11. kolo korespondenční soutěže

Jedenácté kolo korespondenční soutěže RCEX začíná 30.11. a trvá do 6.12.2009. Přeji všem účastníkům slušné počasí a spolehlivou techniku!
Pravidla RCEX a Výpočtový formulář RCEX (Excel).
Výsledky prosím pište do komentářů pod tento článek nebo posílejte e-mailem na mou adresu.

Dva tipy:
1. Pokud se někdo necítí na 10 minut, je na víkend vypsaná i Mikulášská X-půlka. Výsledky „Mikuláše“ však pište na www.stoupak.cz.
2. Když není termika, „podržte“ plyn o 10s déle 🙂 (Oprava – pro Honzu Kadlece: o 1s déle :lol:)
JK

Komentáře: 4

  1. Jan Kubica, 5.12.2009 14:00-15:00 hod,
    Česká Kamenice, +3°C,
    Havran, Phasor 15-4, 10×6, 2S2200, k=0.95 (190 W/1000 g)

    1. let: 9:56, motor 40, přistání 120 cm = 585
    2. let: 9:58, 40, 80 cm = 590
    3. let: 10:04, 49, 120 = 576

    Celkem 1751 bodů.

    Věren výše uvedenémi tipu č. 1 jsem si na vysílači nastavil „pípák“ na 40 sekund (cca 300 m výšky) s tím, že budu v dalších letech postupně přidávat, jak se bude vybíjet baterka (což jsem stejně v druhém letu nedodržel). A vyšlo to! Občasné termické závany byly, ale s Havranem to znamenalo jen to, že asi tak minutu při stání proti větru neztrácel výšku, u země to nefoukalo, nahoře dost. Všechny 3 lety jsem končil s rezervou tak 50 m výšky. Takže je to snad poprvé, co mám 3 přistání 🙂 , zato to bylo takové „na jistotu a bez emocí“ (ale když jde o body …) H.

  2. Bedřich Koros Hradec Králové – 5.12.09 – 14:00 – 15:30 hod.

    SIESTA 1860mm, 650g.
    MIG400/4,8+převod.5,3; 2S Lipol 850; 14×9; 85W; K=0,327

    Počasí: zataženo až mlhavo; + 5°C ; dole bezvětří nahoře zřejmě slabý vánek.

    1. let: 9:55; motor 70sec; přistání 600cm opak. motor 0 bodů = 576
    2. let: 9:45; motor 60sec; přistání 1000cm = 572
    3. let: 9:57; motor 70sec; přistání 300cm opak. motor 0 bodů = 578

    Celkem 1726 bodů.

    Tak tentokrát jsem mohl motorovat 60sec jako v RCEJ pouze jedenkrát v druhém letu jelikož jsem chytil při stoupání chvilkovu díru v mlhavé oblačnosti, ale zase jsem se „nedoplazil“ k bodu. Jinak se výška oblačnosti nedala chvílemi ani praqkticky určit.
    První a třetí let jsem přerušoval motorování tak na 40sec a potom ještě vždy přidal. V žádném případě nemohu hovořit o rezervě výšky vždycky jsem byl „zkroucenéj“ kolem kniplu, aby to v poslední fázi letu alespoň nějak rozumně vyšlo. Byl jsem to zkusit i 3.12.09, ale nalétal jsem pouze 1703 vidět bylo lépe, ale dodatečně motorovat se stejně muselo a dolu to šlo ještě rychleji.

    Takže v prosinci si jistě vše vynahradíme – cha cha.

    Zdravím všechny vytrvalé letce.

    Béda.

  3. Roman Žampach, 4.12.2009
    Relax 1900, 700 g, Axi 2217/16, 9×5, 3S1100, 130 W, k = 0.93

    1.let: 10:15, 60s motoru (opakované motorování) = 529
    2.let: 10:08, 56 (opakované) = 540
    3.let: 9:49, 62 (opakované) = 531

    Celkem 1600 bodů.

    Roman píše:
    Počasí bylo hrozné. Přesně na termosku s grogem. Viditelnost taková, že jsem musel motorový let přerušit vždy po cca 20 až 30 sec. a potom znovu motorovat. Při druhém letu začalo mrholit.

    Nevadí, to patří k nadšení. Gratuluji lepším a snad v prosinci zvolím vhodnější počasí.

    Opravdový sportsman!!!

  4. Ivan Horejsi, 5.12.
    Q10.1, 510g, S400 + DS3,1:1, 12×10, Xpower 1000-2S EX, 13 Amp

    1. 10:10, 60s, 280 cm
    2. 9:57, 60s, 120 cm
    3. 9:56, 60s, 20 cm
    Celkem 1780 bodu

    Bylo to zvlastni, 3 stupne, vitr asi metr. Vsechny starty jako pres kopirak, pokazde jsem musel shazovat tak 20m. Trvalo to pres hodinu, tak dlouho by snad termika nemela vydrzet. Snazil jsem se nabijet ale v te zime CP 4 protestovalo. Jeste jsem si zavrtulnikoval ale pak mi byla takova zima, ze pri rozebirani era jsem skoro nemohl otocit sroubovakem (teda mam ho bez rukojeti aby nesjizdel ale nikdy to nevadilo).
    Ivan

Komentáře nejsou povoleny.