2. kolo korespondenční soutěže

Druhé kolo korespondenční soutěže RCEx začíná již zítra 23.2. a trvá do 1.3.2009. I když to při pohledu z okna a z předpovědi počasí moc letově nevypadá, přeji všem odvážlivcům slabý vítr a silnou termiku.  Jaro se blíží! Jednotlivé výsledky v komentářích!

Pravidla a Výpočtový formulář (Excel).

Komentáře: 7

  1. Výsledky Pala Lišháka z 23.2.2009
    Bolero, 2290 mm, 875 g
    S-Neu 1110, 3S LiON 1300, vrtule 10×6, napětí 9.2 V, proud 21.5 A, 198 W, k = 1.13
    Létáno na 200 m výšky (stejně to prý výše nešlo kvůli mrakům).

    1. let: 9:53, 18 s motoru, přistání 120 cm od cíle, tj. 593 – 20 + 27 = 600
    2. let: 9:59, 20 s motoru, přistání 240 cm od cíle, tj. 599 – 23 + 24 = 600
    3. let: 9:56, 21 s motoru, přistání 100 cm od cíle, tj. 596 – 24 + 30 = 602

    Celkem 1802 bodů! Kdo dá víc?

  2. Ruda Vybíral, 25.2.2009, Písnice
    ROLF III, 1880 mm, 429 g
    Axi 2208/26, 2S Lipol 1100, vrtule 12×8, JES 20+, 95.1 W, k = 1.11

    1. let: 10:00, 50 s motoru, přistání 280 cm od cíle, tj. 600 – 55 + 24 = 569
    2. let: 9:59, 60 s motoru, přistání 50 cm od cíle, tj. 599 – 67 + 30 = 562
    3. let: 10:00, 50 s motoru, přistání 750 cm od cíle, tj. 600 – 55 + 9 = 554

    Celkem 1685 bodů.

  3. Honza Kadlec, 25.2.2009

    … Jen pro zajímavost: Ačkoli podle výsledků je ION “ úspěšnější “ , mnohem lepší pocit jsem měl z EasyStara. Uznávám, že k dolétání mi pomohla asi termika nad kupkou slámy, která je na asfaltu a je přikryta černou folií (okoukal sem to od J. Tůmy) a také tři káňata. Možná to byli jiní ptáci, ale kde TO je, věděli naprosto dokonale a vodili mě přímo vzorně. S IONem jsem naopak více termiky nachytal nad dálnicí a kruhovým objezdem. Ačkoli je 10 minut neskutečně dlouhá doba, byl to super boj 🙂 A hlavně se mi povedlo počasí – teplo ( cca 6°C ) a chvílemi i sluníčko. Vítr jen mírný JZ cca do 4 m/s.

    ION, 2020 mm, 1860 g
    Feigao B50-7S, 4S A123, 13×10, Master 125, 700 W, k = 1.88

    1. let: 9:56, 30 s motoru, přistání 240 cm od cíle, tj. 596 – 56 + 24 = 564
    2. let: 9:55, 25, 70, tj. 595 – 47 + 30 = 578
    3. let: 9:42, 20, 620, tj. 582 – 38 + 12 = 556

    Celkem 1698 bodů.

    EasyStar, 1370 mm, 760 g
    RAY B2835/16, 3S Lion, 7×4, RAY 25, 145 W, k = 0.96

    1. let: 9:57, 120 s motoru, přistání 190 cm od cíle, tj. 597–115+27 = 509
    2. let: 9:55, 105, 220, tj. 595 – 100 + 24 = 519
    3. let: 10:01, 90, 80, tj. 599 – 86 + 30 = 543

    Celkem 1571 bodů.

  4. Bedřich Koros, 28.2.2009

    Zasílám své výsledky, i když vím, že PARABOLIC není za současných
    podmínek (termika = 0 + mraky na cca. 150m) schopen konkurovat typickým větroňům.
    Létal jsem dnes odpoledne v 15,00hod asi 5km na JZ od HK prakticky v
    bezvětří a nízká oblačnost při bídné viditelnosti bílého letadla proti
    mrakům.

    Parabolic, 1520 mm, 750 g
    MIG RC 400/10 TURBO, 2S Lipol, 9×6, AC POWER 25A, 95 W, k = 0.63

    1. let: 9:58, 143 s motoru (více zapnutí), přistání nehodnoceno, tj. 598–91+0 = 507
    2. let: 9:30, 127, 700 cm, tj. 570 – 80 + 12 = 502
    3. let: 9:50, 121 (více zapnutí), nehodnoceno, tj. 590 – 77 + 0 = 513

    Celkem 1522 bodů.

  5. Vojta a Honza Kubicovi, 28.2.2009
    Slabý jižný vítr, poprchávalo, občas modely mizely v mracích, termika veškerá žádná

    Vojta:
    Mefisto, 2000 mm, 1610 g
    Axi 2814/10, 8 NiCd 1700, 9.5×5, JETI 40+, 280 W, k = 0.87
    1. let: 9:41, 65 s motoru (více zapnutí), přistání nehodnoceno, tj. 581–57+0 = 524
    2. let: 10:00, 53 (více zapnutí), tj. 600 – 46 + 0 = 554
    3. let: 7:51, 53, 280 cm, tj. 471 – 46 + 24 = 449 (v baterce už nebylo, 2 lety na jedno nabití to prostě nedá)

    Celkem 1527 bodů.

    Honza:
    Havran, 1900 mm, 1000 g
    MVVS 3.5/960, 3S1600 Lipol, 12×6.5, MGM A40, 275W, k=1.375
    1. let: 9:56, 45 s motoru (více zapnutí), přistání nehodnoceno, tj. 596–62+0 = 534
    2. let: 9:52, 40, přistání dále než 10 m (ještě teď se červenám :-), tj. 592 – 55 + 0 = 537
    3. let: 9:55, 50, 180 cm, tj. 595 – 69 + 27 = 553

    Celkem 1624 bodů.

  6. Ivan Hořejší, 1.3.09

    Q10.x, 1750 mm, 600 g
    S400, LVX1500-2S, 10×6, Castle, 59.2 W, k=0.24

    1. let: 8:35, 60 s motoru, přistání 300 cm, tj. 515–15+24 = 524
    2. let: 7:30, 60, přistání dále než 10 m, tj. 450 – 15 + 0 = 435
    3. let: 6:45, 60, 1000 cm, tj. 405 – 15 + 3 = 393

    Celkem 1352 bodů.

    Pozn. admin: Ivan to pojal jako trénink na RCEJ a navíc letěl vše na jednu baterku. Ale i tak mám pocit, že na 15s chodu motoru (přepočteného) jsou to výsledky skvělé!

  7. Petr Jeremiáš, 28.2.2009

    Byl to úplně první let po 3 měsících, protože z práce chodím okolo 16.00 hod a v neděli jsem byl pryč, tak jediný volný den byla sobota. No a létat chodím pěšky na pole, takže to musely být 3 lety na jedny baterky, to jsou 3 zapnutí motoru po 60 s, na víc není šťáva.

    Takže model vlastní konstrukce, rozpětí 1840, hmotnost 696 gr., pohon Mig 400 6V, převod 1:4, vrtule 11×8 a 8xNiMH. Příkon nevím, odhadl jsem do formuláře na 140 W??
    No a konečně ta bída: 1. let, 6:25, 60s motoru, přistání nehodnoceno (>10m), 385-30=355
    2. let 6:34, 60s motoru, přistání nehodnoceno
    (>10m), 394-30=364
    3. let 6:40, 60 s motoru, přistání 250 cm,
    400-30+24=394
    Celkem tedy bídných 1113 bodů.

    Příště se určitě polepším, Petr Jeremiáš

    PS. U výsledků Ivana Hořejšího je chyba, mělo by to být v součtu o 100 méně. (Admin – dík, Ivan je v tom nevinně, ale já ne).

Komentáře nejsou povoleny.