variable.
    Termika nakonec celkem fungovala, ačkoli během zkušebního letu to moc nevypadalo. Proto jsem první let (červená na grafu) šel na jistotu 39s motoru. Zcela zbytečně, poslední 2 min. jsem shazoval z 200m, 10b v kýblu. Další dva lety už byly o něco lepší. Výsledek je na začátek sezóny přijatelný, ikdyž podmínky dovolovaly určitě o 20-30 bodů víc.
    (graf posilam Honzovi mejlem)


    1. Výsledek je na začátek sezóny přijatelný, i když podmínky dovolovaly určitě o 20-30 bodů víc. Mívám stejné pocity – ale pozdě bycha honiti :-). Podle mě je to výsledek parádní. H.

      1. Jen pro zajimavost, ta „nulka“ co je na vsech trech grafech kolem 200m byla po celou dobu (pres 1/2h) stale zhruba na jednom miste, asi 200m proti vetru jizne od letiste, nad hnedym polem, docela velka oblast, ne nejaky uzky komin. Ruzne experimenty s jinymi misty skoncily ztratou vysky (cervena 200-300s).

  6. Bohuš Belan, 3.4.2010, 11:30-13:00 Žilina – Hôrky.

    Model Q10, 520 gr, motor Turnigy 2826 1950 ot/v, vrtula Aeronaut 10/6″, bateria 2xLipol Desire Power 1300 mAh

    Lety:

    1. let: 9:55; motor 34 sec (opakovane); pristanie nehodnotene = 553 b
    2. let: 10:00 motor 62 sec (opakovane), pristanie nehodnotene = 523 b
    3. let: 9:53; motor 28 sec, pristanie do 4 m 21 b = 579 b

    Spolu 1655 bodov

    Pocasie temer idealne, po rozplynuti rannej hmly sa z okolitych poli len dymilo. Vietor slaby, premenlivy, teplota stupala od 5 st ku 15 st. Len som asi startoval zavcasu, poriadna termika bola az pri poslednom starte, to bol model vysoko, klesal som na brzdach 3 min. V prvych dvoch letoch som musel motorovat 2x resp 3x. Bohuzial Altimeter vysadil takze zaznam z letu nemam.

  7. SIESTA 1860, 620g
    XM2830CA Kv980 + 11×6:2S Lipol 1300: 65W: K=0,524: potah Icarex

    Bedřich Koros Hradec Králové – 30.3.2010 – 17:00 – 18:30 hod.
    Počasí skoro jasno , 6°C; dole v podvečer skorem bezvětří nahoře trochu fouká.

    1. let: 10:00; motor 85sec; přistání 10cm opak.motor 0bodů = 555
    2. let: 10:00; motor 85sec; přistání 200cm opak.motor 0bodů = 555
    3. let: 9:30; motor 80sec; přistání 1000cm opak.motor 0bodů = 528

    Celkem 1638 bodů

    Vážení tak tentokrát jsem se bohužel na louku dostal pouze 30.3. potom jsem již neměl s čím létat, neboť Siestu ještě předělávám a ETALON-LS nemám ještě v kupě. Jak vidíte z vyrovnanosti výkonů bez „shazování“ výšky o jakékoliv termice jsem si mohl nechat pouze zdát. Byl to vždy čistý kluz.
    Takže nic moc. Ale jak vidím u většiny 3.března to se to pane létalo. Budiž vám to přáno.

    Zdraví Béda

  8. 4.4. po 18 hodine, cca 3 metry, cepice na usi a zimni bunda.
    Q11, Xmotor 2826CA10, Xpower 1000-2SEX, 23A. Nahoru pokazde 30 sekund, pokazde max s velkou rezervou. Uz jen vylepsit oci, hlavu a ruce.
    10:07, 350 cm
    10:05, 500 cm
    9:53, 400 cm
    Ukazalo to 1704 bodu.
    Ale vsechno merim sam, po praktickem ukonceni kategorie plechovek skoncil v Plzni zajem o elektrovetrone obecne.
    Pak jsem jeste zkousel (bez dobiti) letet nahoru jen 10 sekund. Jednou to klouzalo 4 minuty, jednou 4:30.

    1. Q11 zdá se býti velmi povedená – takhle klouže s rovným křídlem, nebo nějak naklapkovaná?

    2. Ivane, ty mě už asi nakopeš, ale při 18 soutěžích RCEJ v Kalendáři na tenhle rok mi nepřijde, že by to byla likvidace plechovek. Zdravím.

  9. Hned po motoru jsem klapkoval, asi 2 mm dolu.
    Pro srovnani by to ovsem chtelo litat s vetsim poctem eroplanu, start do max. 100 metru a pak merit naklouzany cas. Tam to mam jaksi celozivotne osahane ale co se deje ve vetsich vyskach to netusim a na eru ani nepoznam.
    Ale opadani beztak neni vsechno …

  10. Jirko, ja za to nemuzu – v Plzni fakt plechovky potazmo elektrovetrone skoncily a ti co to litali, vrci k moji litosti s historiky. Ale treba je to jen mistni zalezitost.

    1. Jsem zase OT, ale jestli se nemýlím, tak má Robert napsané dvě soutěže a to určitě přijedeme.
      Konec Básníků v Čechách se nekoná….

Komentáře nejsou povoleny.