Létání 20.3.2010

Na dnešek jsem naplánoval soutěž NS-1000, ale soutěží to při nejlepší vůli nazvat nešlo – s modely jsme se sešli dva.

Ačkoliv účast přislíbilo více pilotů, již v průběhu dopoledne se začaly scházet omluvenky – počasí, nemoci, pracovní povinnosti.

Ani počasí nevypadala zpočátku příliš příznivě, dopoledne pršelo, ještě cestou na letiště spadla sem tam kapka. Potom se ale mraky najednou roztrhaly a 2 hodiny bylo to pravé jaro – sluníčko, sem tam mráček, u země vítr do 3 m/s, ve výšce foukalo podstatně více. Pro úplnost – v 5 hodin se obloha zase zatáhla. Začínám být nafoukaný – na počasí mám kliku 😆 😆 😆

Na původní plochu se navíc pro sníh ani nešlo dostat, naštěstí máme louku záložní jen asi o kilometr dále.



Přímo pod ocasním rotorem na obzoru je místo, kde jsme se měli sejít. Jinak před piloty vrtulníků mám posvátnou hrůzu – musí to být mimozemšťané! Logo 600, pohon 10čl. Lipol!



Jediný odvážný – Arnošt s Alkou 13


… při startu. Při lepším ze dvou startů nalétal 22:19, což je na tak malý a rychlý model obdivuhodné!



Mé stroje – NS jsem létat s Havranem, z důvodů „kompatibility“ s dřívějšími výsledky jsem dobu chodu motoru počítal ze „staré“ rovnice, ale se 170 W příkonu (dle teploty :-)), takže 140 s chodu motoru. Stačilo to na 44:48. A děkuji Petrovi za časoměření. S Majnou jsem poté odlétal „americkou“ X5J, přistávání mi moc nešlo – „pouze“ 1753 bodů.

Asi v polovině odpoledne se objevila parta děčínských modelářů – měli dnes halovou soutěž.


Majnu řídí …


… pilot F3B Michal Michna. Jak je to možné, že mě model neposlouchá a Michala ano?



I když jsem si ještě ve 14:00, na začátku, říkal, že už nikdy více, dohodli jsme se na opakování 3.4.2010 – sobota před Velikonocemi. Prý nás bude víc.

Jan Kubica
20.3.2010

PS: V pravidlech bude jedna změna – okno na průlet bude pouze 2 minuty, ne 4 jako teď.